Anonym bruker Skrevet 23. januar 2018 #1 Skrevet 23. januar 2018 Alle i familien elsker katter, unntatt han. Grunnen han oppgir er «styr når vi skal på ferie». Noen som har gode tips? Han er veldig steil på dette. Anonymkode: 841e5...d72
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 23. januar 2018 #2 Skrevet 23. januar 2018 Få ungene til å mase på han.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2018 #3 Skrevet 23. januar 2018 Etter å hatt katt selv så skjønner jeg ham jeg. Hår, mas og bekymringer hver gang den har sloss. Såå glad sønnen ble allergisk og vi kunne gi den bort. Anonymkode: 3bf70...44d
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2018 #4 Skrevet 23. januar 2018 Å gi det opp. Alle må være enige om dyrehold Anonymkode: 41e1b...92c
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2018 #5 Skrevet 23. januar 2018 På samme måte kvinner overtaler menn til å få barn. - true med å gå fra han - snike den inn uten at han merker noe «nei jøss! Der ER en katt her» - si at det er viktig for at du skal føle deg komplett. - si «sånn går det når du ikke passer på selv at katten ikke kommer seg inn i hus» Anonymkode: b4bc5...465
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2018 #6 Skrevet 23. januar 2018 Vanskelig. Tror aldri jeg har møtt en mann som vil ha katt. De fleste menn jeg kjenner gleder seg til katten/e er døde. Vi har selv hund og det er et ork. Kan aldri reise bort spontant. Pass må avtales lenge i forveien og vi må alltid tilpasse vår ferie etter besteforeldre siden det er de som passer og de ønsker ikke å passe når de selv har ferie. Et evig styr! Anonymkode: 0e591...9fa
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2018 #7 Skrevet 23. januar 2018 Jeg hadde bare anskaffet en Og selvfølgelig tatt alt ansvaret. Ærlig talt hvor mye jobb er det med en katt? Du og barna gir den mat, og ellers passer den seg nesten seg selv. Så må du selvfølgelig sørge for at noen kan passe den når dere skal på tur. Anonymkode: 9b3b3...8e9
frk Nilsen Skrevet 23. januar 2018 #8 Skrevet 23. januar 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde bare anskaffet en Og selvfølgelig tatt alt ansvaret. Ærlig talt hvor mye jobb er det med en katt? Du og barna gir den mat, og ellers passer den seg nesten seg selv. Så må du selvfølgelig sørge for at noen kan passe den når dere skal på tur. Anonymkode: 9b3b3...8e9 Utrolig respektløs holdning du har. Hva gjør du den dagen mannen kommer hjem med et dyr du ikke vil ha? Alle i familien skal være enige i om anskaffelse av et dyr. Det er aldri "bare en katt" eller "bare en hund"
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2018 #9 Skrevet 23. januar 2018 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alle i familien elsker katter, unntatt han. Grunnen han oppgir er «styr når vi skal på ferie». Noen som har gode tips? Han er veldig steil på dette. Anonymkode: 841e5...d72 Aldri, ALDRI prøv å overtale noen til å skaffe kjæledyr. Hvis ikke hele familien er enig, skal man IKKE ta et dyr inn i huset! Anonymkode: 4db83...707
Holzhaus Skrevet 23. januar 2018 #10 Skrevet 23. januar 2018 1 hour ago, Anonym bruker said: Alle i familien elsker katter, unntatt han. Grunnen han oppgir er «styr når vi skal på ferie». Noen som har gode tips? Han er veldig steil på dette. Anonymkode: 841e5...d72 Vel, han har jo rett. Det blir styr når dere skal på ferie. Vær realistisk i fremstillingen din over hvordan det blir, spesielt mtp. Kostnader. Ting som veier opp/argumenter for: - positivt for barna å vokse opp med dyr - katt som ligger og maler på magen eller brystet ditt - katten tar mus - de er søte - katter er digge å kose med
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #11 Skrevet 24. januar 2018 Jeg har samme "problem". Ungene og jeg ønsker oss katt, men mannen vil ikke. Vi har hatt flere katter og de har blitt borte og påkjørt, så han sier at vi er ferdig med å ha katt. På mange måter er jeg enig, veldig koselig med katt når alt fungerer, men husker at det var en del styr med de også. Alt fra kvessing av klør på møbler (til tross for klorematte på veggen) og våkne på natta til kattene sloss med nabokatter utenfor vinduet. Jeg er veldig glad i katter og hadde nok glemt alt det kjipe om mannen var enig, men iom at vi ikke er enig alle sammen, så fokuserer jeg på det som ikke er så koselig med katt... Du kjenner din mann best med tanke på overtalelse, men det er veldig viktig at man er enig. Anonymkode: 82c3d...cf3
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #12 Skrevet 24. januar 2018 14 timer siden, frk Nilsen skrev: Utrolig respektløs holdning du har. Hva gjør du den dagen mannen kommer hjem med et dyr du ikke vil ha? Alle i familien skal være enige i om anskaffelse av et dyr. Det er aldri "bare en katt" eller "bare en hund" Om mannen hadde kommet hjem med et dyr jeg ikke ville ha, så hadde jeg gjort det beste ut av det. Så lenge han og ungene hadde elsket det og tatt vare på det ser jeg ikke noe problem. Flertallet bestemmer Anonymkode: 9b3b3...8e9
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #13 Skrevet 24. januar 2018 Hvis hvem som er the boss i huset Anonymkode: 0793b...9d4
the amazing spidermamma Skrevet 24. januar 2018 #14 Skrevet 24. januar 2018 Hvis det bare er feriene som er problemet, så kan du alliere deg med noen som kan passe katten i ferien for å løse dette. Men hvis ikke dette er nok, så må dere vel bare vente og se om han ombestemmer seg, for selvsagt må alle være enige om dette.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #15 Skrevet 24. januar 2018 Katt er jo ikke noe problem, dem lufter seg selv, sover 18 timer i døgnet og man trenger jo ikke å skaffe en katt som røyter serlig. Har en langhåret katt som man må slite pelsen av om man skal ha av noe hårstrå 😉 ikke noe mas med katt. Skaff katteluke og få naboen til å mate katten når dere er på ferie 😁 hadde det vært hund du ønsket så ville jeg aldri i livet ha anskaffet den uten 100% samtykke fra partner. Hunder er et helsikes arbeid med! Anonymkode: 3f750...615
Gjest marie-s Skrevet 24. januar 2018 #16 Skrevet 24. januar 2018 Begynn med å "låne" katter fra andre som skal ut å reise. Siden han er den som vil forsøke å overse den så tolker katten det slik at DET er hans underdanige og vil være veldig kosen mot han :-) Sørg også for å ha en liste med folk som vil passe i ferier.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2018 #17 Skrevet 24. januar 2018 Gjør som meg, si ingen pus ingen mus😂🙊 ( og inne her må man vel forklare at det var en spøk fra min side ). Da flyttet det inn en katt fort gitt. Nå har vi 3, han skaffet den siste. Anonymkode: 099a8...751
pifi med tre nurk Skrevet 24. januar 2018 #18 Skrevet 24. januar 2018 (endret) Her i huset er jeg egentlig hundemenneske og mannen kattemenneske, men han ville uansett ikke ha noe slags dyr. Barna har ønsket seg dyr lenge. Så en dag for halvannet år siden var jeg ute og trente da jeg kom over en liten kattunge, i veikanten, avmagret og gjennomvåt, det regnet den dagen. Jeg ringte på alle dører i nærheten, men ingen kjente til den, og tok den derfor med hjem. Mannen var skeptisk, men jeg sa at vi skulle ringe dyrebeskyttelsen dagen etter for å høre om de kunne ta den inn. Samme kveld satt mannen med pusen på fanget, og så var det gjort. Nå bor pus hos oss, og det var ikke jeg skal kjempet for det! Barna er fornøyde og vi digger pus alle sammen, krever ikke noe særlig av oss, vi er ikke plaget med verken kloring på møblene eller krangling. Pus er harmonisk, og krever litt mat og kos, men ellers ikke noe. Svigers passer han om vi skal bort, eller vi tar han med, om vi skal på hytta feks. Pus er enkel å ha med å gjøre og det er null problem å slippe han ut andre steder om vi tar han med oss, han kommer alltid tilbake. Endret 24. januar 2018 av pifi med tre nurk
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2018 #19 Skrevet 25. januar 2018 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Om mannen hadde kommet hjem med et dyr jeg ikke ville ha, så hadde jeg gjort det beste ut av det. Så lenge han og ungene hadde elsket det og tatt vare på det ser jeg ikke noe problem. Flertallet bestemmer Anonymkode: 9b3b3...8e9 Bestemmer flertallet hvor mange barn dere skal få også? Og hvordan dere skal bruke pengene deres? Det der er jo bare vås. Anonymkode: 4db83...707
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2018 #20 Skrevet 25. januar 2018 Slipp løs et par mus i huset. Det burde gjøre susen!🐀 Anonymkode: 8d4de...f25
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2018 #21 Skrevet 25. januar 2018 Ingen skal bli tvunget til å ha et husdyr en ikke ønsker. Mannen min hadde katt før jeg klm inn i bildet, så jeg er stuck med katten. men jeg syns den er en plage. Full av flått og hvite hår som flyr rundt i huset. Spiser på alt og klorer opp møbler. 😫 respekter dine manns ønsker, akkurat som du sikkert ønsker st han skal respektere deg Anonymkode: 2956d...031
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2018 #22 Skrevet 25. januar 2018 Min mann ville heller ikke ha, men plutselig en dag når han kom hjem fra jobb, var det en kattunge i stua 😅 gjett hvem som tok med seg kattungen i senga og sov med den i armkroken? 😂 nå har vi 3 stk, og snart skal vi kjøpe oss en maincoone 😍 Anonymkode: 58135...332
Julie (: Skrevet 25. januar 2018 #23 Skrevet 25. januar 2018 På 23.1.2018 den 21.37, Anonym bruker skrev: Vanskelig. Tror aldri jeg har møtt en mann som vil ha katt. De fleste menn jeg kjenner gleder seg til katten/e er døde. Vi har selv hund og det er et ork. Kan aldri reise bort spontant. Pass må avtales lenge i forveien og vi må alltid tilpasse vår ferie etter besteforeldre siden det er de som passer og de ønsker ikke å passe når de selv har ferie. Et evig styr! Anonymkode: 0e591...9fa Jeg er gift med en som eeeeeeelsker katter. Så de finnes altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå