Gå til innhold

Ang faste og lavkarbo...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dumt spørsmål, men....om man kun suger på et sukkerfri drops og lar det oppløses i munnen. Bryter man fasten da? 😅 seriøst altså 😊

Anonymkode: 6ba17...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja! Min erfaring er utelukkende med kinobody, og her kan du spise frukt/grønt for ca 200-250 kalorier i fasten, drikke ren te, kaffe, cola zero eller fun saft. 

Min erfaring er at om jeg bryter fasten med noe annet, feks en kvart mariekjeks så har jeg ikke gått ned dagen etterpå. Så lenge det er kalorier i det, så la vær. Det ødelegger resten av jobben du gjør! Ta deg heller litt cola zero eller te. 

Hvis du faster 100% og holder deg til kaloriene du skal så går du ned kanskje 200-300 gram i morgen! 

Jeg fastet ikke i helgen, og koste meged det jeg ville, likevel har jeg gått ned 0,6kg siden mandag. Har tidligere gått ned 11 kg på kort tid med kinobody. Skal nå ned 3-4 kg til etter julen. 

Stå på, vær streng med deg selv!! 

Anonymkode: d6a79...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er et diettprogram/livsstilsprogram med intermitterende faste. Jeg har ikke link nå, men bare Google Greg o'gallagher og kinobody. Jeg har aldri trodd jeg skulle klare å slanke meg hvis jeg måtte. Har alltid vært slank og fornøyd, og spist det jeg ønsket i moderate mengder da. 

Men etter å startet i stillesittende kontormøbler og gått gravid så kom kiloene til meg og. Jeg hadde folk rundt meg som hadde mistet mye vekt med denne metoden, så det motiverte! 

Men kort og enkelt : fast ca 16 timer i døgnet, spis frukt /grønt, kaffe, te cola zero når det blir tungt. Spis to måltid om dagen, ett stort og godt. Spis hva du vil men ca 800-1000 kalorier, også spis ditt andre mindre måltid ca 200-400 kalorier alt ettersom hva du spiser til middag. Jeg spiser mellom 1300-1400 kalorier om dagen. 

Tren litt, veldig lett så du ikke provoserer frem sult. Ta noen øvelser hjemme hver dag feks. Ta en fridag i uka, men prøv å fast denne dagen også selv om du spiser mer (ca 2000-2500). Da velger jeg om jeg vil ha is, potetgull eller sjokolade. Yoghurt is gir mye godis for kaloriene 😀

Anonymkode: d6a79...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er et diettprogram/livsstilsprogram med intermitterende faste. Jeg har ikke link nå, men bare Google Greg o'gallagher og kinobody. Jeg har aldri trodd jeg skulle klare å slanke meg hvis jeg måtte. Har alltid vært slank og fornøyd, og spist det jeg ønsket i moderate mengder da. 

Men etter å startet i stillesittende kontormøbler og gått gravid så kom kiloene til meg og. Jeg hadde folk rundt meg som hadde mistet mye vekt med denne metoden, så det motiverte! 

Men kort og enkelt : fast ca 16 timer i døgnet, spis frukt /grønt, kaffe, te cola zero når det blir tungt. Spis to måltid om dagen, ett stort og godt. Spis hva du vil men ca 800-1000 kalorier, også spis ditt andre mindre måltid ca 200-400 kalorier alt ettersom hva du spiser til middag. Jeg spiser mellom 1300-1400 kalorier om dagen. 

Tren litt, veldig lett så du ikke provoserer frem sult. Ta noen øvelser hjemme hver dag feks. Ta en fridag i uka, men prøv å fast denne dagen også selv om du spiser mer (ca 2000-2500). Da velger jeg om jeg vil ha is, potetgull eller sjokolade. Yoghurt is gir mye godis for kaloriene 😀

Anonymkode: d6a79...e69

Denne metoden blir vel litt vanskelig hvis man har familie. De spiser jo gjerne 3-5 måltider om dagen, og da blir det vanskelig å ikke spise noe til mer enn to av den (og kabskje da kun ett med familien, siden man vel bør ha ett måltid om dagen mens man er på jobb i 8 timer)?

Anonymkode: 262b1...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Denne metoden blir vel litt vanskelig hvis man har familie. De spiser jo gjerne 3-5 måltider om dagen, og da blir det vanskelig å ikke spise noe til mer enn to av den (og kabskje da kun ett med familien, siden man vel bør ha ett måltid om dagen mens man er på jobb i 8 timer)?

Anonymkode: 262b1...f16

Jeg spiser 1-2 måltider om dagen. Enten lunsj og middag eller bare middag. Til frokost drikker jeg kaffe og lager matpakker. Lunsj er på jobb, så det merker de ingenting til, middag spiser vi alltid sammen. 

Når ungene spiser kveldsmat, leser jeg bok. 

Dette fungerer helt greit. I helgene spiser jeg 3 måltider, smoothie til frokost. 

Jeg er sjelden sulten, fungerer supert på jobb! 

Anonymkode: c72cb...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja! Min erfaring er utelukkende med kinobody, og her kan du spise frukt/grønt for ca 200-250 kalorier i fasten, drikke ren te, kaffe, cola zero eller fun saft. 

Min erfaring er at om jeg bryter fasten med noe annet, feks en kvart mariekjeks så har jeg ikke gått ned dagen etterpå. Så lenge det er kalorier i det, så la vær. Det ødelegger resten av jobben du gjør! Ta deg heller litt cola zero eller te. 

Hvis du faster 100% og holder deg til kaloriene du skal så går du ned kanskje 200-300 gram i morgen! 

Jeg fastet ikke i helgen, og koste meged det jeg ville, likevel har jeg gått ned 0,6kg siden mandag. Har tidligere gått ned 11 kg på kort tid med kinobody. Skal nå ned 3-4 kg til etter julen. 

Stå på, vær streng med deg selv!! 

Anonymkode: d6a79...e69

Men dette er jo noe helt annet enn lavkarbo

Anonymkode: 521b1...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Anonym bruker said:

Denne metoden blir vel litt vanskelig hvis man har familie. De spiser jo gjerne 3-5 måltider om dagen, og da blir det vanskelig å ikke spise noe til mer enn to av den (og kabskje da kun ett med familien, siden man vel bør ha ett måltid om dagen mens man er på jobb i 8 timer)?

Anonymkode: 262b1...f16

Det fungerer helt fint her med familie, spiser frukt og grønt pluss kaffe på jobb. Spiser middag og kvelds med familien. 

 

Anonymkode: d6a79...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anonym bruker said:

Men dette er jo noe helt annet enn lavkarbo

Anonymkode: 521b1...61d

Kan kombineres med lavkarbo hvis man vil, men ikke nødvendig for vektnedgang. Men hi lurte på om hun brøt fasten, og etter min erfaring så gjør hun det. Vitsen med faste er å få kroppen til å forbrenne av reservene. Så forbrenningen går litt tregere, men til gjengjeld tar den av det du allerede har å ta av. Hvis man fyller på med kalorier så stopper denne forbrenningsprosessen, og man setter i gang på nytt. 

Anonymkode: d6a79...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...