Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #1 Skrevet 20. januar 2018 Som er kommet seg på beina og fått skikk på livet? Anonymkode: c309c...03c
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #2 Skrevet 20. januar 2018 Ikke personlig, men jeg har en i familien. Levde veldig hardt mellom 17 og 22 år omtrent, var i narkomiøjøet i Lillestrøm/Oslo. Er voksen nå, i full jobb, familie osv. Anonymkode: 9b893...a65
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #3 Skrevet 20. januar 2018 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke personlig, men jeg har en i familien. Levde veldig hardt mellom 17 og 22 år omtrent, var i narkomiøjøet i Lillestrøm/Oslo. Er voksen nå, i full jobb, familie osv. Anonymkode: 9b893...a65 Fantastisk å høre om de som klarer å få orden på livet sitt, står respekt av det 👍🏼 Anonymkode: c309c...03c
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #4 Skrevet 20. januar 2018 Et familiemedlem var narkoman. Hadde akkurat gått over på heroin da h*n kom i behandling. Er nå rusfri og i full jobb. Desverre er h*n også en del av addictologi akademiet og har trukket seg unna all familie. Lever helt utenfor vanlig samfunn og forholder seg kun til folk innenfor addiktologien. Anonymkode: 08600...e14
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #5 Skrevet 20. januar 2018 En barndomsvenninne havna på kjøret i ungdomsåra. Vi mista kontakten for mange år siden, så jeg kjenner ikke historien hennes godt, men vet hun oppdaget hun var gravid da hun var 7 måneder på vei, og da klarte hun å slutte å ruse seg. Hun har fått tett oppfølging og hjelp fra familien, og har både fått beholde barnet (som nå er 5-6 år) og er nå godt i gang med høyskoleutdanning! Anonymkode: 20a03...ed8
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #6 Skrevet 20. januar 2018 Tja, hva legger du i eks-narkoman? Jeg har ikke vært narkoman, men jeg har brukt mye alkohol og narkotika mellom 11 år - 18 år. Prøvde alt av rusmidler man kunne få tak i, gikk flere dager uten søvn ruset på alt mulig, drakk som regel hver dag, bodde alene fra jeg var 15 år, var flere ganger innom sykehus, osv. Var rimelig ruset omtrent hver dag i større eller mindre grad. Men har alltid hatt et sted å bo og gått på skole. La bort alt da jeg ble 18 år og klarte meg selv. Flyttet til en ny plass. Ble gravid da jeg var 19 år og det gikk bare godt. Har hatt livet på stell siden den gang. Har i dag mastergrad, god jobb og har fått flere barn med sammen mann som jeg nå er gift med. Rører nesten ikke alkohol en gang den dag i dag. Oppfattes generelt som veldig stille, sjenert og gjør lite av meg. Glad ingen vet hvordan livet mitt var før Kjenner dog mange fra miljøet det ikke gikk bra med. Mange lever på gata i dag, og minst like mange er dessverre døde. (overdose og trafikkulykker for det meste). Men noen går det også fint med og har familie, jobb, fast bosted, osv. Anonymkode: eb35b...70d
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #7 Skrevet 20. januar 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tja, hva legger du i eks-narkoman? Jeg har ikke vært narkoman, men jeg har brukt mye alkohol og narkotika mellom 11 år - 18 år. Prøvde alt av rusmidler man kunne få tak i, gikk flere dager uten søvn ruset på alt mulig, drakk som regel hver dag, bodde alene fra jeg var 15 år, var flere ganger innom sykehus, osv. Var rimelig ruset omtrent hver dag i større eller mindre grad. Men har alltid hatt et sted å bo og gått på skole. La bort alt da jeg ble 18 år og klarte meg selv. Flyttet til en ny plass. Ble gravid da jeg var 19 år og det gikk bare godt. Har hatt livet på stell siden den gang. Har i dag mastergrad, god jobb og har fått flere barn med sammen mann som jeg nå er gift med. Rører nesten ikke alkohol en gang den dag i dag. Oppfattes generelt som veldig stille, sjenert og gjør lite av meg. Glad ingen vet hvordan livet mitt var før Kjenner dog mange fra miljøet det ikke gikk bra med. Mange lever på gata i dag, og minst like mange er dessverre døde. (overdose og trafikkulykker for det meste). Men noen går det også fint med og har familie, jobb, fast bosted, osv. Anonymkode: eb35b...70d Hva fikk deg til å slutte tvert? Glad på dine vegne, at livet ble bedre 👏❤ Anonymkode: 08600...e14
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #8 Skrevet 20. januar 2018 Jeg er tidligere rusavhengig. Har 12 år som heroin misbruker bak meg, og flere år som uteligger. Har vært rusfri (helt medikametfri også) i 7 år. Har to flotte barn,gift,fast jobb, god kontakt med familie. Jeg er rett og slett svært takknemlig over livet. Anonymkode: 4e455...c1d
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #9 Skrevet 20. januar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er tidligere rusavhengig. Har 12 år som heroin misbruker bak meg, og flere år som uteligger. Har vært rusfri (helt medikametfri også) i 7 år. Har to flotte barn,gift,fast jobb, god kontakt med familie. Jeg er rett og slett svært takknemlig over livet. Anonymkode: 4e455...c1d 👏👏👏👍❤ Anonymkode: 08600...e14
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #10 Skrevet 20. januar 2018 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er tidligere rusavhengig. Har 12 år som heroin misbruker bak meg, og flere år som uteligger. Har vært rusfri (helt medikametfri også) i 7 år. Har to flotte barn,gift,fast jobb, god kontakt med familie. Jeg er rett og slett svært takknemlig over livet. Anonymkode: 4e455...c1d Kan man se det på deg? Jeg har ikke spesielt mye kjennskap til dette. Men noen ganger så møter jeg folk som ser ut som om de tidligere har vært rusmisbrukere. Både på ansiktet og kroppen. Det er liksom et eget utseende, i mine øyne. Anonymkode: f2531...1a4
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #11 Skrevet 20. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hva fikk deg til å slutte tvert? Glad på dine vegne, at livet ble bedre 👏❤ Anonymkode: 08600...e14 Det er jævlig trasig egentlig. Var deprimert og suicidal. Skulle ta selvmord og første steg på veien var å kutte kontakten med alle jeg kjente så de ikke skulle savne meg. Følte heller ikke noe behov for å ruse meg lenger, jeg brydde meg ikke mer. Jeg bare slutta med alt. Så flyttet jeg alene til et nytt sted. Det ble bare til at jeg utsatt selvmordet en og en dag, og sakte men sikkert ble jeg frisk og virkelig fri fra alt. En eneste kompis nektet å gi seg og ringte meg hver eneste dag. Ingen visste hvordan jeg hadde det, men han bare virkelig skulle ha kontakt. Han nektet å gi deg uansett hvor avvisende jeg var. Endte opp med å flytte sammen med han og i dag er han mannen jeg er gift med❤️ Anonymkode: eb35b...70d
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #12 Skrevet 20. januar 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jævlig trasig egentlig. Var deprimert og suicidal. Skulle ta selvmord og første steg på veien var å kutte kontakten med alle jeg kjente så de ikke skulle savne meg. Følte heller ikke noe behov for å ruse meg lenger, jeg brydde meg ikke mer. Jeg bare slutta med alt. Så flyttet jeg alene til et nytt sted. Det ble bare til at jeg utsatt selvmordet en og en dag, og sakte men sikkert ble jeg frisk og virkelig fri fra alt. En eneste kompis nektet å gi seg og ringte meg hver eneste dag. Ingen visste hvordan jeg hadde det, men han bare virkelig skulle ha kontakt. Han nektet å gi deg uansett hvor avvisende jeg var. Endte opp med å flytte sammen med han og i dag er han mannen jeg er gift med❤️ Anonymkode: eb35b...70d Han så nok bak alt det andre hvem du egentlig var og er <3 Godt at du fikk snudd livet ditt - og at du fant kjærlighet også Anonymkode: b1720...974
Mrs Smith Skrevet 20. januar 2018 #13 Skrevet 20. januar 2018 (endret) 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jævlig trasig egentlig. Var deprimert og suicidal. Skulle ta selvmord og første steg på veien var å kutte kontakten med alle jeg kjente så de ikke skulle savne meg. Følte heller ikke noe behov for å ruse meg lenger, jeg brydde meg ikke mer. Jeg bare slutta med alt. Så flyttet jeg alene til et nytt sted. Det ble bare til at jeg utsatt selvmordet en og en dag, og sakte men sikkert ble jeg frisk og virkelig fri fra alt. En eneste kompis nektet å gi seg og ringte meg hver eneste dag. Ingen visste hvordan jeg hadde det, men han bare virkelig skulle ha kontakt. Han nektet å gi deg uansett hvor avvisende jeg var. Endte opp med å flytte sammen med han og i dag er han mannen jeg er gift med❤️ Anonymkode: eb35b...70d Å for en rørende historie 💕 ønsker deg lykke til videre i livet 💕 Endret 20. januar 2018 av Mrs Smith
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #14 Skrevet 20. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kan man se det på deg? Jeg har ikke spesielt mye kjennskap til dette. Men noen ganger så møter jeg folk som ser ut som om de tidligere har vært rusmisbrukere. Både på ansiktet og kroppen. Det er liksom et eget utseende, i mine øyne. Anonymkode: f2531...1a4 Ja, det synes nok litt. Men jeg har vært veldig heldig, kroppen har en utrolig egenskap til å reparere seg selv. Og jeg har en veldig sunn livsstil, trener, spiser sunt osv, og har forandret meg veldig utseendemessig på 7 år. Ofte at ikke folk kjenner meg igjen på åpen gate Anonymkode: 4e455...c1d
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2018 #15 Skrevet 21. januar 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jævlig trasig egentlig. Var deprimert og suicidal. Skulle ta selvmord og første steg på veien var å kutte kontakten med alle jeg kjente så de ikke skulle savne meg. Følte heller ikke noe behov for å ruse meg lenger, jeg brydde meg ikke mer. Jeg bare slutta med alt. Så flyttet jeg alene til et nytt sted. Det ble bare til at jeg utsatt selvmordet en og en dag, og sakte men sikkert ble jeg frisk og virkelig fri fra alt. En eneste kompis nektet å gi seg og ringte meg hver eneste dag. Ingen visste hvordan jeg hadde det, men han bare virkelig skulle ha kontakt. Han nektet å gi deg uansett hvor avvisende jeg var. Endte opp med å flytte sammen med han og i dag er han mannen jeg er gift med❤️ Anonymkode: eb35b...70d ❤❤❤ Anonymkode: 08600...e14
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2018 #16 Skrevet 21. januar 2018 Ruset meg fra jeg var 14 til 20. Hardt fra 17-20 år. Det som fikk meg til å slutte var tanken på å få barn og å møte opp på skolen med råtne tenner og grusomt utseende. Jeg og typen flytta vekk fra byen, kuttet ut alle i miljøet og karret oss opp på beina. Ble gravid med min kjære sønn, min livredder. Fikk ett barn til. Typen havnet tilbake på kjøret etter 9 år av. Jeg ble alenemor, tok høyskoleutdannlse og har nå ny mann (en ordentlig en), fast jobb, hus og nytt barn på vei. Ingen jeg gikk på skole med eller jobber med vet om min fortid og det er utrolig befriende! Jeg har fått en ny sjanse i livet og den har jeg omfavnet Er supertakknemlig for ånå leve det "kjedelige A4livet" som jeg foraktet da jeg var ung og uviten. Går ikke an å se det på meg heldigvis. Anonymkode: 78b90...0dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå