Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #1 Skrevet 24. januar 2018 Vi hadde avtalt visning på bolig med eiendomsmegler og ble fortalt at vi ville få beskjed om det kom inn bud. Så blir vi plutselig ringt noen dager før visningen med beskjed om at den er solgt. Vi kontaktet selger direkte og sa vi gjerne ville se, vi var villig til å betale mer om vi likte boligen. Han var egentlig veldig interessert, men siden han allerede hadde godtatt bud (under prisantydning) var det ikke mulig. Vi fikk inntrykk av at han ikke visste om at vi skulle komme og ikke hadde godtatt bud om han hadde visst. Hadde megler kontaktet oss tidligere som avtalt hadde vi jo også kommet med en gang og eventuelt lagt inn bud om vi likte huset. Er dette vanlig praksis? Vet at det ikke er lov for megler å videreformidle bud med frist før etter siste annonserte visning, men det gjelder ikke når det er private visninger? Synes det var surt å ikke engang få se huset, men hørtes jo også ut som selger potensielt tapte penger pga. megler. Anonymkode: 5ffc0...89f
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #2 Skrevet 24. januar 2018 Hvis dere hadde «avtalt visning» med megler betyr vel det at dette ikke er en annonsert visning? selger kan selge til den han vil. Dersom gan har mottatt et bud og godtatt dette er det helt innafor Anonymkode: 341f7...3ee
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #3 Skrevet 24. januar 2018 Innafor er det sikkert, synes bare det var rart at selger ikke fikk vite om at det var flere interesserte. Tenker at det er litt kjipt den dagen vi eventuelt skal selge bolig selv, godtar et ok bud og får senere vite at det var flere som var villige til å betale mer om de hadde fått muligheten. Visningen var jo avtalt før budet kom inn, megler valgte bare å ikke informere selger. Hvis jeg var selger ville jeg vært rimelig irritert. Anonymkode: 5ffc0...89f
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #4 Skrevet 24. januar 2018 52 minutes ago, Anonym bruker said: Innafor er det sikkert, synes bare det var rart at selger ikke fikk vite om at det var flere interesserte. Tenker at det er litt kjipt den dagen vi eventuelt skal selge bolig selv, godtar et ok bud og får senere vite at det var flere som var villige til å betale mer om de hadde fått muligheten. Visningen var jo avtalt før budet kom inn, megler valgte bare å ikke informere selger. Hvis jeg var selger ville jeg vært rimelig irritert. Anonymkode: 5ffc0...89f Vet du sikkert at kjøper ikke har gått rundt megler? Mulig kjøper har gått direkte på selger. Har vært i samme posisjon som deg tidligere - da var megler i bildet utrolig nok, dvs megler både tilrådde og fasiliterte salget. Der og da tippet jeg at megler bare ville ha minst mulig bry for honoraret sitt... En mindre visning = en ekstra kveld frigjort for megler. Selv om honoraret går på prosenter så tjener jo megler mest på å selge volum, å drive opp prisen noen få prosent representerer ikke så stor gevinst for megler. Meglere er jo nærmest per definisjon sleipe så det var min tanke i alle fall. Anonymkode: 6b395...7e3
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #5 Skrevet 24. januar 2018 Kan jo være at det ble gjort utenom megler, da er det jo greit. Kjipt for oss, men de selger jo selvfølgelig til hvem de vil for prisen de vil og vi finner nok noe annet. Håper egentlig det, for sånne situasjoner som du nevner det er jo skikkelig sleipt av megler! Kjøper vil jo (ofte) ha mest penger for sin bolig! Anonymkode: 5ffc0...89f
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #6 Skrevet 24. januar 2018 Oops, selger mente jeg, ikke kjøper Anonymkode: 5ffc0...89f
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #7 Skrevet 24. januar 2018 Høres ut som om megler dreit seg ut her. Men ingen har gjort noe "galt". Men det var en ræva megler. Ikke bruk han/henne når dere skal selge selv, i hvert fall. Anonymkode: 87bf1...019
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå