Gå til innhold

Greit å gi plantemelk til baby 11 måneder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker havremelk? Noen som har gjort det? Og nei, vi er ikke veganere. Men jeg tenker å kombinere melk og plantemelk?

Anonymkode: 47ab6...054

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor det? Dårlig erstatning for ordentlig mat til en som ikke engang er året?

Anonymkode: 5cdd3...dbb

Skrevet

Da vår slet med melkeproteiner frem til han var to år så brukte vi havremelk. (Husk rismelk inneholder Arsen, som ikke er bra) Men en bør gjøre slikt i samråd med lege. Mye av stoffene i melk må erstattes (kalsium, sink, selen osv), og dette kan man finne i andre matvarer (brokkoli = kalsium feks). Det samme med det fine fettet i melka mtp myelin oppbyggingen i de millioner av nervebaner som lages nå de første årene i livet...

Men ser ikke poenget i å erstatte uten at dere må...blir mer jobb da.

Anonymkode: fedbe...dbd

Skrevet

Et barn på 11 mnd skal jo uansett ikke ha kumelk som drikke, så da er spørsmålet HVA du vil erstatte? Du må absolutt ikke erstatte mm eller mme. 

Jeg bruker gjerne litt havremelk i matlaging, f.eks, og det er jo helt ok også til minste. 

Anonymkode: ced8f...2ed

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et barn på 11 mnd skal jo uansett ikke ha kumelk som drikke, så da er spørsmålet HVA du vil erstatte? Du må absolutt ikke erstatte mm eller mme. 

Jeg bruker gjerne litt havremelk i matlaging, f.eks, og det er jo helt ok også til minste. 

De kan få kumelk i matlaging fra de er 10mnd, og drikke fra de er 12mnd... så Hi er ikke helt på viddene.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De kan få kumelk i matlaging fra de er 10mnd, og drikke fra de er 12mnd... så Hi er ikke helt på viddene.

Ikke på viddene i det hele tatt, var ikke det jeg mente. Tror mange småbarn drikker alt for mye søtmelk/ kumelk, mine egne inkludert. Men det blir fort næringsfattig hvis man bare gir mye havremelk i stedet. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke på viddene i det hele tatt, var ikke det jeg mente. Tror mange småbarn drikker alt for mye søtmelk/ kumelk, mine egne inkludert. Men det blir fort næringsfattig hvis man bare gir mye havremelk i stedet. 

Det var det jeg prøvde å få frem i starten også, at det må kompanseres. Så enig med deg om at man bør vite hva man gjør ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...