Gå til innhold

HJELP! Jentenavn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er nybakte foreldre som fikk ei jente for to mndr siden og sliter med å finne et passende navn for henne. :/
Vi er opprinnelig fra Iran og har en sønn på 5 (Kian). Vi har funnet to navn som i første omgang vi syntes passet sammen med navnet til sønnen vår (DelanNika), men det viktigste for oss er at hun ikke får et navn som blir en plage for henne i framtida.  Vi kan bare glemme de hvis de har høy potensiell for å fort bli til fnisenavn i barnehagen, på skolen osv. Vil gjerne høre din mening om de to. :) 
Vi har også i det siste sett etter navn som er felles i både Iran og Norge (ElinIda, Maya, Lena og Nina er det vi har funnet). Lurer på hvilket er mer moderne, tidsløse og populære her i Norge?
Setter stor pris på om vi får hjelp/tips her. 😊
 

Anonymkode: 009d8...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med jenta!

Hadde verken hørt Delan eller Nika før, men av dem ville jeg valgt Nika. Ettersom det slutter på a, skjønner man med en gang at det er et jentenavn. 

Lena og Nina er ikke så vanlig blant barn nå. Er nok flest over 30-40 år som heter det nå. 

Maya eller Maja er veldig vanlig.

Lykke til.

Anonymkode: d96b5...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Ida og Maya er tidløse, klassiske navn her i Norge. Delan og Nika er navn jeg aldri har hørt før. Hva med Jasmin?

Anonymkode: b7ab0...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nika er et hundenavn for meg, da jeg vet om 2 hunder som heter Nika. 

Delan var veldig fremmed. Jeg synes Kian og Maya passer perfekt sammen, jeg da. Begge har samme fine klang og like mange bokstaver. Og så er Maya veldig flott i seg selv❤️

Anonymkode: 82841...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte også Nika best av de to! Ellers likte jeg Ida, Maya og Nina.

Et annet navn jeg syns passer med veldig fint med Kian er Mila! Begge har jo i og a i seg, og 4 bokstaver, og Mila er et veldig fint navn!

Lykke til, og oppdater oss med hva dere velger til slutt da!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nika var fint ☺️ å veldig stilig at det er akkurat de samme boktavene som Kian ☺️. Av de andre som du forstår er Maya veldig fint å passer til ☺️. 

Anonymkode: a49d0...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nika! 

 

❤️

 

Maya, Elin og Ida er også fine. Men ikke vær redd for å være stole av eget land og navnetradisjoner. 

 

Ingen av navnene du har nevnt er navn som barnet kan bli ertet eller fnist av:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både Ida,Elin og Nina er pene navn :)

andre som står fint til Kian er :

Lydia

Emma

Molly

Sanna

Sarah

Sofia/e

Anonymkode: 5bc9f...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Elin! Er så lei korte jentenavn med a-ending. Elin er kjempefint.

Anonymkode: b2c8d...fb1

Men Elin er så gammel-dame-aktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
På 23.1.2018 den 14.19, inimini skrev:

Hva med Nike?☺

Er ikke det navnet på et sports klær/ sko merke? Ville uansett trodd det mer var et guttenavn siden det slutter på e

Anonymkode: e89aa...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke det navnet på et sports klær/ sko merke? Ville uansett trodd det mer var et guttenavn siden det slutter på e

Anonymkode: e89aa...348

Jo, det er et merke, men og et navn😊 

kjenner to små skjønne jenter som heter Nike

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...