ANONYM0212 Skrevet 21. januar 2018 #1 Skrevet 21. januar 2018 Hei alle sammen. En venninne jobbe 8 år i en firma. Når var gravid fikk en beskjed fra arbeidsgiver at firma selges og alle mistet sin arbeids plass. Hun fikk oppsigelse og kompensasjon. Neste år arbeidsgiver ringte til henne og spørre når sluttet permisjon og forteller at kan tilbake på jobb. Hun var veldig fornøyd. Men når tilbake på jobb fikk ikke fast men som vikar. Når ringte gå på jobb hvis ikke ringte sitte hjemme. Men hun går på jobb hver dag i 6 måneder tid. Etter 4måneder kommer ny vikar. Etter 2 måneder andre vikar fikk fast kontrakt og mine venninne ny vikar 3 måned kontrakt. Snakker hun med arbeidsgiver. Arbeidsgiver kan ikke forklare hvorfor han gjort son. Noen kan hjelp. Hvilken rådet for denne situasjon.
ANONYM0212 Skrevet 21. januar 2018 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2018 (endret) 1 time siden, Deterbaremeg:):) skrev: Kontakt fagforbundet. Takk. Jeg tenkte og om det. Fordi hvor mye jeg vite om dete situasjon er ikke hun er ikke alle. 2 eller mere. Endret 21. januar 2018 av ANONYM0212
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2018 #4 Skrevet 21. januar 2018 han gjorde ikke noe ulovlig Anonymkode: a7ddd...9c2
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2018 #6 Skrevet 22. januar 2018 På 21.01.2018 den 10.21, ANONYM0212 skrev: Hei alle sammen. En venninne jobbe 8 år i en firma. Når var gravid fikk en beskjed fra arbeidsgiver at firma selges og alle mistet sin arbeids plass. Hun fikk oppsigelse og kompensasjon. Neste år arbeidsgiver ringte til henne og spørre når sluttet permisjon og forteller at kan tilbake på jobb. Hun var veldig fornøyd. Men når tilbake på jobb fikk ikke fast men som vikar. Når ringte gå på jobb hvis ikke ringte sitte hjemme. Men hun går på jobb hver dag i 6 måneder tid. Etter 4måneder kommer ny vikar. Etter 2 måneder andre vikar fikk fast kontrakt og mine venninne ny vikar 3 måned kontrakt. Snakker hun med arbeidsgiver. Arbeidsgiver kan ikke forklare hvorfor han gjort son. Noen kan hjelp. Hvilken rådet for denne situasjon. Det er vanskelig å gi råd til noen som spør i ettertid, da er det gjerne allerede for sent... I utgangspunktet er oppsigelsen din venninne fikk da firmaet ble kjøpt opp ulovlig. Dersom driften ble videreført, så skulle også arbeidsforholdet blitt videreført. Og din venninne hadde i tillegg ekstra beskyttelse etter loven fordi hun var i permisjon. Hun skulle dermed ha gitt beskjed den gang om at oppsigelsen ikke ble akseptert. En fast stilling skal alltid lyses ut. Skjedde dette med stillingen din venninnes kollega fikk, og jobber hun og kollegaen med det samme? Anonymkode: 0e330...a7a
ANONYM0212 Skrevet 26. januar 2018 Forfatter #7 Skrevet 26. januar 2018 Hei. Ja. Min venninne etter 6 måneder fikk ny tilkallingsvikar kontrakt på 3 måneder og ny kollega etter 2 måneder fikk fast. Prøver få fra boss forklaring hvor for. Boss svarer at kan ikke forklare ingenting.
ANONYM0212 Skrevet 26. januar 2018 Forfatter #8 Skrevet 26. januar 2018 På 2018-01-21 den 17.13, Anonym bruker skrev: han gjorde ikke noe ulovlig Anonymkode: a7ddd...9c2 Hvorfor du tenker son. Fordi arbeidsmiljøloven forklare annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå