Gå til innhold

Asperger og sinnemestring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan håndterer ungdommer med asperger sinne? Hva kan de gjøre for å håndtere at verden også består av plageånder og mobbere? I går måtte tenåringen gå hjem fra skolen pga. en hendelse i klasserommet. Uten å gå alt for mye i detaljer. Han er ikke mobbeofferet, men han ble fysisk dårlig, fikk hodepine og kvalme, i tillegg til sinne. Jeg, og han, er redd for at han en dag går til angrep på mobberne.

Anonymkode: 46aef...8a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan håndterer ungdommer med asperger sinne? Hva kan de gjøre for å håndtere at verden også består av plageånder og mobbere? I går måtte tenåringen gå hjem fra skolen pga. en hendelse i klasserommet. Uten å gå alt for mye i detaljer. Han er ikke mobbeofferet, men han ble fysisk dårlig, fikk hodepine og kvalme, i tillegg til sinne. Jeg, og han, er redd for at han en dag går til angrep på mobberne.

Det du beskriver høres ut som en normal følelsesmessig reaksjon. Forskning har vist at vitner til alvorlig mobbing ofte også får slike plager. Jeg vet dessverre ikke helt hva du kan gjøre for å forhindre at han reagerer fysisk mot dem noen gang, men det kan nok ikke sies for mange ganger at det rette å gjøre er å si fra til en voksen. 

Anonymkode: 7a26d...2f4

Skrevet

Ja, takk. Lærere er informert, men mitt barn er fremdeles sint, lei og frustrert. Diagnosen er satt for kun noen måneder siden og vi er i startfasen av et liv med tilrettelegging og kunnskap om asperger. Han vil være trygg på at det ikke skjer lignende episoder, men hvordan kan vi være trygge på det? Verden består av forskjellige mennesker og noen av de menneskene er dessverre utålelige, i mangel av bedre ord. 

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...