Gå til innhold

Cheat days på lavkarbo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet ut at lavkarbo funker fint for meg og er en livsstil jeg kan følge. Har holdt på i noen uker og det er helt uproblematisk og jeg har ikke lyst på sukker eller høykarboprodukter. Men i dag var jeg syk, orket ikke lage mat. Høy feber og liten matlyst men hadde likevel lyst på noe. Så jeg spiste en del potetgull og rester etter barna sitt lørdagsgodt. Det var rett og slett himmelsk! Så jeg  lurer på om det går an å ha en slik kosedag i uka /annenhver uke på lavkarbo? Eller ødeleggwr man vektnedgangen da?

Anonymkode: 925c9...96e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke det, det koster alt for mye. Så jeg vil ikke anbefale det.  Lag deg heller ostechips, spis bacongull eller baconsvor, spis sjokolade som er ok

Anonymkode: 5891d...2b9

Skrevet

Det stlrste problemet er vel at om du er i ketose så blir det ubehagelig, og du må "begynne arbeidet på nytt" med å komme i ketose igjen?

Anonymkode: f876f...0ee

Skrevet

Vektnedgang på lavkarbo skjer fordi kroppen forbrenner ketogent. Når du tilfører høykarbo igjen stopper du det ketogene forbrenningssystemet og går tilbake ril «vanlig» forbrenning. Mange bruker 4-5 dager på lavkarbo før de igjen er i ketose. Noen bruker kortere tid, andre lengre. 

Om det er verdt det for deg må du selv vurdere. 

Personlig mener jeg det ikke er bra for kroppen å hoppe ut og inn av ketose. Da burde du heller spise «grovkarbo» eller et kosthold med mer karbo generelt. 

Anonymkode: a165a...434

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vektnedgang på lavkarbo skjer fordi kroppen forbrenner ketogent. Når du tilfører høykarbo igjen stopper du det ketogene forbrenningssystemet og går tilbake ril «vanlig» forbrenning. Mange bruker 4-5 dager på lavkarbo før de igjen er i ketose. Noen bruker kortere tid, andre lengre. 

Om det er verdt det for deg må du selv vurdere. 

Personlig mener jeg det ikke er bra for kroppen å hoppe ut og inn av ketose. Da burde du heller spise «grovkarbo» eller et kosthold med mer karbo generelt. 

Anonymkode: a165a...434

Det tror jeg ikke heller er noe bra

Anonymkode: 5891d...2b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...