Gå til innhold

Min kanskje/nesten metoo-historie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da eg var 17-18 år var eg på danskebåten ilag med kollegaene mine. Var et kjent band på scenen. Eg blei dratt opp på scenen for en dans under ene sangen. Senere på kvelden kom vi i prat med denne vokalisten og vi skulle danse sammen. Da driver han og dytter underlivet sitt mot meg så eg kjenner han helt tydelig. Fyren er sikkert 30 år eldre enn meg. Eg syntes det var kvalmt, så avbrøt dansen og fant meg en annen fyr på min egen alder å danse med. Neste dag møtet eg han nede i trappene, ved lugarene. Det er kun han og meg der. Da stikker han tunga ut mellom to fingrer og vibrerer med tunga mot meg. Eg var kjapp å komme meg derifra. Eg har bare sett på det som ei morsom historie i ettertid og grøsser over kor ekkel han var. 

I dag føler eg det nesten minner om noen av metoo historiene eg har hørt. 

Har dere noen sånne nesten-metoo historier å dele?

P.s. det var ikkje Rune Rudberg

Anonymkode: ccb15...f25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En høyt respektert trener skjenket meg full og lurte meg opp til et soverom. Dytta meg ned i senga og prøvde seg. Kom meg heldigvis vekk og pratet aldri med han mer. Noe som gjorde det vanskelig og kleint på trening. Slutta kort tid etter, tross i at jeg var høyt oppe og trivdes.. jeg var forresten i tenårene og han godt over 40.

Anonymkode: 59902...a0e

Skrevet

Jeg har aldri vært utsatt for noe lignende, Har vært tidligere vært i ubehagelige situasjoner hvor menn har tatt meg på rumpa og prøvd seg på sex, Men da har jeg gitt en klinkende klar beskjed om at slik oppførsel ikke er akseptabelt! og da har de sett paffe ut i ansiktet. Men problemet med metoo kampanjen er at kvinner anmelder ting som fant sted for 10-15 år siden, Og det er vanskelig for politiet og finne bevis etter såpass lang tid. Hvis det skjer noe som du opplever som ubehagelig fra menn, Så gi klar beskjed eller gi han et slag i ansiktet. Og ikke vent med å anmelde!

Anonymkode: 2f328...05d

Skrevet

Stakkars menn.. vi må jo tåle litt da. Herregud!!!

Anonymkode: e8c19...b87

Skrevet

Det der mener ikke jeg er me too. Hadde det vært en av kollegaene dine så ja. 

Hun med treneren er me too. Der er det en maktubalanse som går på spesielt at hun mister muligheter. 

Anonymkode: f6284...d3e

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har aldri vært utsatt for noe lignende, Har vært tidligere vært i ubehagelige situasjoner hvor menn har tatt meg på rumpa og prøvd seg på sex, Men da har jeg gitt en klinkende klar beskjed om at slik oppførsel ikke er akseptabelt! og da har de sett paffe ut i ansiktet. Men problemet med metoo kampanjen er at kvinner anmelder ting som fant sted for 10-15 år siden, Og det er vanskelig for politiet og finne bevis etter såpass lang tid. Hvis det skjer noe som du opplever som ubehagelig fra menn, Så gi klar beskjed eller gi han et slag i ansiktet. Og ikke vent med å anmelde!

Fjols.

#metoo er ikke en kampanje der noen anmelder noen som helst. De FORTELLER, for å vise hva kvinner utsettes for daglig, og for å snu en ukultur som gjør at omtrent ALLE kvinner har en #metoo-historie å fortelle. 

VI skal ikke "lære oss" hvordan vi slår ned eller kjefter opp dem som tråkker på oss. Det er DE som skal slutte å tråkke på oss. Vi skal ikke behøve å gi noen et slag i ansiktet.  (Og til din opplysning: dersom feil fyr får et slag i ansiktet, kan han bli farlig.)

Anonymkode: 55c5b...711

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det der mener ikke jeg er me too. Hadde det vært en av kollegaene dine så ja. 

Hun med treneren er me too. Der er det en maktubalanse som går på spesielt at hun mister muligheter. 

Anonymkode: f6284...d3e

Syns han vokalisten er et kroneksempel. De som opplever seg som helter og gjør hva de vil med "groupies". 

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor må vi det? 

Skrevet

Du har møtt en dust. Jeg har også møtt mange duster. Hun med treneren har en metoo-historie. 

Anonymkode: 9e7d3...009

Skrevet

Rune Rudberg..?

Anonymkode: c7fea...b0e

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Målet mitt med tråden er ikkje å henge ut noken. Derav også anonym.  Men ja, skjønner kva du meiner i enkelte tilfeller.

Men der var en mann som eg frivillig gjekk inni en park for å kline med ei natt. Men etter ei stund låg han tungt over meg og holdt meg fast når eg ikkje ville meir. Blei heldigvis ikkje voldtatt. Han kunne eg gjerne hengt ut om eg visste kva han heiter.  Møtte han på et utested en gang seinare. Kasta ei øl på han mens ei vakt såg på. Da vakta kom og skulle kaste meg ut fortalte eg kva han hadde gjort, og eg fekk heldigvis bli. Var rasende på den gutten i mange mange år.

Skrevet

Ja, har opplevd flere gjennom årene. Også sett tilnærmet lik det samme antallet berusa kvinner henge oppå menn, sette seg på fanget dems og henge som ei ørkenrotte rundt halsen på dem og presse sine fordeler mot dem som om de var fruktpresser. 

My point, tror nærmest de fleste har opplevd en kronidiot ta deg på rumpa eller ei blodigle pressa på seg gjennom sin tid. Det som derimot er forkastelig er de som systematisk misbruker sin maktposisjon til å presse andre seksuelt. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Målet mitt med tråden er ikkje å henge ut noken. Derav også anonym.  Men ja, skjønner kva du meiner i enkelte tilfeller.

Men der var en mann som eg frivillig gjekk inni en park for å kline med ei natt. Men etter ei stund låg han tungt over meg og holdt meg fast når eg ikkje ville meir. Blei heldigvis ikkje voldtatt. Han kunne eg gjerne hengt ut om eg visste kva han heiter.  Møtte han på et utested en gang seinare. Kasta ei øl på han mens ei vakt såg på. Da vakta kom og skulle kaste meg ut fortalte eg kva han hadde gjort, og eg fekk heldigvis bli. Var rasende på den gutten i mange mange år.

Du ble med en fyr frivillig inni en park for og kline litt.. selfølgelig ville han mer. Seriøst!! Hadde jo blitt drit skuffa selv om jeg hadde begynt og kline med en fyr ogso pluttselig so nei vil ikke mer...teit. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du ble med en fyr frivillig inni en park for og kline litt.. selfølgelig ville han mer. Seriøst!! Hadde jo blitt drit skuffa selv om jeg hadde begynt og kline med en fyr ogso pluttselig so nei vil ikke mer...teit. 

Hæ?! Siden når ble det å si ja til å kline det samme som å si ja til å ha samleie?

Anonymkode: 21378...2b6

Skrevet

Jeg ble dopa ned på fest og tafsa på. Innenfor klærne. Det kom noen inn i rommet jeg lå, de spurte hva holdt på med. Han sa jeg var drita og ville sjekke om jeg hadde det bra. Så gikk han ut med de andre. Jeg drakk bare 2øl den kvelden, så drita var jeg ikke. Men fullstendig ute av stand til å gjøre motstand. 

Anonymkode: b85f8...891

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dette er 25 år siden og i et bygdesamfunn. Eg var 16 eller 17 år gammel. Han kanskje 2 år eldre. Var helt vanlig å kline uten noe mer på den tida der.

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klart det er lov å bli skuffa. Men holder man noen fast selv om vedkommende sier nei, kalles det overgrep eller i verste tilfelle, voldtekt. Et nei er et nei uansett.

Anonymkode: 4d207...75d

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fjols.

#metoo er ikke en kampanje der noen anmelder noen som helst. De FORTELLER, for å vise hva kvinner utsettes for daglig, og for å snu en ukultur som gjør at omtrent ALLE kvinner har en #metoo-historie å fortelle. 

VI skal ikke "lære oss" hvordan vi slår ned eller kjefter opp dem som tråkker på oss. Det er DE som skal slutte å tråkke på oss. Vi skal ikke behøve å gi noen et slag i ansiktet.  (Og til din opplysning: dersom feil fyr får et slag i ansiktet, kan han bli farlig.)

Ja, Det kan godt hende at du synes at jeg er et fjols.

Det mente med at anmelding var at hvis du opplever overgrep eller trakassering så må du enten gi mannen klar beskjed om at det ikke er greit og hvis han likevel går over grensen så anmeld han. Og det hjelper lite til ingenting å fortelle om en sak som skjedde for mange år siden. Og skal jeg være ærlig så tror jeg ikke at menn som har slik atferd kommer til å endres pga av #metoo.

Jeg mente ikke at kvinner skal lære seg å slå ned menn. Det jeg mente var at vi kvinner må bli bedre til å gi klar beskjed til mennene som har slik atferd og hvis de ikke respekter et nei, Så gi han et klask i ansiktet, Da blir de overrasket også innser de selv at slik oppførsel ikke er greit.

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du ble med en fyr i en park for å rote.. han prøver seg på noe mer (ganske naturlig i en sånn situasjon) og stopper tydelig før han gjør noe som kan defineres som overgrep/voldtekt, fordi du ikke vil. Likevel mener du at du kan rettferdiggjøre å kaste øl på ham flere år seinere og få ham kastet ut fra utesteder? Unnskyld meg, men er du seriøs? 

Anonymkode: 9a53b...a41

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du ble med en fyr i en park for å rote.. han prøver seg på noe mer (ganske naturlig i en sånn situasjon) og stopper tydelig før han gjør noe som kan defineres som overgrep/voldtekt, fordi du ikke vil. Likevel mener du at du kan rettferdiggjøre å kaste øl på ham flere år seinere og få ham kastet ut fra utesteder? Unnskyld meg, men er du seriøs? 

Han lå tungt oppå henne og holdt henne fast når hun ikke ville mer.... er det virkelig greit i din verden?

Anonymkode: 21378...2b6

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du var ikkje der og opplevde korleis det var når han ligger oppå meg med full tyngde og holder jerngrep rundt hendene mine over hodet mitt og presser tunga inni munnen min når eg jamrer og griner og roper nei.

Skrevet

Han protesterte faktisk ikkje heller da eg kasta øl på han. Sa ikkje et ord, bare tok imot sinnet mitt. Så mistenker egentlig at han visste at han hadde gjort noke ugreit mot meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...