Gå til innhold

Skaper du negativ stemning hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør jeg. Og jeg føle at jeg ødelegger selvbildet til mannen min med mine stadige stikk. Så nå skal jeg skjerpe meg, for jeg er egentlig ikke en slik person.

Men det er bare så mye frustrasjon som gjør at jeg har mistet litt respekten for mannen min og ikke behandler han så bra som jeg burde.

Jeg har aldri opplevd å komme hjem til et ryddig hus.. ikke engang da jeg kom tilbake fra sykehuset. Han glemmer julegaven min hvert år, selv om han er opptatt av at vi skal kjøpe til hverandre. Han gjør ikke oppgaver hjemme, så alt faller på meg, både inne og ute. Jeg mister oversikt over økonomien fordi han er så surrete..

Men likevel, jeg må nødt til å behandle han bra. Ektefellen skal jo være den som støtter i alt, som bygger deg opp og gir kjærlighet og varme når alt annet er vanskelig. Jeg er motsatt. Å komme hjem til meg er som å komme til den iskalde hytta etter å ha vasset en time gjennom snøen.. 

Anonymkode: 105f7...c37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det hender at jeg skaper negativ stemning hjemme. Men det er ikke rettet mot mannen min, han er en fin fyr som tar sin del av ansvaret. 

En lat mann som ikke gidder å bidra hadde jeg ikke fortsatt å være sammen med. Hva skal du med en gratispassasjer?

Anonymkode: beb5e...c81

Skrevet

Hi, det hjelper ikke hvis du er den eneste som skjerper deg. Om han ikke gjør det vil du også falle tilbake til å bli negativ til han, for man kan ikke leve i et forhold som er så i ubalanse uten å bli preget av det. Og barna dere vokser opp i dette kalde hjemmet hvor foreldrene viser at det er greit at de voksne ikke bryr seg om hverandre og ikke respekterer hverandre, og at mor godtar å bli tatt for gitt av en far som ikke bryr seg og ikke bidrar. Du oppdrar da sønnene dine til å utnytte kvinner - og døtrene dine til å godta å bli tjener for fremtide menn.

Kom dere i parterapi og rydd opp - eller gå fra hverandre. Det hjemmet dere begge tilbyr barna er ikke sunt, og da er det bedre å bo hver for seg.

Anonymkode: 0c7ea...276

Skrevet

Jo, jeg lager nok litt negativ stemning. Fordi mannen min er som deg; hakker og kritiserer og kjefter og skal ha ting på sin måte. Det er jeg som vasker og rydder og sorterer og holder orden. Men da sier han at jeg hele tiden lager nye system for at han ikke skal finne noe. Og når jeg rydder mener han at jeg roter bort ting.. Han vasker klær og rydder på kjøkkenet av og til. Men det meste gjør jeg. Mens han stønner og sukker og himler med øynene og kjefter for bagateller.. 

Anonymkode: dff78...54a

Skrevet

Jeg synes du burde spørre han hvordan han opplever deg? Om han sier at du er muggen. Så spør om han har tenkt over hvorfor. Også fortell han hvorfor. fortelle hvorfor uansett, men greit å få han til æ tenke srg om litt. 

Laget nok sur stemning jeg også med eksen. Men jeg satt Sååå mye alene og ting han gjorde var halvveis. Ingen forståelse og støtte pga kronisk sykdom osv. 

Anonymkode: a6ddf...b30

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi, det hjelper ikke hvis du er den eneste som skjerper deg. Om han ikke gjør det vil du også falle tilbake til å bli negativ til han, for man kan ikke leve i et forhold som er så i ubalanse uten å bli preget av det. Og barna dere vokser opp i dette kalde hjemmet hvor foreldrene viser at det er greit at de voksne ikke bryr seg om hverandre og ikke respekterer hverandre, og at mor godtar å bli tatt for gitt av en far som ikke bryr seg og ikke bidrar. Du oppdrar da sønnene dine til å utnytte kvinner - og døtrene dine til å godta å bli tjener for fremtide menn.

Kom dere i parterapi og rydd opp - eller gå fra hverandre. Det hjemmet dere begge tilbyr barna er ikke sunt, og da er det bedre å bo hver for seg.

Jeg forstår hva du mener. Men vi har virkelig ikke et kaldt hjem som du fremstiller det her.

Når vi er sammen med barna så har vi dem til felles og vi har mye glede sammen.

Men det er oss to når vi er sammen alene at vi bare driver i hver vår retning.. 

Det du har rett i er at barna kan få et inntrykk av at det er ok å la mor gjøre alt hjemme.. men jeg har forsøkt å si ifra uten at det funker. 

HI

Skrevet

Jeg har en svigermor som ødelegger stemningen med skarpe kommentarer og en generell lavenergi. To timer med henne krever flere timers bearbeidelse av stemningsleiet i etterkant. Hele familien har det slik med henne. Men hun aner det ikke selv, og det gjør jo du, så hun er nok i en helt annen liga (les: du er sånn med sambo, hun er bare slik - hun er sånn med alle). Helt forferdelig slitsomt!

Anonymkode: 80e6b...2bf

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår hva du mener. Men vi har virkelig ikke et kaldt hjem som du fremstiller det her.

Det du har rett i er at barna kan få et inntrykk av at det er ok å la mor gjøre alt hjemme.. men jeg har forsøkt å si ifra uten at det funker. 

HI

Jeg har nettopp gjort det slutt med min mann akkurat pga sånne ting som du beskriver. Jeg har jobbet meg ihjel, jobbet på meg sykdom, fordi jeg har bodd sammen med en forvokst baby, som ikke var istand til å ta et tak hjemme. Aldri mer om jeg finner meg i en lat mann. Er ikke rart en lager negativ stemning hjemme når man har en sånn mann , som ikke bidrar til fellesskapet. Hiv han ut. 

Anonymkode: aa3e4...f47

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har nettopp gjort det slutt med min mann akkurat pga sånne ting som du beskriver. Jeg har jobbet meg ihjel, jobbet på meg sykdom, fordi jeg har bodd sammen med en forvokst baby, som ikke var istand til å ta et tak hjemme. Aldri mer om jeg finner meg i en lat mann. Er ikke rart en lager negativ stemning hjemme når man har en sånn mann , som ikke bidrar til fellesskapet. Hiv han ut. 

Anonymkode: aa3e4...f47

Det bare gikk opp for meg her en dag at jeg kanskje har ødelagt ham ved å være negativ over lang tid.. 

HI7

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI

Ungene vil merke stemningen mellom deg og han uansett hvor mye dere forsøker å skjule det.

Uansett er det jo tydelig at dere sliter veldig med kommunikasjon om viktige ting, og da må dere ta et valg - vær voksne og skaff dere hjelp til å lære det dere ikke får til, eller ta ansvar og gå fra hverandre før dere ødelegger både barna deres og hverandre.

Hva hindrer dere fra å søke parterapi?

Skrevet

Om jeg er sliten hender det jeg skaper dårlig stemning. Men ALDRI ved å hakke på/kritisere mannen på noen måte! Vi behandler hverandre med respekt selvom vi såklart surmuler innimellom.

Her deler vi også på alt som må gjøres i en husholdning, og vi er glad i hverandre og livet vårt.

Mannen din høres ikke ut som en som fortener respekt! Det må være vanvittig slitsomt å leve sånn. Lykke til, håper det blir bedre for dere videre, uansett om det blir sammen eller hver for dere!

Anonymkode: 4d7c8...840

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om jeg er sliten hender det jeg skaper dårlig stemning. Men ALDRI ved å hakke på/kritisere mannen på noen måte! Vi behandler hverandre med respekt selvom vi såklart surmuler innimellom.

Her deler vi også på alt som må gjøres i en husholdning, og vi er glad i hverandre og livet vårt.

Mannen din høres ikke ut som en som fortener respekt! Det må være vanvittig slitsomt å leve sånn. Lykke til, håper det blir bedre for dere videre, uansett om det blir sammen eller hver for dere!

Anonymkode: 4d7c8...840

Han har veldig mange gode sider. Jeg har aldri opplevd at han har prioritert andre enn familien sin. Men han er en rotekopp og jeg takler det dårlig.

Men jeg har bestemt meg for å snu alt nå. Også jobbe med eget humør og å vise han at han er verd å elske.

Skrevet

Ja, jeg lager negativ stemning og jeg ser det selv. Jeg er så drittlei av å bli tatt for gitt av en umoden, lat og utakknemlig mann som setter seg selv først. Jeg har blitt kald og sur, men ikke uten grunn. Alt ansvar ligger på meg, han er som et barn. Han "glemmer" til å med å skylle ned i dass! Det bør jo pokker meg ikke være mulig. Alt ved han gjør meg gal akkurat nå. Han kjefter fordi jeg ikke stoler på han, til tross for at jeg tar han i løgn titt og stadig. Han lurer på hvorfor jeg trippelsjekker ting han skulle gjort, jo fordi han minst 60% av gangene ikke har gjort det. Jeg bruker livet mitt på å "redde" han og jeg er så jævlig lei. Vi har en nyfødt og en 2-åring og han kjefter og smeller fordi HAN får for lite alenetid! Til helvette med hele fyren. Hilsen illsint mamma som har vært 12 timer alene med kolikkunge og syk 2-åring.

Anonymkode: 42643...a52

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør jeg. Og jeg føle at jeg ødelegger selvbildet til mannen min med mine stadige stikk. Så nå skal jeg skjerpe meg, for jeg er egentlig ikke en slik person.

Men det er bare så mye frustrasjon som gjør at jeg har mistet litt respekten for mannen min og ikke behandler han så bra som jeg burde.

Jeg har aldri opplevd å komme hjem til et ryddig hus.. ikke engang da jeg kom tilbake fra sykehuset. Han glemmer julegaven min hvert år, selv om han er opptatt av at vi skal kjøpe til hverandre. Han gjør ikke oppgaver hjemme, så alt faller på meg, både inne og ute. Jeg mister oversikt over økonomien fordi han er så surrete..

Men likevel, jeg må nødt til å behandle han bra. Ektefellen skal jo være den som støtter i alt, som bygger deg opp og gir kjærlighet og varme når alt annet er vanskelig. Jeg er motsatt. Å komme hjem til meg er som å komme til den iskalde hytta etter å ha vasset en time gjennom snøen.. 

Syns du han holder SIN del av kontrakten, da? Med å bygge deg opp og gi kjærlighet og varme...?

Anonymkode: 48449...050

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg lager negativ stemning og jeg ser det selv. Jeg er så drittlei av å bli tatt for gitt av en umoden, lat og utakknemlig mann som setter seg selv først. Jeg har blitt kald og sur, men ikke uten grunn. Alt ansvar ligger på meg, han er som et barn. Han "glemmer" til å med å skylle ned i dass! Det bør jo pokker meg ikke være mulig. Alt ved han gjør meg gal akkurat nå. Han kjefter fordi jeg ikke stoler på han, til tross for at jeg tar han i løgn titt og stadig. Han lurer på hvorfor jeg trippelsjekker ting han skulle gjort, jo fordi han minst 60% av gangene ikke har gjort det. Jeg bruker livet mitt på å "redde" han og jeg er så jævlig lei. Vi har en nyfødt og en 2-åring og han kjefter og smeller fordi HAN får for lite alenetid! Til helvette med hele fyren. Hilsen illsint mamma som har vært 12 timer alene med kolikkunge og syk 2-åring.

Anonymkode: 42643...a52

Hiv han på huet og ræva ut! 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ungene vil merke stemningen mellom deg og han uansett hvor mye dere forsøker å skjule det.

Uansett er det jo tydelig at dere sliter veldig med kommunikasjon om viktige ting, og da må dere ta et valg - vær voksne og skaff dere hjelp til å lære det dere ikke får til, eller ta ansvar og gå fra hverandre før dere ødelegger både barna deres og hverandre.

Hva hindrer dere fra å søke parterapi?

...eller, hva hindrer ektemannen i å slutte å opptre som en evneveik tiåring? 

Skrevet

Stort sett prøver jeg å unngå å skape dårlig stemning. Jeg vet jo at det likevel blir det iblandt, men 80% av gangene jeg blir sint/oppgitt/skuffa/lei meg osv så klarer jeg å bite det i meg. Min mening er at positivt avler positivt og omvendt. Jeg merker at når mannen er negativ mot meg så blir jeg det tilbake etterhvert. Det er klart at over tid vil det være svært uheldig!

For at dere skal klare dere må mannen din også ta sin del, ellers blir du negativ selv mot din vilje.

Anonymkode: b2ac9...d8b

Skrevet

Sier bare terapi! 

Anonymkode: 2283f...3fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...