Gå til innhold

Jeg blir blir nektet ammefri.

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Syns du det er veldig morsomt...? På de fleste arbeidsplasser som hennes vil det løse seg med å flytte litt rundt på noen turnuser. Helt uten ekstra utlegg. Men her er visst sjefen vrang.

Anonymkode: ae942...5cf

Som regel så går det utover kollegaer når folk skal komme senere eller gå tidligere hver eneste dag

Anonymkode: b68e5...8ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ammet også til barnet var 2 år. Og det er så typisk at kvinner kommer med syke teorier i disse situasjonene: "Du vil ha mer fri", "Du vil bare ha kortere arbeidstid", "Du sliter visst med å løsrive deg fra babyen", "Du er pervers".

Hold teoriene for dere selv. Det har ingen hold i virkeligheten. Det handler om nærhet, sunnhet og forskning som tydelig viser at brystmelk er gull!

Anonymkode: dd05e...efa

Og du mener seriøst at man trenger TO timer hver dag - innenfor en normal arbeidsdag - for å kunne ivareta det???

Folk som misbruker ammeavtaler ødelegger for oss andre. 

Anonymkode: afdfb...d51

Skrevet

I veldig mange jobber er det ikke sånn at det er mulig å ta inn vikar for to timer, hvem vil vel ha en ekstravakt på to timer? Eller hvis du jobber kontorjobb, har du gjerne ikke mulighet til samme arbeidsmengde som andre, hvis du jobber 6 (7) t i stedet for 8 t. Da må noen andre ta flere saker enn du kan. Det vil alltid gå ut over noen andre.  

Jeg mener ikke at ammefri ikke burde finnes, men det finnes helt klart mange som utnytter ordningen. (Jeg er arbeidsgiver, så dette har jeg sett, det er ikke bare synsing). 

Og til deg som sier at det handler om nærhet og at morsmelk er gull, helt enig i det, men trenger ikke 1-åringer som får mme nærhet og tid med mor? De får jo ikke samme tid med mor som ungene som får morsmelk ift ammefri, selv om det er gode grunner til at de ikke kan få morsmelk.

Anonymkode: c0a1c...51d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...