Anonym bruker Skrevet 28. januar 2018 #1 Skrevet 28. januar 2018 Min samboer har ødelagt sin økonomi fullstendig. Vi har hatt separat økonomi til nå og det var et sjokk for meg da det kom for en dag hvordan det egentlig er. Jeg opplever at han er urealistisk i forhold til hvordan han skal håndtere det videre. Planen - mitt forslag - var at han kun skulle fokusere på å betale ned sine enorme lån, mens jeg tok over «hverdagsøkonomien» (hus og heim). Nå opplever jeg at han er urealistisk på hva han kan tjene og hvordan vi kan leve på min lønn. Jeg tenker at vi må til en økonomisk rådgiver i kommunen. Har du noen andre tips? Jeg vil ikke gå fra ham, men vi må få orden på dette. Hilsen fortvilet. Anonymkode: 1f4aa...07e
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2018 #2 Skrevet 28. januar 2018 Nav gir slik veiledning. Oppsøk de så du får realitetsorientert samboeren din. Anonymkode: f0a85...e1b
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2018 #3 Skrevet 28. januar 2018 Hvorfor vil du kjøre din økonomi i grøfta for samboeren? Dere bør fortsette med separat økonomi som før. Han betaler sin 50% av utgiftene sine til mat,hus,tlf osv og så må han ordne avtale med sine kreditorer om nedbetaling av lånet sitt på pengene han har igjen. Blir du med i dragsuget er det ikke sikkert du klarer å beholde ungene. Anonymkode: 3af2b...a0f
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2018 #4 Skrevet 28. januar 2018 Du lar han leve på deg uten at han bidrar til fellesskapet? Det prosjektet høres helt urealistisk ut. Hvorfor lar du han utnytte deg sånn? Anonymkode: 5955e...c8b
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2018 #5 Skrevet 28. januar 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Min samboer har ødelagt sin økonomi fullstendig. Vi har hatt separat økonomi til nå og det var et sjokk for meg da det kom for en dag hvordan det egentlig er. Jeg opplever at han er urealistisk i forhold til hvordan han skal håndtere det videre. Planen - mitt forslag - var at han kun skulle fokusere på å betale ned sine enorme lån, mens jeg tok over «hverdagsøkonomien» (hus og heim). Nå opplever jeg at han er urealistisk på hva han kan tjene og hvordan vi kan leve på min lønn. Jeg tenker at vi må til en økonomisk rådgiver i kommunen. Har du noen andre tips? Jeg vil ikke gå fra ham, men vi må få orden på dette. Hilsen fortvilet. Anonymkode: 1f4aa...07e Er det spillegjeld? Du må ikke gjøre det, han lærer ingenting av at han ikke skal bidra. Du mener jo allerede han er urealistisk i tankegangen, tror du det blir bedre hvis han slipper alle krav om å dele på økonomien? Tror du virkelig han vil bruke hele sin lønn til å betale gjeld? Du kan ikke fri han fra ansvaret sitt, dere må dele på utgiftertil hus og heim, men det trenger kanskje ikke være 50 - 50, men 40 (han) - 60 (du) eller noe sånt. Men da hadde jeg krevdoversikt over økonomien han sin, sånn at jeg kunne sett at han faktsik betalte gjelden sin og ikke tok opp nye lån. Du sier han har enorme lån, hvor mye er det snakk om? Enorme lån vil ta lang tid å betale tilbake, synes du det er greit at han snylter på deg i åresvis fremover? At bare dine penger skal gå til hus og hjem? Anonymkode: e1493...033
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå