Anonym bruker Skrevet 25. januar 2018 #1 Skrevet 25. januar 2018 Hei, hva synes dere om dette? Har en mann som behandler hunden som baby..løfter den opp(stor hund over 20 kg) og bærer den rundt som man bærer en naby samtidig som han snakker "babyspråk" gir hunden utrolig mye oppmersomhet i form av å ligge skje med den å susse den og ja rett og slett snakke til den som om den skulle vært en baby på noen mnd..dette er en voksen hund på ca 3 år. Det som begynner å bekymre meg er at vi snart om noen mnd får en ekte baby i hus som kommer til å bli bært rundt og få baby oppmerksomheten som hunden er vant til å få. Har jeg noe å bekymre meg for angående at hunden kan bli sjalu å kanskje tilogmed angripe baby? Eller er jeg helt på jordet?? Anonymkode: f660e...5e4
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2018 #2 Skrevet 25. januar 2018 Jeg hadde vært bekymret på så mange plan! Det er jo ikke normal oppførsel? Anonymkode: 43622...4c0
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2018 #3 Skrevet 25. januar 2018 Enig med anonym over her - hadde vært bekymret for mannen din...for dette kan umulig være normal oppførsel Anonymkode: a9fdc...b59
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2018 #4 Skrevet 25. januar 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde vært bekymret på så mange plan! Det er jo ikke normal oppførsel? Anonymkode: 43622...4c0 Varselbjellene mine har gått litt av ja..men er så vanskelig for meg å vite om dette skyldes hormomer siden jeg er gravid eller om det faktisk ikke er normal oppførsel 😯 har ikke så mye peiling på hunder..takk for svar, fint å få meningen fra en utenforstående Anonymkode: f660e...5e4
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2018 #5 Skrevet 25. januar 2018 Er dette noe han har gjort hele tiden, eller er det en ny oppførsel? Hunden må jo nå vennes av med dette. Anonymkode: 41ab2...fe2
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2018 #6 Skrevet 25. januar 2018 "...Ligge i skje med den, og snuse på den.." O hei...denne mannen har litt issues eller?😂🙈 Vi har hatt hunder i alle str og fasonger i familien i alle år (shafer, settere, spisshund). ALDRI har min bestefar, far eller brødre (eller noen av kvinnene i familien heller) dullet sånn. Klart, de har ligget på fanget, og man snakker jo med de -men ikke som babyer. Tror ikke din tanke er så fjern, at dette kan øke faren for sjalusi. Misstenker at mannen din ikke helt forstår seg på flokkdyr-mentalitet. Anonymkode: 10f60...47d
Pobie Skrevet 25. januar 2018 #7 Skrevet 25. januar 2018 Litt snodig oppførsel ja, men jeg ville ikke bekymret meg altfor mye. Når babyen kommer vil han forhåpentligvis reagere som et normalt menneske og hunden blir nedgradert til hund og babyen blir det viktigste i livet hans. Det forutsetter selvfølgelig at du involverer han i stellet av babyen fra første dag (bare nevner det siden mange kvinner bare gjør alt selv fordi det er enklere enn å involvere mannen).
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2018 #8 Skrevet 25. januar 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er dette noe han har gjort hele tiden, eller er det en ny oppførsel? Hunden må jo nå vennes av med dette. Anonymkode: 41ab2...fe2 Vil si denne oppførselen har oppstått gradvis det siste året Anonymkode: f660e...5e4
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2018 #9 Skrevet 25. januar 2018 Jeg er ikke bekymret for mannen i like stor grad som jeg er i hunden Anonymkode: 10f60...47d
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2018 #10 Skrevet 25. januar 2018 7 minutter siden, Pobie skrev: Litt snodig oppførsel ja, men jeg ville ikke bekymret meg altfor mye. Når babyen kommer vil han forhåpentligvis reagere som et normalt menneske og hunden blir nedgradert til hund og babyen blir det viktigste i livet hans. Det forutsetter selvfølgelig at du involverer han i stellet av babyen fra første dag (bare nevner det siden mange kvinner bare gjør alt selv fordi det er enklere enn å involvere mannen). Han skal absolutt involveres i alt av stell og kos med babyen 😀 har sagt ifra kanskje 3 ganger nå om at jeg iKke helt liker retningen dette går i..men får ingen respons Anonymkode: f660e...5e4
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2018 #11 Skrevet 25. januar 2018 Merkelig? Ja. Bekymringsverdig? Nei. Kjære vene, altså mannen har mest sannsynlig ikke barn fra før av og da er det "fort gjort" at en behandler hunden/katten som en baby, denne "trangen" vil nok gi seg når han får kost og dullet med babyen MEN som hundegal dame selv, så ville jeg nok tatt opp med mannen om hvordan dere ønsker hundeholdet skal være etter at babyen kommer ettersom det faktisk kommer en ekte baby inn i hus snart. Du kan jo også si at det vil være mest skånsomt for hunden å venne den av denne babybehandlingen, det er for det første ikke en baby - det er en hund. Og hunder skal og bør behandles som en hund Anonymkode: c72e3...6ec
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2018 #12 Skrevet 25. januar 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Merkelig? Ja. Bekymringsverdig? Nei. Kjære vene, altså mannen har mest sannsynlig ikke barn fra før av og da er det "fort gjort" at en behandler hunden/katten som en baby, denne "trangen" vil nok gi seg når han får kost og dullet med babyen MEN som hundegal dame selv, så ville jeg nok tatt opp med mannen om hvordan dere ønsker hundeholdet skal være etter at babyen kommer ettersom det faktisk kommer en ekte baby inn i hus snart. Du kan jo også si at det vil være mest skånsomt for hunden å venne den av denne babybehandlingen, det er for det første ikke en baby - det er en hund. Og hunder skal og bør behandles som en hund Anonymkode: c72e3...6ec Takk for svar han har 1 barn fra før Anonymkode: f660e...5e4
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2018 #13 Skrevet 25. januar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde vært bekymret på så mange plan! Det er jo ikke normal oppførsel? Anonymkode: 43622...4c0 Samme her. Hvorfor bli gravid med en skrulling?!? Anonymkode: 1c68d...ee2
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2018 #14 Skrevet 25. januar 2018 2 timer siden, Pobie skrev: Litt snodig oppførsel ja, men jeg ville ikke bekymret meg altfor mye. Når babyen kommer vil han forhåpentligvis reagere som et normalt menneske og hunden blir nedgradert til hund og babyen blir det viktigste i livet hans. Det forutsetter selvfølgelig at du involverer han i stellet av babyen fra første dag (bare nevner det siden mange kvinner bare gjør alt selv fordi det er enklere enn å involvere mannen). Merkelig utsagn. Prøver du å si: "Det forutsetter selvfølgelig at du lar ham leke storebror og at du oppdrar og veileder han i stellet av babyen fra første dag. Bare nevner det siden jeg selv har en skrudd oppfatning av at menn er evneveike og trenger å "bli involvert" av mor, siden det er enklere enn å være far og involvere seg helt selv." Er det hennes oppgave å gjøre ham til far...? Anonymkode: 1c68d...ee2
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2018 #15 Skrevet 25. januar 2018 Vel har nå tatt en liten snakk med mannen og sa til han at hunden er ikke en baby og det skaper bekymring hos meg at du behandler hunden som en baby mtp at vi snart får en baby. Sa at jeg liker ikke dette og du må bare slutte med det. Vel..han ble sur og grinete..dullet enda værre med hunden like etter jeg hadde sagt dette. Sa også at men det er jo babyen min...han gikk like etter ut for å lufte hunden da han ikke ville diskutere. Hva nå da? Anonymkode: f660e...5e4
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2018 #16 Skrevet 25. januar 2018 Det er da virkelig ikke et problem at han koser med hunden? Ser større problemer med din holdning til det mtp fortsatt hundehold. Spår samlivsbrudd innen halvannet år av at barnet er født. Anonymkode: daff3...f1e
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2018 #17 Skrevet 25. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er da virkelig ikke et problem at han koser med hunden? Ser større problemer med din holdning til det mtp fortsatt hundehold. Spår samlivsbrudd innen halvannet år av at barnet er født. Anonymkode: daff3...f1e Hmm har ikke problemer med at han koser med hunden.aldrig hatt det! Hva mener du med min holdning mtp fortsatt hundehold? Anonymkode: f660e...5e4
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2018 #18 Skrevet 25. januar 2018 Slapp av. Når babyen kommer er hunden glemt Anonymkode: 50407...ab2
Pobie Skrevet 25. januar 2018 #19 Skrevet 25. januar 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Merkelig utsagn. Prøver du å si: "Det forutsetter selvfølgelig at du lar ham leke storebror og at du oppdrar og veileder han i stellet av babyen fra første dag. Bare nevner det siden jeg selv har en skrudd oppfatning av at menn er evneveike og trenger å "bli involvert" av mor, siden det er enklere enn å være far og involvere seg helt selv." Er det hennes oppgave å gjøre ham til far...? Anonymkode: 1c68d...ee2 Det kan være vanskelig for menn å involvere seg hvis kvinnen puster den i nakken og kommenterer at alt de gjør er feil og burde gjøres på en annen måte. Jeg kjenner ei som er slik og har hørt mange historier om kvinner som er slik. Jeg vet selv at når folk alltid kritiserer og kommenterer og det aldri blir riktig så gidder jeg ikke og melder meg ut med mindre jeg får helt spesifikke instrukser og dermed ikke kan gjøre noe feil. Sier ikke at alle kvinner er slik, men man må jo lure når man ser alle trådene med kvinner som gjør alt hele tiden mens mannen sitter på sofaen.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2018 #20 Skrevet 27. januar 2018 På 25. januar 2018 den 14.25, Anonym bruker skrev: Vel har nå tatt en liten snakk med mannen og sa til han at hunden er ikke en baby og det skaper bekymring hos meg at du behandler hunden som en baby mtp at vi snart får en baby. Sa at jeg liker ikke dette og du må bare slutte med det. Vel..han ble sur og grinete..dullet enda værre med hunden like etter jeg hadde sagt dette. Sa også at men det er jo babyen min...han gikk like etter ut for å lufte hunden da han ikke ville diskutere. Hva nå da? Anonymkode: f660e...5e4 Emosjonelt umoden tosk. Og nå har du dessverre rammet ham det ene stedet der det gjør vondt, nemlig midt i hans ømme følelser for bikkja... Huff. Anonymkode: 1c68d...ee2
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2018 #21 Skrevet 27. januar 2018 På 25. januar 2018 den 22.30, Pobie skrev: Det kan være vanskelig for menn å involvere seg hvis kvinnen puster den i nakken og kommenterer at alt de gjør er feil og burde gjøres på en annen måte. Jeg kjenner ei som er slik og har hørt mange historier om kvinner som er slik. Jeg vet selv at når folk alltid kritiserer og kommenterer og det aldri blir riktig så gidder jeg ikke og melder meg ut med mindre jeg får helt spesifikke instrukser og dermed ikke kan gjøre noe feil. Sier ikke at alle kvinner er slik, men man må jo lure når man ser alle trådene med kvinner som gjør alt hele tiden mens mannen sitter på sofaen. Samme hvor mye kritikk man får eller ikke får, så er ikke et farskap noe man kan "melde seg ut" av eller velge å "ikke gidde". Anonymkode: 1c68d...ee2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå