Anonym bruker Skrevet 23. januar 2018 #1 Skrevet 23. januar 2018 Er open dating side. Har valgt å ikke ha bilde. En spurte om å sende meg bilde og gjorde det. Så skrev han. Det traff meg ikke og lykke til videre. Ærlig og brutalt. 😔 Anonymkode: 7b1d2...69c
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2018 #2 Skrevet 23. januar 2018 Hvordan tenker du å reagere da? 'Hvordan våger du å ikke synes jeg er smellvakker?' eller 'Så frekt og sårende av deg å si det som det er!' eller tenker du å etterspørres en mer utfyllende begrunnelse på hvorfor han følte det sånn? Anonymkode: 4a74b...466
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2018 #3 Skrevet 23. januar 2018 Forstår at du ble lei deg, men når du ikke har bilde, må du nesten regne med det. Hadde du hatt bilde, ville ikke denne mannen snakket med deg i utgangspunktet. På slike sider er man, og blir man overfladisk. Det er helt sikkert noen andre som du treffer med bildene, men jeg ville vurdert å ha bilder i profilen. Også fordi du virker mer seriøs da. Jeg svarte aldri de uten bilder da jeg drev med nettdating. Anonymkode: 0192f...960
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2018 #4 Skrevet 23. januar 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan tenker du å reagere da? 'Hvordan våger du å ikke synes jeg er smellvakker?' eller 'Så frekt og sårende av deg å si det som det er!' eller tenker du å etterspørres en mer utfyllende begrunnelse på hvorfor han følte det sånn? Anonymkode: 4a74b...466 Jeg skrev. Lykke til. Men på en måte sårende og ja. Anonymkode: 7b1d2...69c
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2018 #5 Skrevet 23. januar 2018 Legg til bilde. Folk har forskjellige preferanser. Det trenger ikke bety at du er ikke er attraktiv. Jeg liker bredskuldra, lyse menn helst ikke så veldig høye. Da utelukker jeg slanke, mørke og høye. Det er litt utradisjonelt. Men the heart wants what it wants. Jeg går jo ikke sier til menn som er slanke at du treffer meg ikke, men de blir jo avvist. Anonymkode: 7045c...027
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #6 Skrevet 24. januar 2018 Det er en ærlig ting, så jeg ville ikke lagt så mye i det. Tenk litt over det selv - tar du kontakt med en du føler ikke treffer deg utseendemessig? Jeg vet i hvert fall selv at jeg ikke gjør det. Det har ikke noe med selve utseendet å gjøre, det har gjerne med blikket å gjøre og/eller hvordan de velger å fremstille seg selv på bildene. Noen ganger vet man bare at man ikke passer sammen med noen. Det er selvfølgelig en liten sjanse for at man tar feil, men det er på en måte nettdateverdenens premisser, vi ser bilder av hverandre, vi ser litt skriftlig om hverandre, men vi får ikke noe av det man får se og opphøre ellers - måten noen går og beveger seg på, hvordan stemmen høres ut, glimt i øynene, lukt, kjemi... Så innimellom kan det godt være at man i nettdatingen velger bort noen man i det virkelige liv kanskje kunne funnet kjemi med. Men så er det det at det er så mange å velge blant, man kan ikke velge å gå på date med alle, og da må man sette kriteriene et sted. Ofte blir da bildene utslagsgivende. Det betyr ikke at det er no galt med den andre, men ut fra akkurat de bildene som er tilgjengelige føler man ikke at det kan bli noe mer. Og om man ikke tror det, da er det bedre å være ærlig om det slik at begge slipper å bruke tid på noe som mye trolig uansett ikke kan bli til noe mer. Jeg hadde først ikke bilde, men tenkte gjennom disse tingene, og jeg fant ut at jeg ville spare meg selv for en del unødvendige avvisninger hvis jeg heller valgte å ha et bilde i profilen. Jeg får innimellom melding fra menn som ikke har bilde. Jeg har begynt å forklare dem at jeg ikke ønsker å skrive med noen jeg ikke kan se hvem er. Da blir svaret alltid at jeg kan få bilder på mail. Det synes jeg bare blir kleint, for hvis jeg da ser ut fra bildene at det ikke er en mann for meg, da må jeg skrive det. Og da blir det så tydelig at jeg har dømt ut fra bildene. Og det igjen sårer. Da kommer ofte mailene eller meldingene tilbake - hvordan kan jeg vite bare ut fra bildene? Hvordan kan jeg vite uten å møte ham? Hvordan kan jeg være så overfladisk? For meg blir det et stress jeg ikke orker. Jeg spør disse mennene om de tar kontakt med damer de ut fra bildene de føler de ikke passer sammen med - nei, det gjør de ikke. Jeg spør om de ber damer de tror de ikke vil passe med på date - nei, det gjør de ikke. Jeg spør om de ville fortsatt kontakt med en dame som sendte mail med bilder, og de så at det ikke var dame for dem - nei, det ville de ikke. Da spør jeg dem om de anser seg selv som overfladiske - nei, det gjør de heller ikke. Da bruker jeg å anbefale dem å ha et bilde i profilen sin, så slipper de å bli avvist pga. bilder alene, og de vil også slippe å bli kontaktet av damer som ikke ville tatt kontakt hvis de hadde sett litt mer. Og så anbefaler jeg dem å ha et ærlig bilde (ikke omtale seg selv som atletisk når de er 40 kg overvektig, eller at de er opptatt av sunn livsstil når de viser bare fyllebilder hvor de røyker og drikker med begge hendene, eller omtaler seg selv som fysisk aktiv når det kommer tydelig frem at de ikke er det osv.). Og... så er det en annen side, som kanskje er viktig for deg motsatt vei. Det finnes noen få menn som har stillinger som gjør at de ikke ønsker å vise at de er på nettdatearenaer, det kan være offentlig kjent person eller bare stillingens karakter som ikke er forenelig med å stå frem på den måten. Men, min erfaring er at de fleste menn som har profiler uten bilde og tilbyr seg å sende bilde på mail, det er menn som er opptatt, de har kjærest, samboer eller kone, og de ønsker ikke å bli gjenkjent. Disse har ofte et mønster med at hvis de gir deg navn så utelukker de etternavn, eller navnet de har ikke er søkbart. De gir ofte skrytende kommentarer om sin jobb, karriere eller økonomi, men du får trolig ikke noe nøyaktig svar på hvor de jobber. Og de forteller sjelden detaljer som gjør at du kan finne ut hvor de bor. Ofte er telefonnummeret heller ikke søkbart på navn eller firma. Greit å vite om... Men, skal man holde på med nettdating må man greie å la slike kommentarer som du har fått nå, Hi, prelle av. Det er en person du ikke kjenner, han vet ingenting om deg, han kjenner ikke alle dine gode sider. Om han mener dere ikke passer sammen - flott! da slipper du å kaste bort tid på en mann som ikke er ærlig med deg. Den mannen som er riktig for deg, det er han som ser hvem du er og vil bli kjent med deg fordi du er akkurat den du er. Jeg blokkerer menn jeg vet ikke passer for meg, da slipper jeg henvendelser fra dem. Jeg tror jeg blokkerer like mange "pene" og "kjekke" som det motsatte. Noe, enten ved bildene eller skriften, ofte en kombinasjon, gjør at jeg tror de ikke passer for meg, og da luker jeg dem ut. Så pent utseende i seg selv er ikke kvalifiserende hos meg. Derfor skal du heller ikke ta kommentaren du fikk som en kritikk av utseendet ditt (selv om det sikkert føles slik akkurat nå). Ofte er det det udefinerbare vi ser i øynene til en annen, litt som med kjemi. Det er jo vanskelig for de som ikke er fotogene, men også der kan man gjerne se i øynene om det er en person man kan ha kjemi med eller ei. Jeg kommer her og nå på to håpløst lite fotogene menn som jeg vet er på listen min. Men de får stå der, for de har noe godt ved seg, det kan jeg se i øynene deres. Jeg tror egentlig ikke vi passer sammen, men tar de kontakt så er jeg likevel villig til å gi dem en sjanse, for kanskje kan vi bli venner, om ikke annet. Nettdating er på mange måter veldig upersonlig - frem til man ev. velger å møtes for andre gang. Lykke til Anonymkode: 3a7a2...bc0
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #7 Skrevet 24. januar 2018 Takk for svar og konstruktive tilbakemeldinger. Skjønner jo at alle ikke liker alle, men ble litt satt ut av kommentar. Men gjerne direkte og ærlig. Kjenner jeg synes nettdating er vanskelig og vet ikke om det kommer til å bli noe ut av det. Får se. Anonymkode: 7b1d2...69c
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #8 Skrevet 24. januar 2018 Menn er visuelle. Anonymkode: 8ae79...170
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå