Gå til innhold

Når det ene øyet blir helt lyst på bilder.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så på et nytt lagbilde av laget til sønnen min. På dette bilde har min gutt et øye som er helt lyst. 

Ingen av de andre på laget har slike øyne. 

Har jo lest mange steder at når noen får slike øyne på bilde så kan det være tegn på sykdom. Men kan det stemme?

Gutten virker frisk som ti makrell,  så har ikke tenkt tanken et sekund. Men så var det jeg har lest da. 

Hadde dere sjekket det opp?

Anonymkode: 49bf7...252

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det hadde jeg sjekket opp. Det koster så lite.

Anonymkode: ab190...724

Skrevet

Kan ha noe med vinkelen på hodet når bildet ble tatt, eller det kan være tegn på sykdom. Hold ei lommelykt/lommelykta på Tlf oppå hodet ditt og lys rett på ansiktet hans, i et mørkt rom og se om begge blir røde, eller om det er forskjell på øynene da.

Anonymkode: 841ca...806

Skrevet

Barn som skjeler kan få det på bilder. Men jeg ville nok sjekket det

Anonymkode: efe81...e52

Skrevet

Om barnet aldri får rødt øye på bilder kan det være noe galt.

Ene nevøen min fikk alltid bare ett rødt øye på bilder, han hadde en svulst i/bak det øyet som aldri ble rødt.

Anonymkode: d41a3...283

Skrevet

Ta bilde av øynene fra flere vinkler, og bruk blitz. Om øyet aldri blir rødt kontakter du legekontoret. 

Anonymkode: 3c82e...fc6

Skrevet

Få det sjekket for øyekreft. Sønnen til et vennepar hadde det og jeg så det, men skjønte ikke hva det var så jeg sa jo ikke fra om det. Han ble frisk men mistet synet på ett øye. 

Anonymkode: f68ab...587

Skrevet

Be om henvisning til øyelege. Det er viktig å utelukke at noe er galt, evt påvise det. 

Har du sett dette på flere bilder?

Anonymkode: 78338...78a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...