Anonym bruker Skrevet 23. januar 2018 #1 Skrevet 23. januar 2018 Vi har samme drikkevann på jobb som hjemme. Men, på jobb blir jeg uvel av vannet. Jeg tror det er vannet for jeg drikker kun vann på jobb, og jeg har med niste. Kan det være noe i rørene? Noen som har hørt om lignende? Det er vanlig springvann, ikke noe filter eller vanntank. Har ikke snakket med kolleger om det, for å høre om de vet noe, fordi jeg klarer ikke beskrive følelsen av hvordan jeg blir uvel. Og da synes jeg det blir litt vagt å spørre om, ikke at det gjør noe for så vidt. De siste dagene har jeg tatt med eget vann og da blir jeg ikke uvel. Anonymkode: 6ec93...d5b
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #2 Skrevet 24. januar 2018 Det er mye som kan spille inn. Det kan være gamle rør i huset du jobber i, det kan f.eks. gi opphav til bakterier. Det kan være lekkasjer i vannrørene til huset eller til det røret husrørene er koblet til som kan gjøre at bakterier eller parasitter kommer til. Om det er gamle rør er de ofte i kobber, har du for mye kobber i kroppen kan du da få enda mer av vann fra kobberrør (men da ville du mest trolig ha merket mer symptomer også når du ikke var på jobb). En venninne flyttet til et nytt sted. Hunden hennes nektet plent å drikke vannet der. Jeg følte en ubestemt motvilje mot å drikke vannet der, men kunne ikke forklare det. Etter en stund fikk vi henne til å sende inn vannprøve til Mattilsynet. Viste seg at vannet var alvorlig forurenset, selv om det smaksmessig var godt. Noen reagerer tidligere enn andre på slike ting, du kan være en av dem. Anonymkode: a16da...16a
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #3 Skrevet 24. januar 2018 Takk for interessant svar. Fint med tips om å sende vannet til mattilsynet. Anonymkode: 6ec93...d5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå