Gå til innhold

fattig? har nesten 5000,- å leve for de neste to ukene


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Da er alle regninger betalt, men pengene er til mat, husholdning, bensin, busskort osv. Jeg er alene med tre barn.

Er det nok? Noen tips til å klare seg på lite?

Jeg burde også helst spare litt..

Anonymkode: 24177...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er hva jeg har hver mnd til meg og tre barn. Langt fra fattig, men enda lenger fra rik. Lag billige middager, ikke bært kresen på hvilket merke du bruker og ikke kjøp klær eller kjør bil over alt.

Anonymkode: ecb5e...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er hva jeg har hver mnd til meg og tre barn. Langt fra fattig, men enda lenger fra rik. Lag billige middager, ikke bært kresen på hvilket merke du bruker og ikke kjøp klær eller kjør bil over alt.

Anonymkode: ecb5e...e41

takk for tips. Er ganske god på å lage billig mat.. tror jeg.

Må kjøre endel her desverre da det er lange avstander. Klær og slike ting kjøper jeg lite av, barna har stort sett tøy de trenger nå.

Takk for tips! Hi

Anonymkode: 24177...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

takk for tips. Er ganske god på å lage billig mat.. tror jeg.

Må kjøre endel her desverre da det er lange avstander. Klær og slike ting kjøper jeg lite av, barna har stort sett tøy de trenger nå.

Takk for tips! Hi

Anonymkode: 24177...b31

Habregrøt og blomkålsuppe er to billige tips forresten. Hender vi må ha havregrøt til middag flere ganger per uke, men sier til barna at det er den beste maten etter trening og de trener 4 dager i uken til sammen😂

Anonymkode: ecb5e...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde holde. Vi har 1200,- som vi må klare oss på til 12.02. Hvis ikke mannen får sykepenger. Håper bare alt går i orden der siden han nettop er blitt sykemeldt.

Anonymkode: db39e...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det burde holde. Vi har 1200,- som vi må klare oss på til 12.02. Hvis ikke mannen får sykepenger. Håper bare alt går i orden der siden han nettop er blitt sykemeldt.

Anonymkode: db39e...b14

Må legge til at dette er etter at regninger er trekt. Har sett hva jeg har i regninger, og trekt det fra totalsummen.

Anonymkode: db39e...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Habregrøt og blomkålsuppe er to billige tips forresten. Hender vi må ha havregrøt til middag flere ganger per uke, men sier til barna at det er den beste maten etter trening og de trener 4 dager i uken til sammen😂

Anonymkode: ecb5e...e41

takk for tips! Tar imot all tips. Skylder også min mor noen tusen. Så skulle gjerne spart litt på sida :P

 

hi

Anonymkode: 24177...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er familie på 5 og har 2000 i uka å leve for, da skal det dekke mat og drivstoff. Det går sånn akkurat. Storhandler en gang i uka og fyller drivstoff når det er billigst :)

Anonymkode: d7f13...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎23‎.‎01‎.‎2018 den 16.24, Anonym bruker skrev:

Da er alle regninger betalt, men pengene er til mat, husholdning, bensin, busskort osv. Jeg er alene med tre barn.

Er det nok? Noen tips til å klare seg på lite?

Jeg burde også helst spare litt..

Anonymkode: 24177...b31

Det er lite, men vil gå greit så lenge det ikke dukker opp uforutsette utgifter (noe som går i stykker, bursdag, klær eller utstyr som haster osv).

Anonymkode: 984d4...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 5000 på 2 uker og fem dager. Vi er to voksne og to barn som skal ha mat, reisevei, sfo (som nok må utsettes til neste mnd eller tas på kreditt som jeg betaler ned ved neste lønning). pluss småting, som skistaver, et ekstra par votter.

Anonymkode: 21f8c...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 4500kr til den 15 februar og vi er en voksen og 2 barn.

Synes det er uproblematisk. Kommer en bursdag og noen cuper inni der, men det skal gå fint. Bruker maks 1200 kr i uka på mat og bensin. Somregel litt mindre.

2500kr i uka på fire personer er jo mye.

Anonymkode: 1523c...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2018 den 16.24, Anonym bruker skrev:

Da er alle regninger betalt, men pengene er til mat, husholdning, bensin, busskort osv. Jeg er alene med tre barn.

Er det nok? Noen tips til å klare seg på lite?

Jeg burde også helst spare litt..

Anonymkode: 24177...b31

Nei, du er overhodet ikke fattig

Anonymkode: 43e45...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hører kanskje med at jeg får rett i overkant av 6000 etter disse to ukene og må begynne å spare igjen slik at jeg får råd til å betale hsuleie/strøm/forsikring osv til neste mnd.

Men takk til dere som gav tips :)

 

hi

Anonymkode: 24177...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har knapt med penger, har dere buffer?

Vi er 4 i familien, har ca 10 000 på brukskonto som skal dekke mat, en barnebursdag på badeland + en voksenbursdag.

Får lønn den 12. Ingen buffer..

Anonymkode: 9f48f...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere som har knapt med penger, har dere buffer?

Vi er 4 i familien, har ca 10 000 på brukskonto som skal dekke mat, en barnebursdag på badeland + en voksenbursdag.

Får lønn den 12. Ingen buffer..

Anonymkode: 9f48f...a2e

Jeg hadde en, men da Eksen min bare dro fra oss uten å si noe og uten å betale noe, så forsvant de 60 000 på 3-4 mnd. Nå har jeg en sparekonto som jeg setter av 200 i mnd på. De pengene er til bursdager, klær og badeland eller lekeland et par ganger i året. Og så er vi medlem i «enestående familier» og er med på deres arrangementer de gangene vi får plass, så ikke sparekontoen tømmes helt 

Anonymkode: ecb5e...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000 er det har pr måned etter at regningene er betalt og det er satt av en liten sum til en buffer. 

Vi sette opp ukes menyer for 14 dager i slengen. Handler alt vi kan handle på en gang og ser etter tilbud. Etter det er vi kun på butikken når vi må.

Anonymkode: a93f5...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...