Anonym bruker Skrevet 25. januar 2018 #1 Skrevet 25. januar 2018 Kort oppsummert, jeg har holdt på med en gift mann i godt og vel ett år nå. Han har helt siden starten møtt hverandre (ikke så ofte nå), men vi har skrevet til hverandre, ringt og virkelig flørtet en hel masse. Han er jo fortsatt gift med henne. Da vi møttes var jeg ilag med en annen. Det er nå slutt. Jeg har spurt om han vil tenke seg å dra fra henne nå, men han sier han ikke kan gjøre det nå. Han begrunner det ikke. Han sier han helst ville ønsket situasjonen annerledes og at han har hatt en hel masse med følelser for meg. Han er redd for at jeg skal møte andre, og vil ha daglig kontakt. Kan noen fortelle meg om det ei gang kommer til å bli oss? Vi har et liv nå som et par som man nesten skulle tro holdt på, men når han fortsatt er i status gift, så gjør vi på en måte ikke det heller. Jeg ønsker inderlig mye at han forlater henne, vet dette er forferdelig egoistisk, men han har gitt så mange grønne varsler her. Han vil gjerne se med fremtiden, utelukker ikke at det blir oss. For ei uke siden tullet jeg med at han leker fant med meg, han ble fornærmet og ville vite at han har ment alvor hele tiden. Er det noen i samme situasjon? Der det faktisk har endt i skillsmisse og fremtidig kjæreste? Alle kan da vel ikke gjøre dette bare for spenningen? Anonymkode: 903bf...257
SaraAndersen Skrevet 26. januar 2018 #2 Skrevet 26. januar 2018 Gi et ultimatum. Enkelt og greit. Du kan ikke vente i evigheter. Og syntes det er kvalmt at han enda er gift dersom dere har hatt med hverandre i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #3 Skrevet 26. januar 2018 Nyt råd om dette, dikk du ikke bra nok svar i den første? Anonymkode: 90b9a...9bd
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #4 Skrevet 26. januar 2018 Hvorfor spør du områd når du ikke tar til deg rådene? Anonymkode: 9266e...e04
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #5 Skrevet 26. januar 2018 Tråden ble laget samtidig som den andre. Det er sikkert bare en dobbelregistrering ved en feil som noen har begynt å svare på nå (som kanskje ikke har sett den andre tråen) Anonymkode: 14b6a...5e1
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #6 Skrevet 26. januar 2018 Jeg kan svare fra den "andre siden". Jeg er gift og hodestups forelsket i en annen. Av diverse grunner har vi en del kontakt og det holdt på å utvikle seg til noe mer. Men jeg avsluttet fordi jeg er gift, og jeg klarer ikke å bryte ut pga barna. Jeg hadde gått på dagen til han andre om jeg ikke hadde hatt barn. Det jeg prøver å få frem, er at det kan godt være at denne mannen har dype og ekte følelser for deg, men for mange sitter det veldig langt inne å splitte opp familien sin. Anonymkode: 83fe3...cdc
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #7 Skrevet 26. januar 2018 Still ultimatum: Ikke mer mellom dere før han har ordnet opp på hjemmefronten og er flyttet fra sin kone. Han er nødt til at tage et valg. Deg eller henne. Slik dere holder på nå er det ødeleggende for alle parter. Velger han henne kan du gå videre og finne en som virkelig vil være sammen med deg. Velger han deg blir det i alle fall åpent og ærlig og uten løgn og bedrag, og da kan konen få lov å gå videre uten å bli holdt for narr av en løgner. For pr i dag er det det denne mannen er. Anonymkode: 21892...8c4
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #8 Skrevet 4. februar 2018 Det kan å være en økonomisk grunn også for at han fortsatt blir hos kona. Men det vet jeg ingenting om. Han kan hvertfall ikke forlate dette nå pga en situasjon hjemme, sier han. Han gir meg uttrykkelig bevis på at han liker meg godt. Jeg tror det er et snev av forelskelse, men han klarer ikke ta steget - enda. Kanskje aldri. Jeg vet ikke... Ville bare høre hva skrev her. Ikke noe jeg skal oppnå med det jeg skriver her. Anonymkode: 903bf...257
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #9 Skrevet 4. februar 2018 Det at han er redd for at du skal finne deg en annen, mens han selv går hjem til kona hver kveld burde være grunn nok til å gå fra ham. Han vil ha i pose og sekk, men du må vente på at han har et ledig øyeblikk. Vil du virkelig ha en så egoistisk fyr? Anonymkode: afe89...446
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #10 Skrevet 4. februar 2018 Kom deg unna. Hvis han går fra kona si til fordel for deg, tror du ikke at han lett kan gjøre det samme mot deg i fremtiden? For en fyr.... Jeg virkelig hater utroskap. Skjønner ikke at du kan være en del av det. Anonymkode: 68d36...942
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #11 Skrevet 4. februar 2018 Han lurer deg, og du lurer deg selv. Anonymkode: 8adb8...571
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #12 Skrevet 4. februar 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det kan å være en økonomisk grunn også for at han fortsatt blir hos kona. Men det vet jeg ingenting om. Han kan hvertfall ikke forlate dette nå pga en situasjon hjemme, sier han. Han gir meg uttrykkelig bevis på at han liker meg godt. Jeg tror det er et snev av forelskelse, men han klarer ikke ta steget - enda. Kanskje aldri. Jeg vet ikke... Ville bare høre hva skrev her. Ikke noe jeg skal oppnå med det jeg skriver her. Anonymkode: 903bf...257 Så da fortsetter du bare å godta å være nr. ? i livet hans - etter kona, etter barna, etter familien, etter økonomien...? Han er jo ikke en gang ærlig med deg, selv om dere har vært elskere i et år. Han sier han ikke kan gå "pga. en situasjon hjemme", men har hverken anstendighet eller respekt nok for deg til å gi deg en forklaring. Hvis denne mannen virkelig hadde elsket deg, HI, da hadde han ønsket at du skal bli lykkelig. Og da hadde han gitt deg noe å forholde deg til, han gjør ikke det. Om han ønsker å leve med deg, da hadde han etter så lang tid gjort noe for å avslutte ekteskapet, han hadde fortalt deg hvorfor det har vært så vanskelig for ham å gjøre det før, han hadde gitt deg tidsperspektiv og involvert deg i planleggingen av fremtiden. Men denne mannen elsker deg ikke - ikke egentlig. Han har som du sier, kanskje et snev av forelskelse (men trolig er det mer at han tenner på spenningen og kontrollen over deg), men tydeligvis bryr han seg ikke nok om deg. For hvis han virkelig elsket deg og likevel har årsaker som gjør at han ikke vil gå fra kona, da hadde han sluppet deg fri. Hadde han elsket deg og ikke kan tilby deg annet enn å være en skambelagt elskerinne som for all del må holdes hemmelig, da hadde han satt deg fri slik at du kunne legge ham bak deg og få et lykkelig liv med en annen mann som ikke bare elsker deg, men som også vil dele livet med deg og som respekterer deg. Denne mannen gjør ikke det, han holder på deg. Og det er det kun egoistiske årsaker til. Og en sånn egoist, en mann som ikke respekterer deg, kan du ikke stole på! Spørsmålet er hva du gjør videre? Respekterer du deg selv nok til å stille krav? Respekterer du deg selv nok til å nekte å være nr. 15 i en annens liv? Eller er du fornøyd med å alltid være sisteprioritet, alltid være alene når du egentlig trenger støtte, alltid være alene på merkedager og i høytider, alltid alene... bortsett fra når han finner ut at hans egoistiske behov er så store at han kan skvise inn en pause i livet sitt når det passer ham? Hva gjør du, HI? Anonymkode: 0e888...497
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #13 Skrevet 4. februar 2018 Jeg er enig at dette er en ren utnyttelses posisjon for min del å være i. Nei selfølgelig vil jeg ikke det. Jeg kan føle opp til flere ganger at jeg sitter å venter på han. Samtidig vet jeg jo at jeg ikke kan holde på som dette. Men han er ufattelig flink til å holde koken oppe, altså han viser mindre interesse i en liten periode (bevisst tror jeg) før han viser ekstremt mye. Altså litt kostbar. Han liker å kunne overraske meg med at han plutselig er rett rundt hjørnet, å om jeg har lyst på et lite besøk av han. Selv han egentlig i en annen setting har sagt vi ikke må treffes lengre. Spm mitt er: Hvorfor blir han alltid litt "avvisende" etter vi har truffet hverandre? Ikke nødvendigvis vært sex i bildet (så ikke snakk om utnyttelse i sexen), men han trekker seg litt tilbake, noe han egentlig ikke vil. Er han redd for å gi etter følelsene sine for meg? Redd for at han skal bli forelsket i meg nå? Anonymkode: 903bf...257
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #14 Skrevet 4. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så da fortsetter du bare å godta å være nr. ? i livet hans - etter kona, etter barna, etter familien, etter økonomien...? Han er jo ikke en gang ærlig med deg, selv om dere har vært elskere i et år. Han sier han ikke kan gå "pga. en situasjon hjemme", men har hverken anstendighet eller respekt nok for deg til å gi deg en forklaring. Hvis denne mannen virkelig hadde elsket deg, HI, da hadde han ønsket at du skal bli lykkelig. Og da hadde han gitt deg noe å forholde deg til, han gjør ikke det. Om han ønsker å leve med deg, da hadde han etter så lang tid gjort noe for å avslutte ekteskapet, han hadde fortalt deg hvorfor det har vært så vanskelig for ham å gjøre det før, han hadde gitt deg tidsperspektiv og involvert deg i planleggingen av fremtiden. Men denne mannen elsker deg ikke - ikke egentlig. Han har som du sier, kanskje et snev av forelskelse (men trolig er det mer at han tenner på spenningen og kontrollen over deg), men tydeligvis bryr han seg ikke nok om deg. For hvis han virkelig elsket deg og likevel har årsaker som gjør at han ikke vil gå fra kona, da hadde han sluppet deg fri. Hadde han elsket deg og ikke kan tilby deg annet enn å være en skambelagt elskerinne som for all del må holdes hemmelig, da hadde han satt deg fri slik at du kunne legge ham bak deg og få et lykkelig liv med en annen mann som ikke bare elsker deg, men som også vil dele livet med deg og som respekterer deg. Denne mannen gjør ikke det, han holder på deg. Og det er det kun egoistiske årsaker til. Og en sånn egoist, en mann som ikke respekterer deg, kan du ikke stole på! Spørsmålet er hva du gjør videre? Respekterer du deg selv nok til å stille krav? Respekterer du deg selv nok til å nekte å være nr. 15 i en annens liv? Eller er du fornøyd med å alltid være sisteprioritet, alltid være alene når du egentlig trenger støtte, alltid være alene på merkedager og i høytider, alltid alene... bortsett fra når han finner ut at hans egoistiske behov er så store at han kan skvise inn en pause i livet sitt når det passer ham? Hva gjør du, HI? Anonymkode: 0e888...497 Jeg er enig at dette er en ren utnyttelses posisjon for min del å være i. Nei selfølgelig vil jeg ikke det. Jeg kan føle opp til flere ganger at jeg sitter å venter på han. Samtidig vet jeg jo at jeg ikke kan holde på som dette. Men han er ufattelig flink til å holde koken oppe, altså han viser mindre interesse i en liten periode (bevisst tror jeg) før han viser ekstremt mye. Altså litt kostbar. Han liker å kunne overraske meg med at han plutselig er rett rundt hjørnet, å om jeg har lyst på et lite besøk av han. Selv han egentlig i en annen setting har sagt vi ikke må treffes lengre. Spm mitt er: Hvorfor blir han alltid litt "avvisende" etter vi har truffet hverandre? Ikke nødvendigvis vært sex i bildet (så ikke snakk om utnyttelse i sexen), men han trekker seg litt tilbake, noe han egentlig ikke vil. Er han redd for å gi etter følelsene sine for meg? Redd for at han skal bli forelsket i meg nå? Anonymkode: 903bf...257 Anonymkode: 903bf...257
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #15 Skrevet 4. februar 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er enig at dette er en ren utnyttelses posisjon for min del å være i. Nei selfølgelig vil jeg ikke det. Jeg kan føle opp til flere ganger at jeg sitter å venter på han. Samtidig vet jeg jo at jeg ikke kan holde på som dette. Men han er ufattelig flink til å holde koken oppe, altså han viser mindre interesse i en liten periode (bevisst tror jeg) før han viser ekstremt mye. Altså litt kostbar. Han liker å kunne overraske meg med at han plutselig er rett rundt hjørnet, å om jeg har lyst på et lite besøk av han. Selv han egentlig i en annen setting har sagt vi ikke må treffes lengre. Spm mitt er: Hvorfor blir han alltid litt "avvisende" etter vi har truffet hverandre? Ikke nødvendigvis vært sex i bildet (så ikke snakk om utnyttelse i sexen), men han trekker seg litt tilbake, noe han egentlig ikke vil. Er han redd for å gi etter følelsene sine for meg? Redd for at han skal bli forelsket i meg nå? Anonymkode: 903bf...257 Anonymkode: 903bf...257 Jeg vil tro det motsatte. At han egentlig begynner å bli litt lei. Det er en spennende ide å ha en elskerinne man kan leve et hemmelig liv med - men etter et år er du som person nok ikke fullt så ny og spennende for ham lengre. Og det oppdager han når han er sammen med deg. Når han ikke er sammen med deg kan han fantasere. Når dere er sammen i virkeligheten er ikke det mulig. Så kollapser fantasien for en stund. Anonymkode: 21892...8c4
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #16 Skrevet 4. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg vil tro det motsatte. At han egentlig begynner å bli litt lei. Det er en spennende ide å ha en elskerinne man kan leve et hemmelig liv med - men etter et år er du som person nok ikke fullt så ny og spennende for ham lengre. Og det oppdager han når han er sammen med deg. Når han ikke er sammen med deg kan han fantasere. Når dere er sammen i virkeligheten er ikke det mulig. Så kollapser fantasien for en stund. Anonymkode: 21892...8c4 Okei, skjønner. Men han sier at jeg frister han med bilder jeg sender han. Han bor kun et steinkast unna meg, så vi møtes i flere settinger. Da ser han bare meg i folkmengden, for å si det sånn. Gir meg lange blikk. Av og til skriver han at jeg må la være å friste han og at han helst bare vil møte meg. Med helt normale bilder jeg sender han. Han vil sikkert som du sier, holde spenningen oppe. Men håper jo jeg har vært interessant de gangene vi har møtt hverandre da😏 Litt merkelig å tenke at han mest sannsynlig har seg med kona hver dag, men med fantasien om meg i tankene da?🙉🙈 Anonymkode: 903bf...257
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #17 Skrevet 4. februar 2018 Jeg skjønner ikke at du klarer å gå hjemme og tenke på han som er hjemme hos kona. Han har det nok bra med dere begge to. Han kommer ikke til å gå . Ihvertfall ikke på lenge ennå. Anonymkode: 5a2ab...cf4
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #18 Skrevet 4. februar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Okei, skjønner. Men han sier at jeg frister han med bilder jeg sender han. Han bor kun et steinkast unna meg, så vi møtes i flere settinger. Da ser han bare meg i folkmengden, for å si det sånn. Gir meg lange blikk. Av og til skriver han at jeg må la være å friste han og at han helst bare vil møte meg. Med helt normale bilder jeg sender han. Han vil sikkert som du sier, holde spenningen oppe. Men håper jo jeg har vært interessant de gangene vi har møtt hverandre da😏 Litt merkelig å tenke at han mest sannsynlig har seg med kona hver dag, men med fantasien om meg i tankene da?🙉🙈 Anonymkode: 903bf...257 Eller så tenker han på kona si mens han har sex med henne. Ikke sikkert han tenker på deg . Selvom han sier det til deg. Anonymkode: 5a2ab...cf4
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #19 Skrevet 4. februar 2018 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er enig at dette er en ren utnyttelses posisjon for min del å være i. Nei selfølgelig vil jeg ikke det. Jeg kan føle opp til flere ganger at jeg sitter å venter på han. Samtidig vet jeg jo at jeg ikke kan holde på som dette. Men han er ufattelig flink til å holde koken oppe, altså han viser mindre interesse i en liten periode (bevisst tror jeg) før han viser ekstremt mye. Altså litt kostbar. Han liker å kunne overraske meg med at han plutselig er rett rundt hjørnet, å om jeg har lyst på et lite besøk av han. Selv han egentlig i en annen setting har sagt vi ikke må treffes lengre. Spm mitt er: Hvorfor blir han alltid litt "avvisende" etter vi har truffet hverandre? Ikke nødvendigvis vært sex i bildet (så ikke snakk om utnyttelse i sexen), men han trekker seg litt tilbake, noe han egentlig ikke vil. Er han redd for å gi etter følelsene sine for meg? Redd for at han skal bli forelsket i meg nå? Anonymkode: 903bf...257 Det jeg har satt i kursiv her tolker jeg som manipulering og kontrollering. Han viser deg interesse når det passer for han. Så trekker han seg unna, for så å plutselig komme overraskende på deg - kontrollerer at du er tilgjengelig, uten å gi beskjed slik at du ikke kan planlegge. Det du har skrevet i kursiv sier meg at han er enda større egoist enn jeg tidligere har hatt inntrykk av. Og ikke bare det, jeg ser på oppførselen hans som farlig manipulerende og kontrollerende. Jeg vil tro at årsaken til at han ikke går fra kona er fordi han er hos henne fordi han vil, fordi han vil kontrollere henne - men samtidig så vil han være helt fri til å ha den spenningen han selv vil. Jeg vil også tro at han føler seg som enda større mann som kan manipulere og lyve for og kontrollere to kvinner. Etter min mening en farlig mann du skal være glad du bare kan droppe umiddelbart! Det siste du skriver, hvor du spør om han er redd for følelsene sine for deg - det er jeg sikker på bare er din ønsketenkning! Og det er farlig for deg, for da håper du fremdeles på noe mer, selv om han behandler deg som en dritt og i minst et år nå allerede har vist deg at han ikke bryr seg og han med helt klare ord har fortalt deg at han ikke kommer til å gå fra kona. Resten han sier er bare "sweet-talk" han må gjøre for å holde kontrollen på deg. Dette er en mann som bryter deg ned psykisk, som manipulerer deg for å ha kontroll på deg. Det har INGENTING med kjærlighet å gjøre - bare med egoisme og kontroll å gjøre! Anonymkode: 0e888...497
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #20 Skrevet 4. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Eller så tenker han på kona si mens han har sex med henne. Ikke sikkert han tenker på deg . Selvom han sier det til deg. Anonymkode: 5a2ab...cf4 Kona er vel ikke mye spennende etter mange år sammen.🙈 Han blir ekstremt tent på meg.. Han sier så iallefall. Han har lagret 2 bilder av meg, som han har kikke litt på. Eller jeg går ut ifra det siden han ville lagre disse bildene? Anonymkode: 903bf...257
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #21 Skrevet 4. februar 2018 Mannen utnytter deg og sin kone og du muliggjør sviket mot hans kone. Hvis du ønsker en mann som er trofast mot deg hvorfor muliggjør du at han sårer sin kone? Utroskap (i alle fall de som pågår over tid) er svært unødvendig, man kan avslutte et forhold før man innleder ett nytt. Jeg synes ingenting om utroskap som gjerne kan splitte opp en familie og ødelegge en familie og drømmen ektefelle og barn hadde for fremtiden. Elskerinnen/elskeren har ikke lovet ektefellen noe, men jeg synes man har et ansvar for å ikke påføre våre medmennesker smerte i alle fall ikke ved åpenbare svik der det er tydelig hva som er moralsk riktig å gjøre. Hvis man ikke selv ønsker en mann som er utro mot en selv bør en ikke selv utsette andre for dette. Anonymkode: 14b6a...5e1
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #22 Skrevet 4. februar 2018 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mannen utnytter deg og sin kone og du muliggjør sviket mot hans kone. Hvis du ønsker en mann som er trofast mot deg hvorfor muliggjør du at han sårer sin kone? Utroskap (i alle fall de som pågår over tid) er svært unødvendig, man kan avslutte et forhold før man innleder ett nytt. Jeg synes ingenting om utroskap som gjerne kan splitte opp en familie og ødelegge en familie og drømmen ektefelle og barn hadde for fremtiden. Elskerinnen/elskeren har ikke lovet ektefellen noe, men jeg synes man har et ansvar for å ikke påføre våre medmennesker smerte i alle fall ikke ved åpenbare svik der det er tydelig hva som er moralsk riktig å gjøre. Hvis man ikke selv ønsker en mann som er utro mot en selv bør en ikke selv utsette andre for dette. Anonymkode: 14b6a...5e1 Jeg er helt innforstått med det.. Får ingen god følelse rundt dette, å føler så til de grader skam og skyldfølelse. Allikavel gjør jeg det. Jeg "glemmer" kona, mest fordi jeg aldri har truffet henne. Hadde jeg gjort det ville det vært helt uaktuelt med han. Dette er en gledesdreper for meg egentlig, fordi jeg har fått litt følelser for han og at jeg dermed ikke klarer å la det være. Hatt angst pga dette, men det er ingen synd i meg som holder på dom jeg gjør. Hvorfor sparer han på bilder av meg tro? Anonymkode: 903bf...257
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #23 Skrevet 4. februar 2018 Jeg blir kvalm av sånne som deg. Anonymkode: 474b7...2f2
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #24 Skrevet 4. februar 2018 Under søkeordet «rundlurt» i ordboken er det et digert bilde av deg. Du ender opp gammel og alene. Ha litt verdighet og interesse for din egen fremtid og dump taperen. Anonymkode: 3b916...222
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #25 Skrevet 4. februar 2018 I begge trådene dine, HI, så har du fått råd. Tror rådene uten unntak har vært at du for din egen del bør dumpe han. I overskriften skriver du at råd ønskes. Jo mer du har fortalt om denne mannen, jo tydeligere er det at han bruker deg. Og likevel kommenterer du ikke rådene du får - du vil bare stadig ha en bekreftelse på at han likevel eeegentlig er forelsket i deg og at han er verdt å vente på, for du spør stadig vekk om ting han gjør som du ønsker vi skal si at bekrefter at det eeegentlig er deg han vil ha. Men du ønsker ikke råd, du ønsker bare at vi skal si at det er lurt av deg å vente på denne mannen. Selv om han behandler deg som dritt, selv om han manipulerer og kontrollerer deg, selv om du alltid kommer sist, selv om du har begynt å utvikle angst pga. måten han behandler deg på. Ta tak i deg selv, Hi. Han er overtydelig på at han bare utnytter deg, at du kun er en han kan ha det litt moro med innimellom, at han ikke har noen som helst planer om å gå fra kona. Så ta tak i deg selv - hvorfor tror du at du ikke fortjener bedre? Hvorfor mener du det er greit å fortsette å bli behandlet så dårlig? Er virkelig noen mann verdt å ødelegge livet sitt for og bli syk for? Anonymkode: 0e888...497
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå