Anonym bruker Skrevet 21. januar 2018 #1 Skrevet 21. januar 2018 Jeg hadde ikke hørt begrepet før. Men om jeg kjente meg igjen!Jeg har en far som har store psykiske problemer, uten å gå så veldig inn på det. Men jeg takler fint og omgås min mor og far alene, men når søsken og andre samles i selskap så har jeg ofte grått når jeg har kommet hjem. Uten at jeg har hatt noen forklaring på hvorfor. Alt har vært fint, hyggelig til og med. Men jeg går så på tå hev, og jeg passer meg for hva jeg sier for at han ikke skal ha en reaksjon. Jeg ble så lettet, når jeg snublet over dette i en artikkel. Jeg er ikke gal liksom. Anonymkode: 2d3d7...39c
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2018 #2 Skrevet 21. januar 2018 Jeg har ikke hørt uttrykket. Men kan kjenne meg igjen i det du skriver. Jeg måtte kutte kontakt med familien pga. mye av det samme. Jeg orket ikke gå på nåler, vite at det ble masse stygg baksnakking og løgner i ettertid. Eller at jeg gikk på nåler rundt andre. Jeg ble deprimert av å omgås disse personene. Valgte å gå til psykolog for å lære å takle det, trodde det var meg det var noe galt med. Jeg fikk til slutt råd om å kutte spesielt en person i slekten helt ut - for å beskytte meg selv. Både pga. min reaksjon i etterkant av kontakt, det gjorde at jeg stadig hadde det veldig vanskelig, og fordi det var umulig å sette grenser for denne personen. Skal google uttrykket. Det er nok vanligere enn vi tror. Og jeg tror det er et uttrykk for at man går på akkord med seg selv. Anonymkode: 97725...da4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå