Gå til innhold

Folk som stikker ut tungen når de spiser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange gjør dette. Gaper høyt og tar liksom imot maten med tungen UTENFOR munnen. Det er så dritekkelt. Hvorfor ikke bare putte gaffelen inn i munnen, du trenger ikke ta imot med tungen!! 🤢🤮

Anonymkode: e0a52...6f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff’ ja. Ser det spesielt hos eldre mennesker, men ja - ekkelt. Tror ikke folk er klar over det selv

Anonymkode: f20bb...aed

Skrevet

Har en kamerat som er kokk som gjør dette 😂 ser så rart ut. 

Anonymkode: f3e40...c22

Skrevet

Kjæresten min gjør det, og jeg synes det ser skikkelig rart ut. 😂 Kanskje det er en vane.. 

Anonymkode: 05697...16a

Skrevet

Min mor gjør det og det irriterer meg. Tror jeg sitter os ser på henne i øyekroken under mange måltider for jeg syns det er så rart. 

Skrevet

Veit! Så ekkelt!! Husker min gamle farmor gjorde det. Hun var så streng og pen på det (skkkelig vestkantfrue) men spiste som jeg fugl med tungen ut. Æsj. 

Skrevet

Shit, jeg gjør det! Legger folk virkelig merke til sånt??

Anonymkode: eb638...7cc

Skrevet

...jeg skjønner ikke. Hvordan gjør de det? Omtrent som «aaaahhh» før maten går inn?

Anonymkode: 7b235...47f

Skrevet

Herreguuud! Trodde bare det var meg som hengte meg opp i slikt. Det er skikkelig disgusting!!! Mannen min gjør det🤢🤮spesielt når han spiser is😖

Anonymkode: 20b75...a49

Skrevet

Jeg tror jeg gjør det for å liksom styre gaffelen eller skjeen rett inn i munnen. Ellers bommer jeg og treffer munnvikene...

Anonymkode: eb638...7cc

Skrevet

Satt ved siden av et slik par på Kielbåten en gang, og de så helt tilbakestående ut der de smattet og hadde tungen ute mens de spiste!

Anonymkode: 24cb5...26b

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Satt ved siden av et slik par på Kielbåten en gang, og de så helt tilbakestående ut der de smattet og hadde tungen ute mens de spiste!

Anonymkode: 24cb5...26b

Hæ? Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan noen kan ha tunga ute mens de spiser??

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

De tar ut tungen for hver ladning, men tygger med den inni munnen. Også unge som gjør dette. Og JA, folk legger merke til det. 

Anonymkode: e0a52...6f3

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

De tar liksom imot maten med tunga hengende ut av munnen - disgusting!! 

Anonymkode: eff04...89a

Skrevet

Uff ja. Kjæresten min gjør det. 

Trodde det var noe rart bare han har for seg. Ikke sett noen andre som gjør det. 

Anonymkode: 9d651...488

Skrevet

Okei... den siste uken på DIB... snart tør jeg ikke spise blant folk lenger. De kan irritere seg over lyder, om jeg har åpen munn i løpet av måltidet, om jeg har tungen utenfor munnen en gang i løpet av måltidet og de er sikkert påpasselige med å kritisere om jeg holder gaffel og kniv og skje feil og om jeg bruker rett redskap til de forskjellige ting som ligger på tallerkenen. 

Visste dere forresten at barn som stadig blir rettet på og kritisert under måltider er de som ikke tør å spise foran andre og de som får et dårlig forhold til matsituasjon?

Anonymkode: bafb2...628

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Okei... den siste uken på DIB... snart tør jeg ikke spise blant folk lenger. De kan irritere seg over lyder, om jeg har åpen munn i løpet av måltidet, om jeg har tungen utenfor munnen en gang i løpet av måltidet og de er sikkert påpasselige med å kritisere om jeg holder gaffel og kniv og skje feil og om jeg bruker rett redskap til de forskjellige ting som ligger på tallerkenen. 

Visste dere forresten at barn som stadig blir rettet på og kritisert under måltider er de som ikke tør å spise foran andre og de som får et dårlig forhold til matsituasjon?

Vel, min kjæreste har ikke tungen utenfor munnen en gang under måltidet, men hver gang han åpner kjeften for å dytte inn noe mat. Og det er ekkelt. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, min kjæreste har ikke tungen utenfor munnen en gang under måltidet, men hver gang han åpner kjeften for å dytte inn noe mat. Og det er ekkelt. 

Ja. Ok. Så slutt å se på han når han spiser da. Det må finnes begrensninger i hva folk skal mene om alt mulig!? Jeg irriterer meg over spiselyder og mange ring ved et måltid, men jeg trenger ikke se på det.

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men DU er ikke et barn, og vanlig dannelse er ikke for mye forlangt. Klarer du ikke å spise uten å lage unødig lyd, eller uten at tunga kommer ut av munnen, så gjør du en helt riktig vurdering i at det er best du ikke spiser blant folk.

Anonymkode: 1965f...f61

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men DU er ikke et barn, og vanlig dannelse er ikke for mye forlangt. Klarer du ikke å spise uten å lage unødig lyd, eller uten at tunga kommer ut av munnen, så gjør du en helt riktig vurdering i at det er best du ikke spiser blant folk.

Poenget er.: jeg trodde jeg spiste på en normal måte til jeg leste her. Og det er jammen mye man må passe på under et måltid 

Skrevet (endret)
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er.: jeg trodde jeg spiste på en normal måte til jeg leste her. Og det er jammen mye man må passe på under et måltid 

Dette er ting som barn skal ha fått med seg hjemmefra..Det kalles oppdragelse og bordskikk.  Å vite at man ikke spiser med åpen munn,  ikke snakker med mat i munnen, ikke drikker med mat i munnen, ikke har albuene på bordet,  holder bestikk riktig etc det er å forvente rett og slett. 

Endret av amandine
Skrevet
29 minutter siden, amandine skrev:

Dette er ting som barn skal ha fått med seg hjemmefra..Det kalles oppdragelse og bordskikk.  Å vite at man ikke spiser med åpen munn,  ikke snakker med mat i munnen, ikke drikker med mat i munnen, ikke har albuene på bordet,  holder bestikk riktig etc det er å forvente rett og slett. 

Og jeg gjør alt dette, men alle fordommer og forventninger fra andre får en til å bli psyko opphengt i å ikke gjøre ytterligere feil

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg gjør alt dette, men alle fordommer og forventninger fra andre får en til å bli psyko opphengt i å ikke gjøre ytterligere feil

Dette er de viktigste faux pas'ene, så holder du deg innenfor kan du bevege deg med senkede skuldre ut i den store verden. Til de helt store anledningene kan du lett lese deg opp på det du evt mangler hva angår skikk og bruk. Det er jo masse man skal ha med seg avhengig av hvor man er, men om du har disse i boks er du på trygg grunn og kan ta det helt med ro. (Ikke klinke glass ved skål, alltid drikke på samme sted av glasset, alltid holde i stetten eller foten av glasset, ikke sette ned glasset når en skål utbringes før den som har skålt setter sitt ned, legge servietten diskret i fanget, sånne småting trengs ikke i hverdagen)

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Spiser du med åpen munn, snakker med mat i munnen og alt det der hun nevner? Og så syns du at det et andres "fordommer" som er problemet? Hva skjedde med å gå litt i seg selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...