Gå til innhold

Biopsi av livmorhalsen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tok 1500 mg paracet og 400 mg ibux før biopsi. Anbefalt av lege. 

Jeg hadde CIN 3 etter celleprøven. Etter biopsien fant de noen celler som hadde utviklet seg videre (kalte det aldre kreft, fordi det ikke var mange celler). Ble konisert like etter biopsi svar. Forklarte at de tok litt «ekstra» pga de alvorlige forandringene. Fikk med seg alt etter første konisering. Blitt godt fulgt opp i alle år etterpå, tar fremdeles celleprøver hvert år (mest for min egen trygghet, kan ta annenhvert år nå).

Dette er 20 år og tre barn siden nå 😀 Alle barna er født mellom uke 34 og uke 36, mest sannsylig i følge legene pga litt svakere livmorhals etter koniseringen. Men dette er visst ikke vanlig og skyldes at de måtte ta så «mye» . 

Ikke ment for å skremme deg, men for å fortelle at det går bra selv om det i værste fall kan høres dramatisk ut 🙂

Lykke til! 

Anonymkode: 5fb8e...b61

Takk 😊 Godt alt gikk bra med deg 😊Skal prøve å ikke bekymre meg 😊

Anonymkode: 6d883...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wææ de hadde en avbestilling idag så jeg kan ta den idag fremfor neste uke. Hjelpes :/ da krysse jeg fingre for at den ikke er vond:/

Anonymkode: 6d883...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Wææ de hadde en avbestilling idag så jeg kan ta den idag fremfor neste uke. Hjelpes :/ da krysse jeg fingre for at den ikke er vond:/

Anonymkode: 6d883...6bd

Så greit å slippe å gå å grue seg. Masse lykke til. Ta smertestillende ca 40 minutter før timen. Oppdater oss hvis du vil 😊😊😊😊

Anonymkode: 63d94...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så greit å slippe å gå å grue seg. Masse lykke til. Ta smertestillende ca 40 minutter før timen. Oppdater oss hvis du vil 😊😊😊😊

Anonymkode: 63d94...af3

Takk :) skal være der halv to , skal skrive her etterpå 😊

Anonymkode: 6d883...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan be om bedøvende spray. Jeg fikk det og kjente veldig lite av både prøvetakinga og etterpå :) hadde irritert livmorhals på det tidspunktet også p.g.a ofte prøver da jeg hadde cin 3 lenge. Lykke til, det går helt sikkert fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, LisK skrev:

Du kan be om bedøvende spray. Jeg fikk det og kjente veldig lite av både prøvetakinga og etterpå :) hadde irritert livmorhals på det tidspunktet også p.g.a ofte prøver da jeg hadde cin 3 lenge. Lykke til, det går helt sikkert fint :)

Takk ❤️

Anonymkode: 6d883...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, LisK skrev:

Du kan be om bedøvende spray. Jeg fikk det og kjente veldig lite av både prøvetakinga og etterpå :) hadde irritert livmorhals på det tidspunktet også p.g.a ofte prøver da jeg hadde cin 3 lenge. Lykke til, det går helt sikkert fint :)

Hvorfor opplyser de ikke om at det finnes sånn spray som du nevner? Visste ikke at det fantes. Merker jeg blir oppgitt 🤔🤔😔😔

Anonymkode: 63d94...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor opplyser de ikke om at det finnes sånn spray som du nevner? Visste ikke at det fantes. Merker jeg blir oppgitt 🤔🤔😔😔

Anonymkode: 63d94...af3

Aner ikke, mulig de vil prøve å unngå å bruke den da det ikke kun er fordel med det. Bedøvd vev er blant anna satt ut av spill i den forstand at sår lukkes senere og blant anna litt mindre sensitivt i forb. med å "si ifra" når det kan slutte å blø også f.eks. Mulig det også har mye å si om utgifter på spray og innsnevringer av utgifter fra sykehus til sykehus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, LisK skrev:

Aner ikke, mulig de vil prøve å unngå å bruke den da det ikke kun er fordel med det. Bedøvd vev er blant anna satt ut av spill i den forstand at sår lukkes senere og blant anna litt mindre sensitivt i forb. med å "si ifra" når det kan slutte å blø også f.eks. Mulig det også har mye å si om utgifter på spray og innsnevringer av utgifter fra sykehus til sykehus :)

Takk for info 

Anonymkode: 63d94...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Biopsien var som en litt vondere celleprøve. Fikk ingen spørsmål om bedøvelse. Blødde en del etterpå og fikk kraftige mensmurringer som varte resten av dagen.

Anonymkode: c0fd2...507

Samme som  meg. Har gjort det tre ganger. En gang på sykehuset og to ganger hos privat gyn.

Det går nok veldig bra HI :) 

Anonymkode: a421f...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Da har jeg tatt prøven , jeg fikk bedøvelse visstnok , hadde ikke noen smerter i det hele tatt. Blør en god del da :/ Får bare vente på svaret :) hilsen Hi

Anonymkode: 6d883...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei. Da har jeg tatt prøven , jeg fikk bedøvelse visstnok , hadde ikke noen smerter i det hele tatt. Blør en god del da :/ Får bare vente på svaret :) hilsen Hi

Anonymkode: 6d883...6bd

Så bra at det gikk så bra 😊😊😊😊

Håper prøvene er helt fine 

Anonymkode: 63d94...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så bra at det gikk så bra 😊😊😊😊

Håper prøvene er helt fine 

Anonymkode: 63d94...af3

Håper det :) 

Anonymkode: 6d883...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.1.2018 den 16.42, Anonym bruker skrev:

Så bra at det gikk så bra 😊😊😊😊

Håper prøvene er helt fine 

Anonymkode: 63d94...af3

Fått svar nå og hadde cin3 og må ha en konsinering. :/ Noen som har noen trøstende ord ? :/

Anonymkode: 6d883...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt cin3. Så lenge de oppdager deg og gjør noe med det er det ikke fare om det er til noe trøst :) værste som kan skje da er at de må reagere raskt og må fjerne en del. Det har ikke utviklet seg til kreft enda og det er gode sjanser for at de får bukt med det og at du kan få flere barn om du ønsker det :) hos meg klippet de vekk de aggressive forandringene ved en feil og da var alt tilbake til normalen. Må ta prøver jevnlig likevel. 

Jeg har noen i direkte nærhet som har hatt livmorhalskreft og et par behandlinger senere var hun helt frisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, LisK skrev:

Jeg har hatt cin3. Så lenge de oppdager deg og gjør noe med det er det ikke fare om det er til noe trøst :) værste som kan skje da er at de må reagere raskt og må fjerne en del. Det har ikke utviklet seg til kreft enda og det er gode sjanser for at de får bukt med det og at du kan få flere barn om du ønsker det :) hos meg klippet de vekk de aggressive forandringene ved en feil og da var alt tilbake til normalen. Må ta prøver jevnlig likevel. 

Jeg har noen i direkte nærhet som har hatt livmorhalskreft og et par behandlinger senere var hun helt frisk :)

Takk for svar :) regner med de tar konisering innen noen uker . Bare engstelig for hva de kan finne på delen de klipper ut. 

Anonymkode: 6d883...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fått svar nå og hadde cin3 og må ha en konsinering. :/ Noen som har noen trøstende ord ? :/

Anonymkode: 6d883...6bd

Det var trist å høre. Men jeg har lest mange solskinnshistorier. Dette kommer til å gå helt fint.

mange klemmer fra meg til deg 😙

Anonymkode: 63d94...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det var trist å høre. Men jeg har lest mange solskinnshistorier. Dette kommer til å gå helt fint.

mange klemmer fra meg til deg 😙

Anonymkode: 63d94...af3

Takk for det 😊 Venter på beskjed om når jeg skal inn . 

Anonymkode: 6d883...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar :) regner med de tar konisering innen noen uker . Bare engstelig for hva de kan finne på delen de klipper ut. 

Anonymkode: 6d883...6bd

Forstår det godt, bekymringen vil nok være der uansett frem til du er friskmeldt. Bare prøv så godt du kan å tenke positivt :) de tar det raskt nå for å unngå at det utvikler seg vil jeg tro, dermed virker det jo og mye skumlere enn det er. Cin3 betyr jo at det ikke har utviklet seg til kreft enda og dermed er som skrevet sjansen for at de får tatt det tidsnok likevel veldig høy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, LisK skrev:

Forstår det godt, bekymringen vil nok være der uansett frem til du er friskmeldt. Bare prøv så godt du kan å tenke positivt :) de tar det raskt nå for å unngå at det utvikler seg vil jeg tro, dermed virker det jo og mye skumlere enn det er. Cin3 betyr jo at det ikke har utviklet seg til kreft enda og dermed er som skrevet sjansen for at de får tatt det tidsnok likevel veldig høy :)

Takk , skal gjøre mitt beste :) googlet meg i hjel så man blir jo syk av det og 😅

Anonymkode: 6d883...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk , skal gjøre mitt beste :) googlet meg i hjel så man blir jo syk av det og 😅

Anonymkode: 6d883...6bd

Ikke Google 💖

Anonymkode: 63d94...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke Google 💖

Anonymkode: 63d94...af3

Nei 😅 Begynner skjønne det er en dårlig ide 😅 😘 Takk for alle fine ord her ✨

Anonymkode: 6d883...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google er ikke alltid din venn. Er man faktisk dårlig er det bare med på å gjøre ting værre for psyken, det fikk jeg erfare selv ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, LisK skrev:

Google er ikke alltid din venn. Er man faktisk dårlig er det bare med på å gjøre ting værre for psyken, det fikk jeg erfare selv ❤

Ja sant :/ håper alt går bra med deg nå 😊

Anonymkode: 6d883...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det tar ca 10 år fra celleforandringer til faktisk livmorhalskreft, så du skal nok ikke bekymre deg for noe alvorlig. 
Konisering er null stress. Du kommer inn, legger deg i stolen, får en metallplate på låret og ligger og slapper av. Du kjenner overhodet ingenting. Det tar ikke mer enn 10 minutter. :) 

Anonymkode: 132f1...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...