Anonym bruker Skrevet 27. januar 2018 #1 Skrevet 27. januar 2018 Denne vinteren har vært forferdelig, sønnen begynte i bhg ifjor august. Siden den gang har han vært veldig mye syk. Forkjølet stadig vekk, to-tre runder med omgangssyke diaré, oppkast. Sønnen min har alltid vært lat når det gjelder å spise. Han spiser noe selv, men som regel må jeg mate han eller sitte ved siden av han for å pushe på for å spise. I bhg spiser han nesten ingenting selv. to uker tilbake ble jeg ringt av bhg om å hente sønnen fordi han hadde diaré, så var det helg han hadde ingen diaré hjemme. Sendte han i bhg på mandag, bhg fortalte at han har vært litt irritert og gråt mye. Samme dag spydde han opp middagen, han spydde kunn en gang, så feber 1-2 dager så slutta febern. I tilegg til det har han hatt kraftig hoste siden den gang. Og snørrete og har hatt veldig lite matlyst den siste tiden. Han gikk jo noe ned i vekt når det var omgangssyke, men jeg har jo veid han igjen etter han ble frisk. Tok igjen noe av vekta, men har gått ned igjen nå den siste tiden med halv kg. (Kan også være fordi han ikke spist godt nok i bhg) ? Aner ikke. Han svetter ny og ne på natta, og i dag oppdaget jeg sikkert 8 små blåmerker (små med gul/oransj) farge på ryggen. Han har jo også blåmerker åå andre steder på kroppen, men vi vet jo at også uten er veldig veldig aktiv og slår seg stadig vekk. Jeg mener at han får lett blåmerker. For en stund tilbake når vi var hos fastlegen angående omgangssyke så tok vi en CRP, jeg reagerte ikke der å da men husker at når de tok den prøven så blødde han mye og det kommenterer til å med de damene hos fastlegen. Men han lot jo ikke oss presse bomullen mot fingern for han var helt fra seg pga stikke i fingern. Han har også allergi og atopisk eksem å får stadig vekk små utslett på kroppen allikevel - jeg er livredd for at barnet mitt kan ha leukemi. Jeg har jo så klart googlet opp og er derfor litt redd. MEd tanke på han stadig vekk blir syk. Og jeg klarer ikke å forstå helt hvorfor han hadde feber bare en-to dager og spydde kunn 1 gang. Jeg er en slik mamma som tar med barnet til fastlegen når de hoster og har omgangssyke. Jeg vil veldig gjerne ta han med til fastlegen å finne ut av dette. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal legge dette fram uten å virke hypokonder. Sønnen min er snart 3 år, og har enda ikke så mye språk at han kan si selv om han har vondt andre steder. Håper dere kan gi meg noen gode råd til en mamma som sover veldig dårlig pga denne bekymringen. Anonymkode: ad487...0a4
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2018 #2 Skrevet 27. januar 2018 Det at du har satt diagnosen selv er vel litt hypokondersk ja, men å få fastlegen til å vurdere helheten i helsesituasjonen hans høres jo ikke så dumt ut. Høres jo litt ut som om han bør testes for de vanlige grunnene til dårlig matlyst for eksempel (gluten- eller laktoseintoleranse). Anonymkode: f528c...b70
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2018 #3 Skrevet 27. januar 2018 Takk for svar... jeg har også tenkt på dette med laktoseintoleranse.. hvordan sjekker man det igjen? Blodprøve? Men jeg burde jeg nevne til legene angående leukemi? Er vel noen blodprøver man kan ta der også som kan være et hint om et barn har det? Ellers vet du/dere om hvilken type blodprøve legen kan ta av barnet for å se om han har mangel på vitaminer osv? Anonymkode: ad487...0a4
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2018 #4 Skrevet 27. januar 2018 Er du bekymret - ta barnet med til legen. Men første året på barnehage er et rent h.... for mange. Vi hadde 2 - 3 sykedager i uka det første året ( og da overdriver jeg ikke ) Siden 15 desember har han vært på barnehagen 4 dager - resten har han kastet opp, hatt feber, hostet stygt eller hatt diarè. Legen finner ikke noe galt, annet enn at barnet er uheldig å får "alt" som går. Puh. Anonymkode: daf89...97c
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2018 #5 Skrevet 27. januar 2018 Det er nok lurt å ta en legesjekk og få beroliget og avkreftet frykten for leukemi. Spør om de kan sjekke jernststus og d-vitamin også. Den første høsten og vinteren i bhg kan være svært tøff. Min eldste hadde veldig tøffe år med infeksjonssykdommer, utslett, veldig mye høy feber, hostet så hun brakk seg i lange perioder og slet også med oppkast som viste seg å være refluks i sine 2 første år som barnehagebarn. Hun ble tynn og bleik, mørke ringer under øynene og vokste ikke eller la på seg på lange tider mellom 2 og 4 år. Ang blåmerkene så nevn det for legen, men det er ofte mye blåmerker i småbarnsårene, de løper og klatrer og sklir på alt. Jeg har i perioder vært sjokkert over blåmerker hos mine også, særlig den eldste har hatt legger og knær særlig som ikke ser ut pga blåmerker, men alt ok. Håper sønnen din er over den verste tida med sykdommer og får opp matlysten igjen. Prøv å lag noen smoothie til han med litt ekstra kalorier oppi når han spiser dårlig. Anonymkode: 612ba...261
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2018 #6 Skrevet 27. januar 2018 HI Ikke si sånn a ! 🤤 Nå blir jeg redd! Gutten vår på 1,5 år har vært like mye syk som din. Har vel egentlig hatt rennene nese sammenhengende siden august. Han er hjemme fra bhg minst 1 dag i uka. Sånn var det med storesøster. Husker hun var syk hver eneste fredag det første året. Da hun var 3 år, var hun ikke syk en eneste dag på 9 mnd. Jeg syns du burde ta deg en tur til legen. Så avkrefter han alt , og sier at dette er vanlig. Men da vet du, og får roen på deg 😊 Men... tar du med barnet til legen når han har omgangssyke? Hvorfor? Det er vel ikke noe hjelp å få? Pluss at det er himla smittsomt. Og hoste trenger man vel heller ikke oppsøke lege for. Anonymkode: 747b9...18b
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2018 #7 Skrevet 27. januar 2018 Huff, det hørtes slitsomt. Håper det går bra med din lille nå? Ja, jeg vet at det er mye bakterier og omgangssyke i bhg det første året. Hans immunitet er jo ikke den beste med tanke på at han ille begynte i bhg før sommer I fjor. Han hadde aldri vært syk før bhg start. Mtp på leukemi, hvordan eller hvilken blodprøver skal legen ta for å avkrefte dette? Er redd for at legen kan si nei dette gjør vi ikke noe med nå fordi jeg ikke mistenker dette. Kan jeg stå på mitt og si jeg vil du skal ta prøver som kan avkrefte dette? Han liker ikke smothies:( har prøvd... han veide 17 kg, gikk ned nesten to kg under omgangssyken. Pluss han har gått noe ned siden han spiser sjeldent i bhg. Lunsj og 1430 maten.. spiser frokost hjemme og middag. Noen ganger kvelds.. ellers er han glad i melk Anonymkode: ad487...0a4
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2018 #8 Skrevet 27. januar 2018 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er du bekymret - ta barnet med til legen. Men første året på barnehage er et rent h.... for mange. Vi hadde 2 - 3 sykedager i uka det første året ( og da overdriver jeg ikke ) Siden 15 desember har han vært på barnehagen 4 dager - resten har han kastet opp, hatt feber, hostet stygt eller hatt diarè. Legen finner ikke noe galt, annet enn at barnet er uheldig å får "alt" som går. Puh. Anonymkode: daf89...97c Ja jeg skal ta han med til bhg. Håper bare ikke legen "ler" av meg.. 😝 4 dager siden 15 desember ???? Oj, nesten ikke vært i bhg med andre ord.. jada jeg vet det er mye sykdom, det er sikkert ingenting. Men jeg tarmene i magen min ble vridd om når jeg så mange gule blåmerker på ryggen. Forstår og vet ikke hvordan han har fått det. Men allikevel så vet jeg jo at han er veldig aktiv og uforsiktig gutt. I dag blant annet slå han dørlistene og fikk blåmerke og kul midt i panna. Han drev å dansa rundt og rundt plutselig hørte jeg bang, det var sønnen min det. Muligens jeg er hysterisk. Men når han har mange ting som "symptomer" så blir man bekymret Anonymkode: ad487...0a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå