Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #1 Skrevet 26. januar 2018 Vi bor i nærmeste hus. Og jeg takler det ikke. De blander seg i alt. Hvor langt unna burde man bo? Anonymkode: 2a769...93b
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #2 Skrevet 26. januar 2018 Man bør ikke se hverandres vinduer eller dører, ellers så nært som mulig. Anonymkode: cf14b...b22
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #3 Skrevet 26. januar 2018 Det kommer jo helt an på familien og forholdet. Vi bodde vegg i vegg med foreldrene mine før, og det gikk helt fint. De blandet seg ikke i noe og kom hverken uanmeldt eller uinvitert på besøk (selv om vi sa de bare måtte gjøre det). Supert for barna som bare kunne stikke over til besteforeldrene når de ville. (Kanskje det var mer plagsomt for dem enn for oss å bo så nært da. Men det var vi som flyttet til slutt, av helt andre grunner.) Anonymkode: ee696...29b
Twintipp Skrevet 26. januar 2018 #4 Skrevet 26. januar 2018 Kommer an på relasjon, hvilke behov dere har osv. Jeg kunne fint flyttet på andre siden av kontinentet uten at det ville brydd meg det minste.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #5 Skrevet 26. januar 2018 Mellom 10-30 minutters kjøring hadde vært perfekt her! Ikke nabo, det hadde jeg aldri i livet orket. Anonymkode: 2fe22...1f3
soleia Skrevet 26. januar 2018 #6 Skrevet 26. januar 2018 Ein bør bu så langt unna foreldre/svigerforeldre at ein må ta på seg yttertøy for å gå på besøk, er det eit ord som seier, og det er det nok noko i. Det er kjekt å ha familie i nærleiken så ein kan hjelpe kvarandre når det trengs, spesielt når ein har barn eller dei gamle er veldig gamle, men det kan fort bli litt for tett og. Å kunne sjå vindauge og dører til kvarandre, slik at ein kan fylgje med på når ein kjem og går, er litt for tett.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #7 Skrevet 26. januar 2018 Vi bor i samme strøk, men må ta på både sko og jakke for å gå på besøk til hverandre. ca 5 min gåtur Elsker det. De "blander" seg kun når vi ber om det. Ungene løper imellom som de vil selv. Her tror jeg heller det er vi som løper ned dørene dems enn omvendt. Anonymkode: 513cc...197
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #8 Skrevet 26. januar 2018 Sjekket 1881 kart nå og i følge veibeskrivelsen der bor vi 795 meter fra svigermor og svigerfar. Det er helt supert, ungene kan gå eller sykle dit på egenhånd samtidig som vi ikke kan se hverandres vinduer Svigermor er en typisk "Fru Hansen bak gardinet" og følger med på når naboer legger seg, når de lufter dyner osv Greit å ikke ha henne for nærme. Mine foreldre bor 4-5 km unna, det fungerer også fint, men det er ikke fortau eller sykkelsti, og 80-sone, så barna kan ikke dra dit på egenhånd, dit må det kjøres. Anonymkode: a2062...f9e
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #9 Skrevet 26. januar 2018 Så langt som mulig... Anonymkode: e0a34...584
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #10 Skrevet 26. januar 2018 Vi får hus 2 km fra mine foreldre. Synes det er ideelt. Ikke for nært at man kan følge hvem som kommer på besøk og når man er hjemme, men samtidig ikke for langt unna slik at man kan gå til fots til hverandre ved behov. Anonymkode: 4e749...df4
3 i april Skrevet 26. januar 2018 #11 Skrevet 26. januar 2018 Ikke så langt at de må overnatte eller være her over lengre tid, men heller ikke så nært at de gidder å komme på daglige besøk.. Så rundt en 30-40 min er greit..
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #12 Skrevet 26. januar 2018 Så langt at man må kle på seg jakke for å gå på besøk, men ikke så langt unna at man trenger bilen for å treffes. Det er i mine øyne perfekt. Man bør ikke ha innsyn hos hverandre. (Se hverandres vinduer, inngang osv fra sitt eget kjøkjenvindu) Anonymkode: eb537...a53
mamma_bergen Skrevet 26. januar 2018 #13 Skrevet 26. januar 2018 Vi bor i ca 10min-kjøreavstand til både hans og mine foreldre. Skulle hatt de litt nærmere, sånn at man kunne gått til dem😊 Ville ikke hatt de som nærmeste naboer da🙄
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #14 Skrevet 26. januar 2018 Jeg har verken foreldre eller svigerforeldre, men da jeg hadde svigerforeldre, syntes jeg det var synd de bodde nesten en time unna, hovedsakelig pga stebarna. De hadde bare de to til barnebarn, og kunne fint ha bodd nærmere oss, f.eks. i samme bydel. Men de var ikke så opptatt av barna uansett, dessverre. Anonymkode: 96408...4d6
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #15 Skrevet 26. januar 2018 Bor 100 mil unna min familie og bor på en plass medcdårlig dekning. Helt topp. Svigers bor i et annet land og kan ikke ta fly -ypperlig! Men vi har dårlige fold til våre foreldre. Hadde de klart å oppføre seg skulle vi gjerne bodd nærmere. Anonymkode: 54ebc...769
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #16 Skrevet 26. januar 2018 Jeg er nabo med mamma, mormor og søster. Det fungerer helt supert. Sikkert fordi mormor bodde ved siden av sin svigermor å har lært hvordan man ikke skal ha det. Mamma er den jeg treffer minst i familien faktisk. Søsteren min og jeg tar alltid en kaffe sammen på trappa etter vi har hentet ungene i bhg. Svigers som bor 1 time unna er det verre med. Di løper inn dørene hver helg 😢 Anonymkode: 174f5...565
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #17 Skrevet 26. januar 2018 Vi bor 5 minutters kjøring fra foreldrene mine å det er ingen problem for meg. De kommer egentlig skjeldent på besøk å ringer alltid å hører om det passer. Å veldig greit å ha barnevakt så lett tilgjengelig Er småen syk å må hentes så ringer jeg moren min å da henter som regel hun på skolen om hun har fri. Hun jobber bare en dag i uken på dagtid så veldig greit å ha mulighet til å spørre henne. Anonymkode: 187c3...4a6
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #18 Skrevet 26. januar 2018 Svigers bor 45 min kjøring unna. Perfekt da mannen tar barna med på dagstur mens jeg får gjort husarbeid hjemme! Langt nok til at de alltid avtaler før de kommer og nær nok til at de kommer ganske ofte. Mne foreldre bor 5 mn kjøring unna. De kommer alltid innom når det ikke passer og nekter gi beskjed på forhånd. Anonymkode: 75794...0e9
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #19 Skrevet 26. januar 2018 Vi bor 5 min kjøring fra mine foreldre og mine søstre, helt perfekt. Anonymkode: 190ed...529
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå