Anonym bruker Skrevet 27. januar 2018 #1 Skrevet 27. januar 2018 Jeg har aldri vært vant til å trene aktivt, er mer en "skippertakstrener". Synes hverdsgen er hektisk nok som den er og skylder gjerne på det. Synes det er godt å finne sofaen etter en dag med jobb/skole og barn. Var flink en periode når jeg hadde permisjon, trente da til videoer hjemme i stua, men alt sklei ut etter at jeg begynte å jobbe igjen, det er snart et år siden. Jogger litt om sommeren, men thats it. Er ikke overvektig, men kroppen bærer preg av å ha bært frem tre barn, så burde fått strammet opp, og ikke minst mtp helsa. Hjelp! Hvor finner dere motivasjon og driv? Hvordan holder dere ut? Anonymkode: 04ea8...dcc
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2018 #2 Skrevet 27. januar 2018 Du må fortsette joggingen du gjør om sommeren. Har du gode rutiner fra når det er lyst og man har mer energi så er det lettere å ha gode rutiner igjennom mørketiden. Jeg pleide kun å jogge på sommeren men bestemte meg for at jeg skulle være flink til å fortsette. Er det skikkelig møkkavær så drar jeg åå elixia og kjører intervaller på mølla men ellers jogger jeg ute. Er nå avhengig etter at jeg startet i april/mai. Jogger iallefall 3 ganger i uka. Jeg har alltid vært tynn men nå er kroppen endret seg. Fortsatt tynn men mer former pga musklene i rumpe og lår. Anonymkode: 6130f...d6e
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2018 #3 Skrevet 27. januar 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må fortsette joggingen du gjør om sommeren. Har du gode rutiner fra når det er lyst og man har mer energi så er det lettere å ha gode rutiner igjennom mørketiden. Jeg pleide kun å jogge på sommeren men bestemte meg for at jeg skulle være flink til å fortsette. Er det skikkelig møkkavær så drar jeg åå elixia og kjører intervaller på mølla men ellers jogger jeg ute. Er nå avhengig etter at jeg startet i april/mai. Jogger iallefall 3 ganger i uka. Jeg har alltid vært tynn men nå er kroppen endret seg. Fortsatt tynn men mer former pga musklene i rumpe og lår. Anonymkode: 6130f...d6e Det er alltid planen. Men så skjer det bare ikke, fordi det er kaldt, glatt etc, jeg er verdensmester i å finne gode unnskyldninger for å droppe det. Helt håpløs. Jeg har vært støttemedlem på treningsstudio x antall ganger, så har litt høy terskel for å melde meg inn nå. Fungerte så bra med videoer hjemme, og de ga virkelig resultat, også. Jeg vet jo at jeg klarer, jeg bare sliter med motivasjonen... Anonymkode: 04ea8...dcc
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2018 #5 Skrevet 27. januar 2018 Jeg tror det er feil å være så opptatt av lyst og motivasjon. Lag en plan for de neste seks månedene og følg den, uavhengig av hvordan du føler deg. Ingen unnskyldning er god nok for ikke å følge planen, eneste gyldige grunn til å avlyse er sykdom. Anonymkode: 5eb30...1a1
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2018 #6 Skrevet 27. januar 2018 Lager avtaler med meg selv hver søndag. Jobber for meg selv, så kan klemme inn en treningsøkt noen morgener. Noterer dagene i kalenderen og holder avtalen med meg selv. Legger lista lavt- 2 ganger i uken. Blir det mer er det bonustrening. En vanlig uke er styrke tirsdag morgen og kondisjon torsdag kveld. De avtalene holder jeg. Selv om jeg ikke har lyst, kler jeg på meg treningstøy og kommer meg ut. Tenker ikke over om jeg er sliten eller om jeg har lyst, det er en avtale jeg skal holde. Kroppen trenger det, jeg vet jeg blir blidere av det og derfor gjennomfører jeg. Slik har jeg klart å trene de siste fire årene. Kveldstreningene er de beste, deilig å forlate huset og konsentrere seg bare om meg. Jeg var veldig skippertakstrener tidligere og har aldri holdt ut noe lenger enn maks 6 mnd. Anonymkode: 686d0...adf
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2018 #7 Skrevet 27. januar 2018 Takk for svar. Jeg skal sette opp en plan, også skal jeg jammen meg holde den. Jeg jobber jo turnus, så har innimellom muligheter på formiddagen. Det bør jo kunne gjennomføres. Har dere andre tips? Er det f.eks en greie med fitbit-challenge osv? Anonymkode: 04ea8...dcc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå