Anonym bruker Skrevet 22. januar 2018 #1 Skrevet 22. januar 2018 i en mail til skole/barnehage? Der du må ta opp et problem som ikke er så hyggelig, men det må jo tas opp.. Jeg har en tendens til å føle at jeg er krass. Noe jeg ikke ønsker å være.. Tips? Anonymkode: adb2b...792
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2018 #2 Skrevet 22. januar 2018 Forsøk å være reflektert og saklig. Du kan fint ta opp problemet uten å være ufin. Prøv å holde fokus på at du ønsker et godt samarbeid og at du vet at både du og personalet ønsker barna det beste. Vanskelig å gi konkrete råd uten å vite noe om saken... Anonymkode: f8fb6...881
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2018 #3 Skrevet 22. januar 2018 Jeg prøver å ikke være anklagende. Ha i bakhodet at en sak alltid har to sider, og å angripe før du har hørt den andre siden er meningsløst. Så jeg tar gjerne opp ting på en litt spørrende måte, åpen for at jeg kan ha misforstått eller at innledningen har vært enn annen enn den jeg har sett/hørt. Er det snakk om en form for konflikt eller vanskelighet mellom et av mine barn og et annet barn er jeg åpen for at barnet mitt slett ikke er så uskyldig som han/hun fremstiller saken og ønsker da å høre den andre partens synspunkt og side av saken. Man kommer langt med å være litt ydmyk. Anonymkode: 08737...7ba
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2018 #4 Skrevet 22. januar 2018 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg prøver å ikke være anklagende. Ha i bakhodet at en sak alltid har to sider, og å angripe før du har hørt den andre siden er meningsløst. Så jeg tar gjerne opp ting på en litt spørrende måte, åpen for at jeg kan ha misforstått eller at innledningen har vært enn annen enn den jeg har sett/hørt. Er det snakk om en form for konflikt eller vanskelighet mellom et av mine barn og et annet barn er jeg åpen for at barnet mitt slett ikke er så uskyldig som han/hun fremstiller saken og ønsker da å høre den andre partens synspunkt og side av saken. Man kommer langt med å være litt ydmyk. Anonymkode: 08737...7ba Ja, men det jeg har opplevd (det handler ikke om en konflikt mellom to barn i det hele tatt - men det har vært en konflikt mellom to barn tidligere så følte jeg ville svare på det) er at hvis man er åpen for at barnet ditt kan være like mye "med på det", som jeg skrev til dem og sa til dem den gang, så henger de seg fast i det. Fordi det er lett! Men så viste det seg faktisk etter hvert at mitt barn ikke var med på det, men et offer... Men bhg hadde hengt seg opp i det fordi da var det lettere - kun to barn som krangler iatedet for det det egentlig var, et barn som mobbet et annet barn. Og det var langt mer alvorlig så det kom ikke frem i lyset før etter mange møter. Det innrømmet de også å ha sett det samme selv. Så det er en fallgruve der og. Men dette handler om noe helt annet, en litt merkelig sak som verken omhandler barna eller de ansatte. Men loven. Anonymkode: adb2b...792
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå