Gå til innhold

40% ulønnet permisjon og mulig permittering


Curious94

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et par spørsmål som jeg håper noen av dere kan svare på! :-)

Jeg kom tilbake fra foreldrepermisjon 10.januar og har fra dess hatt ulønnet permisjon 2 dager i uka. Jeg eier en 100% stilling, men har altså redusert den til 60% frem til sommeren for å være hjemme med lille gullet til hun begynner i barnehage! 

Så til spørsmålet mitt:

- Det er ekstremt lite arbeid på jobb, til tross for at jeg har redusert stillingen min. Jeg tror at en evnt permittering ikke er umulig i nær fremtid. Dersom jeg er så uheldig at jeg blir permittert - vil NAV utregne dagpenger utfra min 100% stilling, eller utfra hva jeg har tjent den siste tiden - altså 60%? 

 

Jeg er utrolig stresset over dette og klarer ikke å finne svar noen plass.... hvis dagpengene er 66% av min 60% stilling pr nå, vet jeg ikke hva jeg gjør.... :-( 

 

Håper på kloke svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil tro at siden det er meningen at du skal jobbe 60% fremtil sommeren, så er det av den 60% du får dagpenger. Hvis ikke nav har noe ordnig å regne på hva du har tjent siste året, evt siste 6 mnd, og bruke det som grunnlag. Tror uansett ikke det er din 100% stilling som vil ligge til grunn.

Men kan de si deg opp med kort varsel? Har man ikke 3 mnd gjensidig oppsigelse? Vet forresten ikke når det gjelder permisjon, men er det ikke greiest å gå til sjefen din å sjekke?

Anonymkode: 47d43...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en av ulempene med å bli permitert/arbeidsledig mens du har ulønnet permisjon eller velger redusert foreldreutbetaling(80%) under foreldrepermisjonen.

Bllir du permitert mens du er i den ulønnete permisjonen er det den lønnen du har nå(60%) som blir grunnlaget for dagpenger.

Anonymkode: 3a59f...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...