Gå til innhold

Jeg har det forferdelig. Ekkel tråd om slim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med snørr i nesa, dvs egentlig bak i halsen/ì bihulene. Jeg har prøvd saltvann og kortisonspray uten hell. Holder munnen ren, pusser to ganger om dagen etc. Dette slimet er konstant og jeg må faktisk svelge unna hele tiden. Og det stinker! Det stinker betennelse. Råttent. Jeg får dårlig ånde av det. Jeg var hos øre nese hals lege i fjor som sa at nesespray hjelper. Vel.. åpenbart ikke.. så har fått time der om to mnd igjen. Jeg har løst dette tildels med munnskyll og tyggis, i tillegg til å pusse tennene om morran. Sånn for å holde ut en dag. Men nå vet jeg ikke mine arme råd! Dette her har gitt meg sosial fobi, og alt med andre mennesker har vært et mareritt. Ikke rart. Men her kommer det verste: jeg tåler ikke tannkrem eller tyggis noe mer. Jeg blir allergisk. Har prøvd flere forskjellige typer før jeg i natt fikk en sterk allergisk reaksjon og har nesten ikke sovet pga jeg ringte legevakt som ville ha meg inn, Men jeg så det an og det tok jo mange timer... så hva SØREN GJØR JEG NÅ!? Har prøvd mange forskjellige typer tannkrem. Jeg vet virkelig ikke hva jeg kan gjøre, jeg er desperat. Jeg må pusse tennene med vann/salt, men det hjelper ikke på den dårlige ånden... :(

Anonymkode: c9454...65a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner ingenting om det, men vil bare si at slim har jeg også! Nesa er egentlig åpen men bak i halsen/svelget så kommer det rennende tykt gult/grønn slin/snørr og jeg føler meg tett baki der..Det må komme fra bihulene...Nå har jeg blitt forkjøla så nå regner jeg med at det blir litt ekstra baki svelget og...Heldigvis er det ikke lukt på mitt...

Anonymkode: 8ee26...94c

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg aner ingenting om det, men vil bare si at slim har jeg også! Nesa er egentlig åpen men bak i halsen/svelget så kommer det rennende tykt gult/grønn slin/snørr og jeg føler meg tett baki der..Det må komme fra bihulene...Nå har jeg blitt forkjøla så nå regner jeg med at det blir litt ekstra baki svelget og...Heldigvis er det ikke lukt på mitt...

Ja, forverres ved forkjølelse. Fra drink til trippelstink og det ødelegger livet mitt. Er aldri på foreldremøtet osv. Er helt isolert. 

Har hjulpet med sb12 osv, Men HVA NÅ? Som jeg sa i går til et fam.medlem at noen ganger tenker en at en sprøyte i Sveits hadde vært bedre

Skrevet

Huff, høres kjipt ut! Så ille er det heldigvis ikke her...Jeg blir litt "hoven" bak i svelget så går å lager snorkelyder når jeg puster 🙈 Er litt stram baki der sier fysioterapeuten...Føler du deg hoven i svelget/ opp mot nesa?

Skrevet

Ring legen og krev tidligere time. Sånn her kan du jo ikke gå lenger.

Kjøp en mild munnskyll så lenge. og puss evnt tenner/tunge med den.

Anonymkode: eb6b3...276

Skrevet

Du bør få en henvisning til ØNH på sykehuset for en skikkelig vurdering sv bihulene. 

Første steg er alltid å prøve kortisonspray ala nasonex. Det er kanskje noe slikt du fikk av legen? Det tar et par måneder å få full effekt av denne og den MÅ brukes hver dag!

hvis dette ikke hjelper bør du vurderes for operasjon. Er det sjekket om du har cyster i bihulene? Dette sjekkes gjerne med UL og CT. Cyster er stort sett ufarlige men gjør bihulene trange of kan forårsake betennelser og slim. 

Du bør skylle med saltvann morgen og kveld. Ikke saltvannsspray, men ordentlig kokt saltvann som du bruker i et nesehorn.

Du kan bruke Flux Klorhexidin munnskyll dersom du har problemer med å pusse tennene.  

Anonymkode: 78a99...9c9

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Huff, høres kjipt ut! Så ille er det heldigvis ikke her...Jeg blir litt "hoven" bak i svelget så går å lager snorkelyder når jeg puster 🙈 Er litt stram baki der sier fysioterapeuten...Føler du deg hoven i svelget/ opp mot nesa?

Jeg vet ikke? Men føler meg ofte hoven i nesa. Skifter sengetøy ofte pga allergi mot midd. 

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ring legen og krev tidligere time. Sånn her kan du jo ikke gå lenger.

Kjøp en mild munnskyll så lenge. og puss evnt tenner/tunge med den.

Anonymkode: eb6b3...276

Men kan man kreve det? Jeg sov ikke i natt pga allergien. Jeg kan jo ikke gå rundt uteb å pusse tenner, nei

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bør få en henvisning til ØNH på sykehuset for en skikkelig vurdering sv bihulene. 

Første steg er alltid å prøve kortisonspray ala nasonex. Det er kanskje noe slikt du fikk av legen? Det tar et par måneder å få full effekt av denne og den MÅ brukes hver dag!

hvis dette ikke hjelper bør du vurderes for operasjon. Er det sjekket om du har cyster i bihulene? Dette sjekkes gjerne med UL og CT. Cyster er stort sett ufarlige men gjør bihulene trange of kan forårsake betennelser og slim. 

Du bør skylle med saltvann morgen og kveld. Ikke saltvannsspray, men ordentlig kokt saltvann som du bruker i et nesehorn.

Du kan bruke Flux Klorhexidin munnskyll dersom du har problemer med å pusse tennene.  

Ja, kortisonnesespray. Gikk på det fast hver dag i 3 måneder, uten effekt... overhodet... Har også gått på kortisonkur, da synes jeg dette har blitt verre i etterkant. Sopp? 

Skal kjøpe flux. Dessverre stengt idag, men får pusse tennene med vann!?

Er det ønh som henviser til sykehus?

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke? Men føler meg ofte hoven i nesa. Skifter sengetøy ofte pga allergi mot midd. 

Men kan man kreve det? Jeg sov ikke i natt pga allergien. Jeg kan jo ikke gå rundt uteb å pusse tenner, nei

Ja, kortisonnesespray. Gikk på det fast hver dag i 3 måneder, uten effekt... overhodet... Har også gått på kortisonkur, da synes jeg dette har blitt verre i etterkant. Sopp? 

Skal kjøpe flux. Dessverre stengt idag, men får pusse tennene med vann!?

Er det ønh som henviser til sykehus?

3 måneder er for kort. Du burde ha fortsatt. Iallefall burde fu ikje ga sluttet uten å konferere ned legen.

Ønh kan henvise til CT og UL. Dersom det er funn her som indikerer operasjon kan ØNH henvise deg til utredning for den muligheten. 

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

3 måneder er for kort. Du burde ha fortsatt. Iallefall burde fu ikje ga sluttet uten å konferere ned legen.

Ønh kan henvise til CT og UL. Dersom det er funn her som indikerer operasjon kan ØNH henvise deg til utredning for den muligheten. 

Ønh-legen sa 3 måneder! Han garanterte meg (faktisk) at det skulle hjelpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...