Gå til innhold

fødselpermisjon og ferie?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal søke fødselpermisjon nå og lurer på om ferie må være avtalt med arb giver nå før jeg søker? Eller kan jeg finne ut etter jeg har søkt når jeg vil ta ut ferie? Jeg tenkte å bruke 1 uke ferie istedet for permisjon men aner ikke når jeg vil ha den uka enda...:/

Anonymkode: 15e39...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge arbeidsgiver vet hvor lenge du blir borte spiller det ingen rolle. Men du kan ikke finne ut på tampen av permisjonen at du heller vil ha 4 uker ferie, om du skjønner. Om du avtaler med arbeidsgiver å avvikle ferie i permisjon og således blir enige om når du er tilbake spiller det ingen rolle så lenge du søker i god tid 

Anonymkode: 124b5...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ferie skal være avklart med arbeidsgiver også den som tas i løpet av foreldrepermisjonen. Hos oss må vi søke skriftlig om fri i forbindelse med fødselspermisjon og denne må være lik den vi levere til NAV. Husk også at om du etter du ha søkt om foreldrepermisjon hos NAV beslutter å avvikle ferie må du søke om utsettelse av foreldrepermisjonen.

Anonymkode: ecdb8...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tok jeg 4 uker ferie rett etter de 6 ukene med mammapermisjon. Da ble permisjonen flyttet 4 uker fremover og istedenfor å ha dagmamma 3 uker, ble det 3 dager for svigermor å passe gutten.

Anonymkode: 3ce52...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...