Gå til innhold

Når må deres 14-åringer legge seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså slukke lyset å legge seg til å sove?

Og får de lov til å bruke skjerm helt til lyset slukkes?

Anonymkode: df0e1...0d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundt kl. 22. Jeg ser helst at han leser bok før han sovner, men av og til er det ok med skjerm. Jeg samler alltid inn telefon/iPad før  lyset slukkes, ellers vet jeg det er stor sannsynlighet for at det surfes på nett leeeenge. Han synes selvfølgelig jeg er kjip - men det driter jeg i👍😜

Anonymkode: 07e61...04c

Skrevet

13-åring, ca 21.30, 15-åring, ca 22.30-23. De har veldig ulikt søvnbehov. Nettet blir slått av kl. 22.30 til han på 15 år. Han på 13 leser gjerne litt før han legger seg. Begge må legge mobiler og pader i stuen før de legger seg.

Anonymkode: 8b08e...37a

Skrevet

Akkurat fyllt 14 år, går i 8.klasse

Jeg tar telefon og ipad klokken 22, men legger meg ikke opp i om han sover, leser eller annet. Han synes jeg er dritkjip som tar telefonen fra han, men det tikker inn snap på den til klokka blir både ett og to på natta så det er ikke aktuelt å la han ha den på rommet om natta.

Han sover som regel innen klokka er halv elleve.

Anonymkode: e0b78...dcd

Skrevet (endret)

Går på badet kl 21.30, er i seng til kl 21.45. Tlf/iPad legges på kjøkkenbenken når han går på badet. Tror han sover relativt kjapt etter han har lagt seg.

Endret av Me and my monkey
Skrevet

Har en på 13 og en på 15 år. Helt til å høst har de lagt seg begge kl 22. Hu eldste la seg ofte tidligere, men nå er hun ett mareritt. Siden hun har vært så flink på dette selv før har jeg tenkt og håpet på at det vil endre seg når hun skjønner at jeg har rett:når hun sovner har en sammenheng med hvor trøtt og sliten hun er på dagen. Frem til nå så har hun iherdig ment at det er kroppen som er i endring som har skylden, men hun har begynt å bli bedre så jeg kan håpe hun nå har skjønt det. Den siste uka har hun sovnet før 23, før dette har jeg mast og mast. Så jeg venter litt til før jeg blir en teit mor og sier hun må legge alt slik i stua før hun legger seg. 

13åringen er bare ett mareritt å få inn i seng. Jeg har nok også litt skyld der, for jeg glemmer at hun bruker ett år på badet, må ordne ørten ting og det err ikke måte på hvor mye rart hun skal før hun finner senga. Herr tidligere kunne ejg si det var natta tid og fem min etterpå lå hun i senga. Da var det ett kvarter på mobilen før hun la den fra seg og sovnet. Så nå er det igrunn jeg som må omstille meg og si det er nattatid lenge før det egentlig er nattatid. 

Anonymkode: 939c5...dda

Skrevet

han går i 9 klasse, sen bursdag i desember. legger seg 2230 hverdager og når han vil fredag og lørdag

Anonymkode: f5a7e...311

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...