Gå til innhold

Noen Nav-eksperter her? Ang oppsigelse og fremtidig operasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble sagt opp for en måned siden pga nedbemanning i bedriften. Oppsigelsestiden er på to måneder, dvs jeg har ut februar igjen. I midten av mars er jeg satt opp til en operasjon som vil gi meg 6-8 uker sykemelding. 

Jeg er motivert til å begynne med å søke jobber allerede nå, men pga operasjonen tenker jeg at det er lurt å vente til etterpå.

Finnes det noen stønad fra nav til personer i min situasjon?

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 8adf3...7cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro du har rett på dagpenger frem til operasjon og så sykepenger under operasjon og i ettertid. Dagpenger gir sykepengerett :) 

Anonymkode: 2554e...c77

Skrevet

Du må søke om dagpenger fra første dag du er uten jobb. Dagpenger gir deg rett på sykepenger dersom du har sykemeding fra legen.

Anonymkode: 8fbbb...559

Skrevet

Det er vanlig å ha 3mnd oppsigelse og med resten av din+forventet sykemelding, vil det ikke være verdig mye mer før du kan starte,så begynn å søke nå!

Anonymkode: 5530c...f99

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vanlig å ha 3mnd oppsigelse og med resten av din+forventet sykemelding, vil det ikke være verdig mye mer før du kan starte,så begynn å søke nå!

HI sier hun har 2 mnd oppsigelse. Det er ikke noe mer uvanlig enn 1 mnd og 3 mnd.

Etter Norges lover er det ikke 3 mnd oppsigelse før man har vært ansatt i bedriften i 5 år, men det kan være andre lengder i noen jobber.

Anonymkode: ee98e...ff4

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI sier hun har 2 mnd oppsigelse. Det er ikke noe mer uvanlig enn 1 mnd og 3 mnd.

Etter Norges lover er det ikke 3 mnd oppsigelse før man har vært ansatt i bedriften i 5 år, men det kan være andre lengder i noen jobber.

Anonymkode: ee98e...ff4

Det er likevel verdig vanlig med 3mnd oppsigelse. Poenget mitt var at hun stiller ikke noe dårligere enn veldig mange andre når hun kan starte om ca 3mnd, ettersom mange har 3mnd oppsigelse. Hvis hun starter å søke når hun er klar for å jobbe igjen, vil det ta tid før hun har en jobb fordi prosessen å få jobb tar tid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...