Gå til innhold

Kan kattene være alene hjemme 3-4 dager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en voksen katt og en kattunge (5-6 måneder). Vi skal dra bort i 3-4 dager, og har prøvd å finne noen som kan stikke innom en gang om dagen for å fylle på mat/vann, rense kattedo og kose litt med dem. Problemet er bare at vi ikke har funnet noen enda, men vi fortsetter selvfølgelig letingen. 

Men hadde det gått an i verste fall at kattene var alene disse dagene (inne) med mye vann og mat tilgjengelig, og med flere kattedoer rundt i huset?

Anonymkode: 8be38...24c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ville jeg ikke ha gjort. Tre-fire dager er lang tid. 

Anonymkode: 202a1...15a

Skrevet

Hvis noen kan stikke innom en gang i løped av tiden, så ja. 

Har vært kattepasser mange ganger. Greit å bare titte innom. De fleste har ikke spist opp før etter 2-3dager

Anonymkode: 78600...dbb

Skrevet

Nå fant vi plutselig noen som kunne komme innom 2 av dagene hvertfall. Så da satser vi på at vi finner noen til den siste dagen også. Så da går det nok fint :)

Men den voksne katten vår tør jeg påstå at hadde fint klart seg 3-4 dager alene hjemme.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå fant vi plutselig noen som kunne komme innom 2 av dagene hvertfall. Så da satser vi på at vi finner noen til den siste dagen også. Så da går det nok fint :)

Men den voksne katten vår tør jeg påstå at hadde fint klart seg 3-4 dager alene hjemme.

Det går nok kjempe fint. God tur :) 

Anonymkode: 78600...dbb

Skrevet

Jeg hadde aldri reist bort og latt kattene mine være alene i flere dager! Vi kan til nød være borte en natt, men aldri lengre om ikke noen kunne stikke innom. 

Skrevet

Jeg har 3 voksene katter. Kan dra bort en lang helg Max uten tilsyn. Nok mat og vann og selskap i hverandre går det fint. 

Hadde nok ikke gjort det om jeg bare hadde 1 katt. Og ikke katteluke. Her går de ut på do og ellers om de ønsker det. 2 av de er ufattelig kosete og i gate her vi bor oppsøker de folk og får masse kos. Hannkatten blir ofte med et eldre par inn. 

Anonymkode: df6e4...a1d

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har 3 voksene katter. Kan dra bort en lang helg Max uten tilsyn. Nok mat og vann og selskap i hverandre går det fint. 

Hadde nok ikke gjort det om jeg bare hadde 1 katt. Og ikke katteluke. Her går de ut på do og ellers om de ønsker det. 2 av de er ufattelig kosete og i gate her vi bor oppsøker de folk og får masse kos. Hannkatten blir ofte med et eldre par inn. 

Anonymkode: df6e4...a1d

Nå har vi heldigvis fått noen til å komme innom alle de dagene vi ikke er hjemme. Jeg var mest bekymret for kattungen som er utrolig kosete, den andre katten er menneskesky, og liker seg best i sitt eget selskap. Den eldste katten er en typisk gårdskatt, som kan være alene ute i flere dager. 

Skrevet

Vi dear bort fra vår katt to til tre netter uten tilsyn. Da har han nok mat og vann + katteluke, så han kan gå ut når han vil.

går helt fint.

er vi borte lengre så har vi noen som kommer annen hver/ hver tredje dag. Går bra det og

Anonymkode: 7e9a7...6e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...