Anonym bruker Skrevet 23. januar 2018 #1 Skrevet 23. januar 2018 Jeg må ta en prat med min kjære. Vi er utrolig flinke til å snakke om alt - unntatt sex. Nå har vi nesten ikke sex. Det er det mange og noen relativt gode grunner til, men vi kan ikke fortsette slik. Da jeg var syk forsto jeg at han trakk seg unna, men han trekker seg fremdeles unna, sover på et annet rom pga søvnproblemer og tar aldri intiativ. Jeg savner sex og trenger å føle nærhet og tilhørighet til ham. Har innsett at dette går hardt utover selvfølelsen min og jeg føler meg så avvist. Han elsker meg, men har mange og store utfordringer. Det føles nedverdigende å be om nærhet, men slik vi har det nå klarer jeg ikke. Hvordan skal jeg ta denne praten uten å angripe ham? Tips og råd taes i mot med stor takk! Anonymkode: 4a171...ca8
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2018 #2 Skrevet 23. januar 2018 Kanskje prøve å fokusere på at du føler dere sklir fra hverandre siden dere ikke har noen fysisk nærhet eller sex lenger, og at det gjør deg trist og at du lurer på hva dere sammen kan gjøre for å finne tilbake til den siden av forholdet? Dere har ellers tydeligvis hatt en del utfordringer i forholdet - du har vært syk og han har "mange og store utfordringer". Slikt tærer på forhold, og krever mer for å oppretteholde et godt forhold. Harde tider og ekstra utfordringer har en tendens til å enten styrke forhold eller drive par fra hverandre. Kanskje si at du er redd for at dere nå driver fra hverandre og at du håper at dere kan forsøke parterapi for å finne tilbake nærheten i forholdet? Hvis han har "mange og store utfordringer" så er det kanskje årsaken til at han ikke greier å ta initiativ lenger? Er han deprimert? Hvis hans mange utfordringer går utover forholdet så må han også ta tak i sine problemer og ev. skaffe seg hjelp for det han sliter med - hvis han ikke gjør det så kan det å gå i parterapi kanskje få ham til å forstå at han må gjøre det? Det er sikkert viktig å si til ham at du savner det kjæresteforholdet dere hadde tidligere, hvor dere var nærmere hverandre, hadde mer nærhet og hvor dere viste hverandre uoppfordret at dere var tiltrukket av hverandre, og hadde sex. At du savner ham. Anonymkode: a31e3...d46
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2018 #3 Skrevet 23. januar 2018 Kanskje fortelle at du savner han, trenger han. Begynn med en klem? Anonymkode: e44a4...996
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå