Anonym bruker Skrevet 21. januar 2018 #1 Skrevet 21. januar 2018 Er der ikke slitsomt å få gjort alt av husarbeid, klesvask, handling og innkjøp i løpet av uken? Vi bruker helgene til å ta unna mesteparten av disse oppgavene. Fredag er vi utslitt, lørdag brukes til husarbeid, klesvask, handling og innkjøp. Evt. andre aktiviteter. Søndag har vi en del tid til å finne på kjekke ting. Anonymkode: 96c46...c05
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2018 #2 Skrevet 21. januar 2018 Bruker aldri helger til husarbeid osv, det tas unna gjennom uka. Trenger jo ikke gjøre alt samtidig. Vaske badet mens ungene er på do, dusjer/bader e.l., støvsuger gang og stue en dag, kjøkken og soverom en annen dag. Rydding tas fortløpende, lar det aldri bli veldig rotete. Har vaskehjelp annenhver uke. Handler to ganger i uka, som regel mandag og torsdag. Mandag etter at ungene er i seng, torsdag mens eldste er på trening (må kjøre til den treningen så jeg kjører og setter henne av, handler og henter henne igjen). Klesvask tas stort sett hver dag, setter på en maskin før middag, henger den opp en gang i løpet av kvelden. Anonymkode: 841bf...de9
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2018 #3 Skrevet 21. januar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bruker aldri helger til husarbeid osv, det tas unna gjennom uka. Trenger jo ikke gjøre alt samtidig. Vaske badet mens ungene er på do, dusjer/bader e.l., støvsuger gang og stue en dag, kjøkken og soverom en annen dag. Rydding tas fortløpende, lar det aldri bli veldig rotete. Har vaskehjelp annenhver uke. Handler to ganger i uka, som regel mandag og torsdag. Mandag etter at ungene er i seng, torsdag mens eldste er på trening (må kjøre til den treningen så jeg kjører og setter henne av, handler og henter henne igjen). Klesvask tas stort sett hver dag, setter på en maskin før middag, henger den opp en gang i løpet av kvelden. Anonymkode: 841bf...de9 Dere er flinke! Hva jobber dere som? Jeg er lærer. Dagene går i ett. Når barna er i seng kl. 20.30 - 21.00, må jeg roe meg ned og forberede meg til neste dag. Anonymkode: 96c46...c05
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2018 #4 Skrevet 21. januar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Dere er flinke! Hva jobber dere som? Jeg er lærer. Dagene går i ett. Når barna er i seng kl. 20.30 - 21.00, må jeg roe meg ned og forberede meg til neste dag. Anonymkode: 96c46...c05 Vi har fire barn så vi må ha struktur og rutiner Mannen er selvstendig næringsdrivende og jobber langt mer enn full tid, jeg er butikksjef og er i butikken stort sett 40 timer i uka og sitter litt hjemme med vaktlister, planlegging osv. Anonymkode: 841bf...de9
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 21. januar 2018 #5 Skrevet 21. januar 2018 Har akkurat bygget hytte, men ikke begynt å bruke den så mye enda. Ser ikke problemet med dette. Vasker klær gjennom hele uka når det er skittent. Liker å få gjort husarbeid torsdag eller fredag slik at det er rent til helga. Liker helst å handle bare 1-2 ganger i uka, gjerne tirsdag eller onsdag, og fredag eller lørdag. Når vi skal begynne å bruke hytta i helger, så regner jeg med at vi enten handler det vi skal ha med oss torsdag, fredags formiddag hvis jeg har fri, eller rett før vi drar opp på fredag. Tar ikke mer enn 10-15 min å handle. Jeg jobber turnus, men bruker ofte tiden mens barna er på trening til å handle, eller evt formiddager når jeg har fri.
sug lut Skrevet 21. januar 2018 #6 Skrevet 21. januar 2018 Helga er aldri kjip-jobb-tid uansett. Helga skal være helg. Og så får det evt ligge over noe til ukedagene uka etter.
litekreativtbrukernavn Skrevet 21. januar 2018 #7 Skrevet 21. januar 2018 Får unna ærend i uka. Ukesvasken er alltid torsdag, til nød fredag, så helgen skal være "fri". Om ikke vi tar en svipptur til hytta eller annet så hender det lør/søndag går til å få unna klesvask, små snekring, og annet forfallent siden vi allikevel er hjemme -men ikke som en fast regel
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2018 #8 Skrevet 21. januar 2018 Vi har vaskehjelp. Og mer enn nok mat på hytta, skriver liste hver gang vi er på hytta og planlegger neste tur. I verste fall er det restaurant noen minutter unna, så det ordner seg alltid. Klesvasken tas underveis i løpet av uken, og har også vaskerom på hytta så kan vaske litt der også. Det som tar mest tid er å alltid ha ski og alpintustyr i rett størrelse til tre gutter som vokser i rykk og napp😅 Anonymkode: 8d8af...6b3
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2018 #9 Skrevet 21. januar 2018 Husarbeid tas fortløpende, ergo blir det bare litt hver dag. Vaskehjelpen sørger for rent hjem, klesvask tas ved behov, tar meg ett minutt å sette på en vask, og fem minutter å henge opp. Handling tar ikke akkurat lang tid, et kvarter, kanskje, så det kan i grunnen gjøres når som helst. Handler ferskvare til helgen på vei til hytta fredag, og handler ukeshandel på vei hjem søndag. Har dessuten kort vei til hytta. Bruker sjelden helg til husarbeid og kjedelige ting uansett. Prøver å ha et skille mellom hverdag og helg, vi trenger en annerledesdag i uka. Anonymkode: b23f7...126
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå