Gå til innhold

Hovne ankler/gravid


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har de siste to dagene oppdaget at keg har blitt veldig hoven i beina. Er i 3.trimester. Har tidligere i svangerskapet ikke sett antydning til dette. 

Vet støttestrømper og å ha beina høyt (umulig å kombinere med aktiv jobb!) skal hjelpe, men har noen andre triks? Noe jeg bør være obs på i fht dette?

Anonymkode: 2b534...90d

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Du bør følge med på om du får hodepine i tillegg til plutselige hovne ankler. Får du det, burde du kantakte jordmor. Hun kan ta en sjekk på blodtrykk og proteiner i urin, tilfelle begynnende svangerskapsforgiftning. 

Ellers så er jo litt hovne ankler og litt hovne fingre normalt i tredje trimester. 

Anonymkode: 48b12...18c

Lenke til kommentar

Si i fra til lege/jordmor når du er til kontroll neste gang. Hvis det er lenge til neste kontroll ville jeg ringt og spurt om det er noe som bør følges opp før neste kontroll. 

Anonymkode: 4de8f...18c

Lenke til kommentar

Takk for svar, begge to! Skal være obs på hodepine. Syntes det var rart det slo til så plutselig (fikk sjokk da jeg tok av meg sokkene i gårkveld!), og fra og med i morgen blir det støttestrømper på jobb. To uker til neste kontroll, så jeg ser det an etter helga om jeg tar kontakt før. 

Anonymkode: 2b534...90d

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...