Gå til innhold

Barnerom 5 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har deres 5-åringer på rommet sitt?

Begynner å lure på om frøkna her sitt er modent for en oppdatering og litt usikker på hva jeg isåfall skal skifte ut...

Hun har: Stor seng, expedithyller med 8 lekekasser i, en "strimle" bokhylle med barnebøker, et lite lekebord med to stoler, dukkehus og barbie... alt av formingssaker, brettspill o.l. har vi i et skap i stua. Er det for tidlig med kontorpult? 🤔

Anonymkode: 5f4f4...acd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, også har hun et sånt lekekjøkken fra IKEA, og babyborndukker/utstyr... 

Hi

Anonymkode: 5f4f4...acd

Skrevet

Vi brukte dette som inspirasjon, og brukte to stuva kommoder som vi la en rammemadrass (voksen str) over. Da ble det litt avstand mellom, og inn til veggen (vi bygde kant/ramme), så under senga er en hule han kan krabbe inn i og ha hemmeligheter (mannen la inn en lysstripe med fjernkontroll under senga). 

http://www.rom123.no/før-og-etter/kult-gutterom-pa-liten-plass/

Jeg lagde også en liten pult. Brukte en skapdør, og festet den til veggen med to gamle belter (noe alla hylleknektene her).http://boligpluss.no/ideer/4-diy-ideer-av-gjenbruksmaterialer Skapdør fordi den er smalere. Bytter den ut når han blir eldre, for nå er den mest bokhylle, og sitte og tegne på. Stolen er en gammel skolestol fra loppis, som en kontorstol i tre men kan reguleres i høyden. 

Som bokhyller har jeg gamle skateboard, og noen hyllekarmer (til bilder fra Ikea) over senga til å sette bøker på, og ellers til oppbevaring så har Ikea noen "kister" laget i stoff. To kommoder til klær, og noen knagger til finskjortene. :) 

Anonymkode: 04801...bba

Skrevet

Sønnen vår blir fem år i mars.Vi flyttet nettopp til nytt hus. Valgte da å gi bort mye av tingene (like som din har) til lillesøster. Han fikk pult, stol etc. 👍🙂 Gikk for en fra jollyroom som ikke er alt for høy og stor 🙂

Anonymkode: 52021...3f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...