Anonym bruker Skrevet 22. januar 2018 #1 Skrevet 22. januar 2018 Har en datter på 3 år. Da søsteren min fortalte henne at hun har en baby i magen spurte datteren min "Hvordan kommer babyen seg inn i magen"? og "Hvordan kommer babyen seg ut av magen"? Hvordan ville du forklart det til ett barn på den alderen? Har hørt at man bør si det sånn som er slik at de får ett naturlig forhold til det. Anonymkode: 8347b...78b
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2018 #2 Skrevet 22. januar 2018 Mine på 3 og 4 har fått historien om jente- og guttetissen. Hvorfor ta ei falsk forklaring framfor sannheten? Anonymkode: cf351...8d7
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2018 #3 Skrevet 22. januar 2018 Hehe, dette er en samtale de fleste med flere barn har vært gjennom når småsøsken er på vei Jeg sa at alle damer har små egg, nesten som frø, inni magen som kan vokse til en baby. Første gangen spørsmålet kom opp var de fornøyd med det svaret, at egget må befruktes for å vokse kom først senere (da 5-åringen spurte hvor mange frø jeg egentlig hadde og om det kom til å komme flere og flere og flere babyer). Når det kommer til hvordan de kommer ut har jeg sagt at de blir født, og de blir født ut av det hullet alle damer har mellom tissehullet og rompehullet. Anonymkode: bcf03...725
litekreativtbrukernavn Skrevet 22. januar 2018 #4 Skrevet 22. januar 2018 (endret) Fortalte det som det er...penis, vagina, sex, sæd, egg osv. Bedre å være ærlig , en å fore barns fantasi. Trond Viggo "kroppen vår" boka er fin. Var litt småkleint når guttungen sa høyt til en gravid dame på kiwi at han viste hvor babyen hennes skulle ut, gjennom skjeden hennes. Og vi tok en liten prat om hva som var privat og ikke. -Men jeg er veldig stolt over at han vet hva alt er. Spesielt når de andre barna i bhg snakket om "å dunke tisser", og han bare så dumt på de og sa "nei, nå skal dere høre hva som egentlig skjer...det heter sex..." 😂👍 ...eneste var når jeg var gravid med lillebroren så kalte vi det "babyfrø" frem til Oul. For selv om tidlig ul viste at hjerte slo, så følte vi det var bedre litt "abstrakt" frem til alt var tryggere. Så frem til da så håpet vi på at "babyfrøet ville vokse seg til en baby". Endret 22. januar 2018 av litekreativtbrukernavn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå