Gå til innhold

Drikkeflaske til å ha med på skolen - tips ?


Serepta

Anbefalte innlegg

Barna er 10 og 14 år.

Har nå hatt et diverse utvalg av camelback, sportsflasker og annet - men synes de blir så ekle etterhvert.  

Ønsker flaske med kun to deler, og stor nok åpning til at de blir ordentlig rene når de vaskes i oppvaskmaskin. 

 

 

Tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikea sine gjennomsiktige med grønn kork. De tar 6 dl og har stor nok åpning til at de er lette å vaske. Korken er enkel og tett, og de koster 25 kroner eller noe sånt.

Anonymkode: 3a0e8...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat byttet ut flaskene til ungene med Eva Solo sin drikkeflaske med skrukork. O.6 liter, snor i forskjellige farger og både flaske og lokk går i oppvaskmaskinen.

Kitch'n har de på tilbud nå til 89,- før 299,-

Anonymkode: c5a40...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tupperware sine er geniale. 15åringen lo når jeg fikk en slik og sa hun ALDRI skulle vise seg med en slik, men hvem kastet de fleste flaskene vi hadde og spurte om jeg kunne kjøpe slike i ulike str? Noen av se lyser i mørket også, så de tar hun med om hun skal på joggetur når det er mørkt. De i knalle farger, lyser en stund etter de har stårr under sterkt lys. De er også i ulike farge og størrelser. Sett noen har noe de kan ha rundt, skal holde de innholdet kaldt lengre og den kan også brukes som en "veske". Jeg gidder ikke kjøpe den, skulle vi ha behov for det endag låner jeg av naboen som jeg vet har flere. Alle toppene går på alle flasker, så de kan mikses og trikses på, veldig greit om den ene delen ikke er vasket og ungen absolutt må ha den og den flaksa eller tuppen. 

Eneste som er litt kjedelig med de er at de tørker litt sent inni, men du får kjøpt ett lite stativ til å sette de på. Jeg åpner oppvaskmaskinen, drar ut skuffene og lar den stå litt før jeg tømmer den siden matboksene ungene absolutt må ha også må tørke litt. Eneste matboksene vi har som ikke blir helt tørre, men de er vist best mener de.

Anonymkode: c63dc...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange tips.  Har en venninne som har Tupperware party i dag, så da fikk jeg bestilt et par eco pure-flasker.  

Skal finne noen i stål også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

Vi har Tupperware EcoPure, og selv er jeg fornøyd med å bruke disse flaskene om jeg kan stille de oppreist i en tursekk, eller ha hjemme som drikkeflaske. Men lokket åpnes lett, og klok av skade, brukes ikke slike flasker i sekk/veske hvor jeg er redd for innholdet.

 

Datteren min på 7 hadde også en liten EcoPure i skolesekken, men etter to runder med våt ryggsekk, fikk den sparken som skoleflaske... Jeg ville gått for noe med en form for sikring i lokket, evt. bare en vanlig skrukork. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...