Gå til innhold

Mannen stresser med at fødselen må starte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare i uke 37 og han er super stressa. Mener jeg må gjøre tiltak for å få satt i gang det hele. Eldste ble født i uke 35, så skjønner han føler vi er på «overtid», men jeg  er innstilt på å gå en måned til, minst.

Orker bare ikke det evige maset. Det får ikke meg til å slappe av å hvile ut. 

Noen råd?

Anonymkode: 6ac83...083

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen "tiltak" som fungerer for å sette igang fødsel hvis kroppen din ikke er klar likevel. 37 uker er dessuten fremdeles ganske tidlig. Det ideelle er å føde etter 39 uker.

Så be han trekke pusten dypt og slappe av. Babyen kommer når den kommer.

Forøvrig er det ikke bra å være gravid på overtid, så håper ikke du er gravid i en måned til. 2 uker til holder jo lenge.

Skrevet

Da må han be til gud. Eneste instansen som kan virke her ;)

Anonymkode: 756de...bd8

Skrevet

Du får si til han at han må slutte stresse deg. Det at du stresser og er utslitt av det gjør bare slik at det tar lengre tid før babyen kommer. Kroppen trenger ro og hvile. Var ivertfall det jeg fikk beskjed om fra jordmor. 

Anonymkode: c85f9...404

Skrevet
20 minutes ago, Anonym bruker said:

Du får si til han at han må slutte stresse deg. Det at du stresser og er utslitt av det gjør bare slik at det tar lengre tid før babyen kommer. Kroppen trenger ro og hvile. Var ivertfall det jeg fikk beskjed om fra jordmor. 

Anonymkode: c85f9...404

Dette! Å stresse deg er jo bare konterproduktivt uansett. Fødsler starter når mor er avslappet :-)

Anonymkode: 3a1aa...9dc

Skrevet

Husker han ikke at det er ekstremt slitsomt med baby? Kolikk.. allergier.. prinsessen på erten-syndromet.. mister smokken, da må man hyle vet du.. vrælvræl. Hele tiden. Hvorfor så keen? Nyt livet før "moroa" starter med sprutbæsj, det første året i barnehagen med ALLE sykdommene du kan tenke deg (seff blir dere voksne smittet også, det er jo en del av moroa), og alle trassalderne du må gjennom. 

Nei... han bør skjønne at det bare er å nyte stillheten! 

Anonymkode: 59146...d24

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dette! Å stresse deg er jo bare konterproduktivt uansett. Fødsler starter når mor er avslappet :-)

Anonymkode: 3a1aa...9dc

Eventuelt når mor er litt over termin og blir satt igang på sykehuset... huff

Skrevet
35 minutter siden, Pobie skrev:

Det er ingen "tiltak" som fungerer for å sette igang fødsel hvis kroppen din ikke er klar likevel. 37 uker er dessuten fremdeles ganske tidlig. Det ideelle er å føde etter 39 uker.

Så be han trekke pusten dypt og slappe av. Babyen kommer når den kommer.

Forøvrig er det ikke bra å være gravid på overtid, så håper ikke du er gravid i en måned til. 2 uker til holder jo lenge.

Hvor er kildene på at det er ideelt å føde etter uke 39?

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er bare i uke 37 og han er super stressa. Mener jeg må gjøre tiltak for å få satt i gang det hele. Eldste ble født i uke 35, så skjønner han føler vi er på «overtid», men jeg  er innstilt på å gå en måned til, minst.

Orker bare ikke det evige maset. Det får ikke meg til å slappe av å hvile ut. 

Noen råd?

Anonymkode: 6ac83...083

Jeg har en født i uke 37 og en i slutten av uke 39 og må si at det er en grunn til at de er der de siste ukene. Den som lå lengst i magen var mest sugesterk, mest våken og virket ut som om tarmene var mer modne også.

Det er en grunn til at de skal være der til de vil ut! Lykke til med fødsel og be mannen din om å roe seg ned et par hakk. Baby er nok i magen fordi den har det best der :)

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor er kildene på at det er ideelt å føde etter uke 39?

Det var det jordmor som sa til meg. De ser helst at man kommer seg helt til uke 39.

Skrevet
1 minutt siden, Pobie skrev:

Det var det jordmor som sa til meg. De ser helst at man kommer seg helt til uke 39.

Det er jo bare tøys. Hva baserer hun det på? Noen må ta Ks fordi de ikke får ut ingen 1,5 uker på overtid. Fordi den er for stor. Og uke 37 er ved termin. Barnet er fullbårent og klar for fødsel. 

Skrevet

Har født i uke 40 og i uke 37

Ved den siste nå i uke 37 så reiste Jm bort tilogmed, fordi hun mente det var så usannsynlig at jeg fødte før uke 39 😅 ...jeg fødte kvelden før hun kom hjem, ha ha. (Hadde en annen Jm jeg kjente da, så ingen krise) Men det er vist ikke normen, så tror mannen din bør smøre seg med tolmodighet.

Ro produserer oxytocin , som trigger rier hvis kroppen er moden, og stress produserer adrenalin som hemmer rier og modningsprosessen. Så en deilig massasje i dempet belysning før deilig sex (sæd inneholder samme virkestoff som modningspiller) og orgasme (igjen, dette naturlige oxytocinet 💜) er en fin fin oppskrift som har satt igang begge mine fødsler. :) 

Forrige fødsel stoppet forresten opp på 6cm fordi jeg var så sliten og sikkert sulten. La meg til å sove i 10timer, spiste godt , hvilte og hadde sex igjen...da startet det pån og 3t senere var babyen ute. -Det viser meg hvor viktig ro og harmoni er for en fødeklar kropp :)

lykke til💜👍

Anonymkode: fe9cc...21d

Skrevet

Med en unge født uke 42+1 og en 42+0 hadde jeg blitt gæern hvis gubben skulle begynt å stesse om at jeg måtte føde i uke 37. Jeg hadde mer en nok med min egen utålmodighet 🙈

Anonymkode: 1fe86...6e9

Skrevet (endret)
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo bare tøys. Hva baserer hun det på? Noen må ta Ks fordi de ikke får ut ingen 1,5 uker på overtid. Fordi den er for stor. Og uke 37 er ved termin. Barnet er fullbårent og klar for fødsel. 

At noen babyer er store 1,5 uker på overtid er vel ikke relevant i denne sammenhengen?

I enkelte land regnes 37 og 38 uker som early term, 39 og 40 uker er full term, og mer enn 40 uker regnes som late term. Så selv om de er klare ved 37 uker er det fremdeles tidlig å ankomme ved 37 uker. De aller fleste babyer blir født mellom 39 og 41 uker. 

I USA forandret de retningslinjene for noen få år siden slik at babyer født før 39 uker nå regnes som premature. 

Endret av Pobie
Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er på ingen måte tøys. Jeg fikk mine i uke 30 og uke 36. Den siste var nesten til termin og i fin form da han ble født. Jeg syns han sugde som en helt, fordi jeg sammenlignet med første. Da de trillet en baby født i uke 40 inn på rommet fikk jeg en liten realitetsorientering. Min baby var sugesvak, døsig og fikk gulsott som gjorde det verre. Dette vanskeliggjorde amming på flere måter, førte til at han måtte mates på skjema mens han egentlig ikke var interessert. Rett og slett en helt annet situasjon enn de friske babyene født senere.

Dette bekreftet både sykehus og helsestasjon. Det er noe annet, IG langt fra optimalt å føde i uke 36 og 37 selv om det er henholdsvis nesten termin og termin.

Enda herligere blir det når andre foreldre sammenligner sine babyer på triumferende vis. De er jo født samtidig, så da er jo deres «flinkere».

Anonymkode: 106e5...ea7

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er på ingen måte tøys. Jeg fikk mine i uke 30 og uke 36. Den siste var nesten til termin og i fin form da han ble født. Jeg syns han sugde som en helt, fordi jeg sammenlignet med første. Da de trillet en baby født i uke 40 inn på rommet fikk jeg en liten realitetsorientering. Min baby var sugesvak, døsig og fikk gulsott som gjorde det verre. Dette vanskeliggjorde amming på flere måter, førte til at han måtte mates på skjema mens han egentlig ikke var interessert. Rett og slett en helt annet situasjon enn de friske babyene født senere.

Dette bekreftet både sykehus og helsestasjon. Det er noe annet, IG langt fra optimalt å føde i uke 36 og 37 selv om det er henholdsvis nesten termin og termin.

Enda herligere blir det når andre foreldre sammenligner sine babyer på triumferende vis. De er jo født samtidig, så da er jo deres «flinkere».

Anonymkode: 106e5...ea7

Enig i dette. Det kan godt hende noen babyer er helt fiks ferdige i uke 37, men det er jo forskjell på dem og. Det er ingen bryter som plutselig blir slått på for alle babyer i det øyeblikket man bitter uke 37. Min gutt ble født en dag for sent til å bli regnet som prematur, men det var ingen tvil om at han hadde hatt godt av å bli der inne et par uker til. Det sa de på sykehuset også. Det var prikk likt sånn som beskrevet i innlegget over her.

Anonymkode: 49581...e12

Skrevet

Be han om å rope inn at babyen får kjappe seg, da.

Men seriøst, å mase om at en baby må blu født er som å rope til penisen at «denne gangen bør du lage baby»

Anonymkode: d141f...c1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...