Anonym bruker Skrevet 27. januar 2018 #1 Skrevet 27. januar 2018 Jeg er alene (helt alene, så har ingen å samarbeide med) med en ungdom som skal konfirmeres til våren. Dette er mitt eldste barn, så konfirmasjon har jeg ingen erfaring med. Kanskje noen her kan hjelpe meg litt? Jeg har booket lokale og mat (på et serveringssted for å gjøre det enklest mulig for meg selv - småsliten mamma). Hva mer bør jeg tenke på? Føler meg så alene og litt hjelpesløs😳 Er det mer jeg bør forberede nå? Og hva bør jeg planlegge når det nærmer seg? Hjelp! 😯 Anonymkode: 899af...542
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2018 #2 Skrevet 27. januar 2018 Du må selvsagt ha klær. Og så må du kanskje ha bordkort? Sjekk om stedet pynter bordene eller om du må gjøre det selv. Hvor mange gjester og hvor mange kaker? Hvordan gjør man det med evt taler? Kan man tale noe man vil eller skal man legge inn tid til det? Skal dere ha noen sanger? Vi gjorde det fritt. Jeg hadde ingen å samarbeide med jeg heller, men leide lokale og laget maten selv. Koldtbord. Hadde to venninner som hjalp meg inn og ut med mat og kaker. Taler kunne folk holde som de vil, men ikke før alle hadde fått første runde med mat eller kaker. Vi hadde bordkort og blomster på bordene samt steiner vi kjøpte med temafargen på Nille. Tror det er vanlig at konfirmanten velger seg en farge som er gjennomgående. Hos oss var det lilla. Vi hadde da lilla blomster, lilla dekorstein, lilla bordkort og lilla sløyfer på stettet på glassene. Anonymkode: 00ee4...282
Yellow Brick Road Skrevet 27. januar 2018 #3 Skrevet 27. januar 2018 Innbydelser må du tenke på. Bordkort om du skal ha det, men det haster jo ikke ennå. Og så må du snakke med utestedet om hva de ordner for å se hva du ev. må fikse selv. Bordpynt? Kaker? Klær til konfirmanten. Sanger / tale. Det er det jeg kommer på i farten.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2018 #4 Skrevet 27. januar 2018 Drikke. Jeg hadde konfirmant i fjor og jeg passet på å kjøpe en del brus når det var gode tilbud i månedene før selskapet. Kjøpte 1,5 litere med brus og farris. Kaker. Greit å få på plass litt tidlig hvem som skal bake. Skal du bestille kake? Mange bestiller en marsipankake e.l. fra bakeri, men vi hadde bare hjemmebakte kaker. Pynt. Snakk med konfirmanten din, hva ønsker han/hun av farger og tema. Min konfirmant ville ha turkis og sort som farger, så jeg bestilte en del fra Ebay (da må du være ute i god tid) og kjøpte en del på Upstairs. Min ville pynte med ballonger så vi hadde da ballonger, servietter osv i turkis og sort. Ser du har leid et lokale som serverer mat? Da trenger du vel ikke tenke på duker, service o.l? Hva med blomster? Anonymkode: 526d4...034
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå