Merte1 Skrevet 23. januar 2018 #1 Skrevet 23. januar 2018 Er en kvinne på 42 som har vært ulykkelig forelsket i mann 44. Har datet en mann i snart 1,5 år. Han har hatt et forhold til en annen i 2,5 år og datet meg i 1,5 år. Han sier de har et forhold som bare dør ut. De møtes sjeldent og med meg har vi møttes så å si nesten hver dag. De bor ikke sammen og har ikke felles barn. Veldig komplisert dette her. Har blitt godt kjent med hans familie og venner og har blitt godt likt av de. Men nå etter 1 uke på overtid tok jeg en test. Den viste selvfølgelig positiv. Han har 2 barn som jeg vet han tenker på hver dag. De er 23 og 19, og som ikke ønsker kontakt med han pga tidligere bruk av steroider og stoff. Selvfølgelig så ønsker han ikke dette. Han har ikke fast jobb og leier leilighet pluss har et forhold til begge oss 2. Jeg vet om henne men hun vet ikke om meg. Er ganske rådvill. Har tatt abort en gang før og har bestemt meg for at det takler jeg ikke igjen. Noen som har råd å komme med. Kommer mye tårer og vet ikke hva jeg skal gjøre. Har vært på tanken på stork klinikken for har ønsket meg barn, men ikke akkurat på denne måten. Jeg har egen leilighet, fast jobb og venner pluss familie som stiller opp. Men han ønsker ikke dette. Det passer aldri med å få barn. Jeg innser jeg kommer til å bli alene om dette, men vi har vært 2 om dette. Han har brukt steroider før og trodd at aldri dette kom til å skje.men nå sitter vi begge i det. Han som ikke ønsker og jeg ulykkelig forelsket. Håper på noen gode tanker
Twintipp Skrevet 23. januar 2018 #2 Skrevet 23. januar 2018 To kjærester? Tidligere misbruker av illegale stoffer, to barn som ikke vil vite av ham, uten fast jobb, midtveis i livet og leier en bolig? La meg først spørre, hva inn i middelhavet er det du klarer å finne attraktivt i en slik mann??? Det høres ut som om han ikke bare tidligere i livet, men også nå, kun tar dårlige valg, har et verdisyn som et insekt,og iq under den seksuelle lavalder! Av hensyn til barnet ville det utvilsomt vært bedre med en ukjent donor tilknyttet Storken, det lukter nederlag og svik lang vei med denne mannen. Hadde jeg stått i smørja med ham, hadde jeg fjernet barnet og fjernet ham, en livslang forbindelse til ham lukter trøbbel lang vei. Eller beholdt barnet og fjernet ham, minst mulig kontakt, og håpet på et mirakel!
sug lut Skrevet 23. januar 2018 #3 Skrevet 23. januar 2018 9 minutter siden, Twintipp skrev: To kjærester? Tidligere misbruker av illegale stoffer, to barn som ikke vil vite av ham, uten fast jobb, midtveis i livet og leier en bolig? Dette - leiebolig fordi man har kødda det til er noe annet enn leiebolig av valg - er ikke akkurat noen salgstriks. Han har to omtrent like gamle forhold også - det er ikke som at han har et tjueårsekteskap og deg ved siden av. Skjønner godt at man kan falle likevel, men ikke for ei framtid - så det jeg vil fram til er at du må være veldig klar over at du vil måtte klare dette helt selv, han har antakelig liten-ingen bidragsevne engang, og som jeg leser deg ønsker han ikke flere barn. Derimot kan du jo se på dette som siste sjanse for egne barn og med kjent far (du har ikke barn fra før?). Du er jo ingen ungsau. Hvis du har livet på stell er det ikke det dummeste som har skjedd, i verste fall blir du helt eneforsørger, men i beste fall er det dette som får ham til å ta seg på tak og bli voksen. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2018 #4 Skrevet 23. januar 2018 Hvis du ønsker å få barn og er 42 år gammel, så er det litt «nå eller aldri» Men du kommer nok til å miste kjæresten (eller hva jeg skal kalle det...) underveis. Hvis du klarer å se bort fra forelskelsen, så er det kanskje greit? Han høres jo ikke akkurat ut som noen kjernekar. Anonymkode: 4bab2...bdd
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2018 #5 Skrevet 23. januar 2018 Kutt kontakten med han idag. Vil du ha barn beholder du barnet og skriver ukjent far! Anonymkode: df3f5...0fb
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2018 #6 Skrevet 23. januar 2018 Du... Vil du virkelig bringe inn et uskyldig barn til denne situasjonen? Det er barnet som blir den tapende part her. Anonymkode: 1b759...e35
Havhesten2017 Skrevet 23. januar 2018 #7 Skrevet 23. januar 2018 Kjære deg. Om du er 42 og er gravid med et barn du ønsker deg - kjør for all del på- få barnet! Det kan være din siste sjanse til å få barn. Merkelig å skulle ta abort fordi faren ikke passer inn i bildet av en monogam og streit fyr. Uansett hvordan det går med forholdet, som høres ganske ustabilt ut, får du et barn som du helt fint kommer til å klare å ta vare på! Du høres ut som en ressurssterk kvinne som klarer dette helt fint! Å få barn er en fantastisk ting i livet og en stor gave. Ikke hør på skeptikerene eller la kjæresten din presse deg. Det er din kropp og dine valg!! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2018 #8 Skrevet 23. januar 2018 Du er altså forelsket i en annen mann enn han du har et forhold til, så det er greit for deg at elskeren også har en annen dame? Og elskeren er en skikkelig taper på alle områder? Jeg ville gjort det slutt og beholdt barnet. Si til han at forholdet deres er over, men dere er ikke uvenner og han er velkommen når som helst om han finner ut at han vil ha kontakt med ungen Anonymkode: 75398...41b
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2018 #9 Skrevet 23. januar 2018 Hva i alle dager slags person er du som faller for en sånn mann? Kanskje du skal revurdere barn med så dårlig beslutningsevne. Anonymkode: c3766...900
Merte1 Skrevet 23. januar 2018 Forfatter #10 Skrevet 23. januar 2018 Man har vel ikke en bryter med følelser. Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2018 #11 Skrevet 23. januar 2018 Nei, følelsene man har kan man ikke styre med en av- og påbryter. Men man kan velge om man ønsker å la seg utnytte av en mann, la seg nedgradere og bli dårlig behandlet av en fyr som ikke er glad i en. Du har et valg om du ønsker å beholde en fyr som ikke behandler deg bra. Og denne mannen behandler deg på ingen måte bra. Han har i halvannet år kjørt dobbelløp. I halvannet år har du vært hans elskerinne - og han er åpen med deg om det. Dette er en mann som ikke er bra for deg, og det tror jeg du vet. Han er en mann som ikke fikser livet, ikke har orden på noen forhold i livet sitt. Det at hans store barn ikke ønsker kontakt med ham pga. hans tidligere væremåte sier sitt. Og du vet at selv om han kanskje ikke bruker steroider lenger så har han fremdeles en væremåte som ødelegger de rundt seg. Han vil fremdeles ikke ta ansvar for det livet han lever, de handlingene han gjør. Han ønsker ikke barnet du nå er gravid med. For da burde han ta ansvar. Da ville du og forholdet dere har hatt også bli synlig for hun han har vært sammen med lenger enn du og han har vært sammen. Da ville livet hans trolig endre seg, for den andre dama vil trolig ikke akseptere å være en av to han ligger med. Han vil ikke ha disse endringer, for det er komfortabelt for ham å ha to damer. Han får det han vil. Nå har din graviditet skiplet på hans komfortable og ansvarsløse liv. Jeg tror ikke du noen gang vil bli lykkelig med denne mannen, og da bør du velge deg selv. For du kan velge om du vil la deg behandle dårlig eller ikke. Du har valgt å la deg behandle dårlig i halvannet år. Du har sikkert hatt håp om at han skulle velge deg. Og nå er du gravid og han viser deg tydelig at han hverken velger deg eller barnet dere har skapt. Da er det på tide at du begynner å velge deg selv - og velge han bort. Jeg er enig i at hvis du ikke har barn fra før så er dette kanskje et barn du bør beholde, spesielt siden du ønsker deg barn og du har tatt abort tidligere som var vanskelig for deg (abort med samme mann?). Men hvis du skal beholde barnet så skylder du også barnet å skape et trygt og godt liv for det, og det gjør du ikke som elskerinnen til en ustabil mann som ikke greier å ta vare på sine nærmeste. Han har sikkert mange sjarmerende sider siden du har akseptert å være hans elskerinne i halvannet år. Men han er ikke snill med deg. Han er heller ikke snill med hun andre dama han er sammen med. Han viser deg klart og tydelig at han fremdeles er det store egoisten han var tidligere da han brukte stoff og mistet kontakt med sine barn. Og han viser også at han ikke gjør særlig mye for å endre seg. Han er den egoisten han alltid har vært. Skal du beholde barnet så bør du ta avstand fra ham slik at du kommer deg over ham. For skal du bli mor til et barn som har en så ustabil far så må du være den trygge og stabile - og det vil du ikke være i et forhold med en slik mann, en som alltid prioriterer seg selv, som ikke tar ansvar og som ikke respekterer deg eller andre damer, en mann som lever livet sitt på en løgn. Du må rett og slett forberede deg på å bli alenemor, for han kommer mest trolig ikke til å stille opp. Og om han mot formodning skulle endre mening - da bør du stille krav til ham. At han går i terapi burde være en selvfølge, samme at dere går i parterapi uten å bo sammen. Og han må selvfølgelig rydde opp i livet sitt. Du kan bli en god mor uten ham. Du kan gi barnet ditt et godt liv. Men da må du begynne å sette mer pris på deg selv og ikke la en slusk få behandle deg så dårlig og respektløst som du tillater denne mannen å gjøre. Du må begynne å stå opp for deg selv, skape deg et godt liv uten en mann som bryter deg ned. Anonymkode: 4e265...1ba
Twintipp Skrevet 23. januar 2018 #12 Skrevet 23. januar 2018 2 timer siden, Merte1 skrev: Man har vel ikke en bryter med følelser. Takk for svar Jo, det kan man faktisk. Hvis man elsker seg selv, så lar man ikke et annet menneske behandle en som fiskeslam!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2018 #13 Skrevet 23. januar 2018 Jeg tenker at dette kan du klare og dette SKAL du klare! Jeg tror du virkelig ønsker dette barnet, og da skal du ikke la ham ødelegge dette for deg. Men begynn å forbered deg på at dette kan bli en humpete tur og hvor du klarer å se for deg at det er du og barnet som er fremtiden. Kjæresten er fortid. Se litt for deg at du bærer på en datter. Hvis din datter hadde kommet med en slik problemstilling i samme alder og i situasjon som du er i i dag, hva ville du rådet henne til? Hadde du rådet henne til å beholde barnet? Hadde du rådet henne til å prøve å komme seg over kjæresten? Jeg tror du vet selv hva du hadde svart Jeg bare ber deg så inderlig om og ikke skrive "ukjent" om farskapet som noen skriver. Du frarøver barnet en del av sin identitet i fremtiden - og slikt er viktig på tross av at biologisk far mest sannsynlig kommer til å ha en liten eller ingen rolle i barnets liv. Ønsker deg masse lykke til! Anonymkode: 1875b...e04
Salomine Skrevet 23. januar 2018 #14 Skrevet 23. januar 2018 Jeg tenker at dette er din sjanse til å få barnet du ønsker deg. Du har alt, bortsett fra barnets far, på stell i livet ditt. Synes du skal beholde barnet, og konsentrere deg om å bli en god mor. Kjæresten din ,tror jeg det er lurt du kvitter deg med. Forstår lite av den rotete livssituasjonen hans. Du kjenner hans venner og familie, men han er i et 2,5 år langt forhold med en annen og du har vært sammen med han 1,5 år og ser han hver dag. Nei, dette høres mer enn merkelig ut. Velg barnet, kutt mannen. Lykke til.
Merte1 Skrevet 23. januar 2018 Forfatter #15 Skrevet 23. januar 2018 tusen takk. Grubler om alt mulig . Er nok min sjanse og trodde ikke at han kunne bli far heller. Men det gjør det nok..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå