Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #1 Skrevet 20. januar 2018 Ikke bare småbiting men stygge bittmerker. Hvordan hadde deres reaksjon/følelser vært? Ovenfor barnehage, barnet som biter og foreldre til barnet som biter. Anonymkode: 55326...f88
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #2 Skrevet 20. januar 2018 Et barn biter ikke av ondskap, så jeg ville ikke hatt noen negative tanker mot barn og foreldre. Regner med det er et barn med frustrasjoner og utfordringer. Men jeg ville snakket med barnehagen, dette barnet trenger tydeligvis tett oppfølging og tilsyn Anonymkode: cb464...43c
Mamma_til_2 Skrevet 20. januar 2018 #3 Skrevet 20. januar 2018 (endret) Det er trist når slikt skjer og jeg kan love at bhg og foreldrene til barnet som biter vet dette og jobber med det men det er ikke mulig og ha øynene på ett enkelt barn 100% av tiden. Det kommer og an på aldren til barnet som biter. Jeg syns du skal snakke med bhg om ditt barn og bekymringen rundt ditt barn du skal ikke nevne spesifikke andre barn men snakke om ditt barn og om det er mulig at de skjermer litt ekstra. Endret 20. januar 2018 av Mamma_til_2
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #4 Skrevet 20. januar 2018 På småbarnsavdeling? Hadde ikke tenkt noe som helst. På storbarnsavdeling hadde jeg tatt for meg både personalet og foreldrene. Anonymkode: f662b...a35
Pobie Skrevet 20. januar 2018 #5 Skrevet 20. januar 2018 Jeg har en på 18 mnd som biter og biter. Ja vi sier ifra hver eneste gang han biter at man skal ikke bite, og vi overvåker han som hauker rundt andre barn. Og han biter likevel. Både jeg og mannen har blåkuler på skuldrene og nedover armene. Så jeg håper virkelig ikke at man tenker noe negativt om barn som biter og foreldrene deres, for det er virkelig ikke oppdragelsen det går på.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #6 Skrevet 20. januar 2018 Årsaken til at jeg spør er ikke på egne vegne. Jeg reagerer på en kollega som kaller et barn som biter for drittungen/terroristen og foreldrene kaller hun tafatte tapere. Jeg fikk se bilde av siste bitemerker og det var kjempestygt. Jeg forstår fortvilelsen hennes. Likevel mener jeg at det kun er de voksne i barnehagen som kan lastes. Dette er femte gang barnet biter så barnehagen burde nå ha klart å sette inn tiltak. Men å kalle en ettåring for drittungen synes jeg personlig er drøyt. Har selv hatt barn som har blitt bitt og jeg har aldri reagert slik at jeg føler hat mot barnet som biter. HI Anonymkode: 55326...f88
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 20. januar 2018 #7 Skrevet 20. januar 2018 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: På småbarnsavdeling? Hadde ikke tenkt noe som helst. På storbarnsavdeling hadde jeg tatt for meg både personalet og foreldrene. Anonymkode: f662b...a35 Å hva mener du foreldrene får gjort?
Mamma_til_2 Skrevet 20. januar 2018 #8 Skrevet 20. januar 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Likevel mener jeg at det kun er de voksne i barnehagen som kan lastes. Dette er femte gang barnet biter så barnehagen burde nå ha klart å sette inn tiltak Tror du ikke bhg gjør det de kan? De har ikke resurser til og følge ett barn hele dagrn og det er umulig og gjøre det! De har nok en plan og de jobber garanter med det.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #9 Skrevet 20. januar 2018 Har selv et barn som biter i perioder. Hun er 2 år og vi som foreldre fikk mye kjeft fra andre foreldre. Utrolig frustrerende siden hun kun har bitt i bhg. Vi har gjort alt i vår makt siden dag 1 for å unngå biting, men ingenting hjalp. Tilslutt ble hun flyttet over på storbarnsavdeling og da sluttet alt, hun trivdes rett og slett ikke på småbarnsavdelingen. Jeg har grått av fortvilelse pga sinte foreldre som nekter barnet sitt å komme i bursdag eller leke med mitt barn fordi hun har vært en biter. Vi fikk tilslutt hjelp fra familiesenteret som veiledet bhg og ga de noen tips samt hørte på hva jeg som mor trodde kunne funke. Nå har hun ikke bitt noen på flere måneder. Jeg forstår frustrasjonen ved å ha barn som blir bitt, men tro meg når jeg sier at det er ikke noe enklere for oss som har barna som biter. Vi gjør det vi kan for å stoppe det. Anonymkode: f1148...37f
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #10 Skrevet 20. januar 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Årsaken til at jeg spør er ikke på egne vegne. Jeg reagerer på en kollega som kaller et barn som biter for drittungen/terroristen og foreldrene kaller hun tafatte tapere. Jeg fikk se bilde av siste bitemerker og det var kjempestygt. Jeg forstår fortvilelsen hennes. Likevel mener jeg at det kun er de voksne i barnehagen som kan lastes. Dette er femte gang barnet biter så barnehagen burde nå ha klart å sette inn tiltak. Men å kalle en ettåring for drittungen synes jeg personlig er drøyt. Har selv hatt barn som har blitt bitt og jeg har aldri reagert slik at jeg føler hat mot barnet som biter. HI Anonymkode: 55326...f88 Tror du virkelig ikke at de ikke har tiltak? Jeg vil tro at de gjør alt de kan, men små barn er utrolig kjappe og uforutsigbare. Jeg har opplevd at barn biter andre barn, selv mens det sitter på fanget mitt. Du kan ha øynene på barnet hele tiden, så ser du bort 2 sekunder og det er gjort. Man kaller selvføgelig ikke ungen for drittunge og foreldrenen for taperere, men det har heller selvfølgelig ingenting for seg å laste de ansatte. Det å ha et barn på avdelingen som biter hele tiden er stressende, det krever mye oppmerskomhet og mye ekstra voksenoppfølging, problemet er at man sjelden har det. Så da gjør man så godt man kan, samtidig som man ønsker at man skulle kunne stoppet det helt. Anonymkode: f062b...369
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #11 Skrevet 20. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ikke bare småbiting men stygge bittmerker. Hvordan hadde deres reaksjon/følelser vært? Ovenfor barnehage, barnet som biter og foreldre til barnet som biter. Anonymkode: 55326...f88 Jeg krevde tilslutt at bhg iverksatte tiltak. Min (og andre) kom hjem med bitemerker og blåmerker pga et barn spesielt. En stund ble det avblåst med "men du vet, gutter herjer..." Så begynte min å grue seg til bhg, og en kveld kom han hjem med kjempe kul i hodet og kastet opp uten at noen i bhg hadde fått med seg hva som hadde hendt -og da forlangte jeg et møte med ped leder. Husker hun sa, "men vi kan ikke fotfølge heller" Og det var da jeg sa at jo, nettopp det kan dere. Bhg kan be om midler til ekstra personell, og fotfølge, om det er det som må til for å hindre skade. Barna har like mye rett til et godt "arbeidsmiljø" som oss voksne. Og jeg er helt for at de skal få herje og komme hjem møkkete og med skrubbsår, men når de begynner å vegre seg for å være i bhg fordi de ikke har det bra der da er det på tide å gjøre noe. Anonymkode: 1f2ba...168
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #12 Skrevet 20. januar 2018 50 minutter siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev: Å hva mener du foreldrene får gjort? Oppdra barnet. Anonymkode: f662b...a35
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 20. januar 2018 #13 Skrevet 20. januar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Oppdra barnet. Anonymkode: f662b...a35 Om det bare hadde vært så enkelt... Jeg er glad jeg ikke lever på en rosa sky...
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #14 Skrevet 20. januar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oppdra barnet. Anonymkode: f662b...a35 Du vet tydeligvis ingenting om hvorfor barn kan bite Anonymkode: f062b...369
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #15 Skrevet 20. januar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du vet tydeligvis ingenting om hvorfor barn kan bite Anonymkode: f062b...369 Joda, begge mine var bitere. Dette var noe vi jobbet med mye da de var små, og etterhvert som språket kom og nye mer hensiktsmessige måter å si fra på ble innøvd gikk det stadig bedre. Anonymkode: f662b...a35
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #16 Skrevet 20. januar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Joda, begge mine var bitere. Dette var noe vi jobbet med mye da de var små, og etterhvert som språket kom og nye mer hensiktsmessige måter å si fra på ble innøvd gikk det stadig bedre. Anonymkode: f662b...a35 Her drar du frem språket. Hvorfor skylder du da på oppdragelse? Eller gjaldt ikke det dine unger kanskje Anonymkode: f062b...369
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #17 Skrevet 20. januar 2018 Mitt barn ble bitt gjentatte ganger i barnehagen på småbarnsavdelingen av samme barn. Dette barnet bet «alle», og de voksne der fulgte med som hauker, men det går så ufattelig fort når det først skjer. De kunne se at hun var på vei, og de bokstavelig talt kastet seg over for å ta tak i barnet, men da var det allerede for sent. De kunne jo ikke nekte dette barnet å være med andre barn heller, det var ett år gammelt, og som noen over sier, små barn biter ikke av ren ondskap. De i barnehagen lurte på om jeg ville ha en samtale med de andre foreldrene, men jeg tenkte at det ikke var vits å legge sten til byrden, de fulgte opp så godt de kunne, og det Hadee ikke hjulpet noen ting for mitt barns del, deres barn eller oss voksne. Hadde det vært snakk om større barn ville det selvfølgelig stilt seg annerledes, og det er kjipt at det skjer uansett. Barnet mitt ble bitt over øyet, og har arr, men har ingen traumer med det likevel. Anonymkode: f5099...a4e
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #18 Skrevet 20. januar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mitt barn ble bitt gjentatte ganger i barnehagen på småbarnsavdelingen av samme barn. Dette barnet bet «alle», og de voksne der fulgte med som hauker, men det går så ufattelig fort når det først skjer. De kunne se at hun var på vei, og de bokstavelig talt kastet seg over for å ta tak i barnet, men da var det allerede for sent. De kunne jo ikke nekte dette barnet å være med andre barn heller, det var ett år gammelt, og som noen over sier, små barn biter ikke av ren ondskap. De i barnehagen lurte på om jeg ville ha en samtale med de andre foreldrene, men jeg tenkte at det ikke var vits å legge sten til byrden, de fulgte opp så godt de kunne, og det Hadee ikke hjulpet noen ting for mitt barns del, deres barn eller oss voksne. Hadde det vært snakk om større barn ville det selvfølgelig stilt seg annerledes, og det er kjipt at det skjer uansett. Barnet mitt ble bitt over øyet, og har arr, men har ingen traumer med det likevel. Anonymkode: f5099...a4e Det synes jeg var godt håndtert av deg, og utrolig dårlig av barnehagen. Hva i all verden skulle en slik samtale føre til, annet enn som du skrev; å legge stein til byrden? Når barnet er bare ett år må de voksne som er tilstede være ansvarlige for oppfølging. Dette er jo bare ansvarsfraskrivelse fra barnehagens side. Anonymkode: 01e30...c61
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #19 Skrevet 20. januar 2018 Jeg hadde forlangt tett oppfølging på barnet som biter. Ingen barn skal bli bitt. Hadde selv et barn i bhg som ble bitt, og det er ikke noe å kimse av. Dritvondt, store blåmerker, og et par arr. Ingenting av "tiltak" hjalp på denne gutten. Bitingen fortsatte. Til slutt tok jeg tak i ungen, sa veldig strengt til ham at om han bet en eneste gang til, skulle jeg dra han til tannlegen å få trukket ut alle tennene hans. Han bet aldri igjen. Anonymkode: 86eda...489
Mamma_til_2 Skrevet 20. januar 2018 #20 Skrevet 20. januar 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde forlangt tett oppfølging på barnet som biter. Ingen barn skal bli bitt. Hadde selv et barn i bhg som ble bitt, og det er ikke noe å kimse av. Dritvondt, store blåmerker, og et par arr. Ingenting av "tiltak" hjalp på denne gutten. Bitingen fortsatte. Til slutt tok jeg tak i ungen, sa veldig strengt til ham at om han bet en eneste gang til, skulle jeg dra han til tannlegen å få trukket ut alle tennene hans. Han bet aldri igjen. Anonymkode: 86eda...489 Håper det var ditt barn du truet på denne måten og ikke ett barn du hadde ansvaret for i jobbsammenheng!
Mamma_til_2 Skrevet 20. januar 2018 #21 Skrevet 20. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Husker hun sa, "men vi kan ikke fotfølge heller" Og det var da jeg sa at jo, nettopp det kan dere. Bhg kan be om midler til ekstra personell, og fotfølge, om det er det som må til for å hindre skade. Det er ikke bare og be om ekstra midler så får man det, det er en lang prosess og det må vøre en grunn for og få de, en som biter er ikke nok.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #22 Skrevet 20. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg krevde tilslutt at bhg iverksatte tiltak. Min (og andre) kom hjem med bitemerker og blåmerker pga et barn spesielt. En stund ble det avblåst med "men du vet, gutter herjer..." Så begynte min å grue seg til bhg, og en kveld kom han hjem med kjempe kul i hodet og kastet opp uten at noen i bhg hadde fått med seg hva som hadde hendt -og da forlangte jeg et møte med ped leder. Husker hun sa, "men vi kan ikke fotfølge heller" Og det var da jeg sa at jo, nettopp det kan dere. Bhg kan be om midler til ekstra personell, og fotfølge, om det er det som må til for å hindre skade. Barna har like mye rett til et godt "arbeidsmiljø" som oss voksne. Og jeg er helt for at de skal få herje og komme hjem møkkete og med skrubbsår, men når de begynner å vegre seg for å være i bhg fordi de ikke har det bra der da er det på tide å gjøre noe. Anonymkode: 1f2ba...168 Det hadde vært kjempefint om det hadde fungert sånn, ingen som hadde vært gladere enn barnehageansatte for det. Men sånn fungerer det ikke. Anonymkode: f062b...369
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #23 Skrevet 20. januar 2018 5 minutter siden, Mamma_til_2 skrev: Håper det var ditt barn du truet på denne måten og ikke ett barn du hadde ansvaret for i jobbsammenheng! Mitt barn som ble bitt. Så nei, det var et annet barn jeg truet som en drit lei mor som ikke ønsket at barnet sitt skulle bli bitt til blods flere ganger. Anonymkode: 86eda...489
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #24 Skrevet 20. januar 2018 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her drar du frem språket. Hvorfor skylder du da på oppdragelse? Eller gjaldt ikke det dine unger kanskje Anonymkode: f062b...369 For det første, det er vel en kombibasjon. For det andre sa jeg spesifikt at jeg ikke reagerer på biting blant småbarn. Anonymkode: f662b...a35
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #25 Skrevet 20. januar 2018 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde forlangt tett oppfølging på barnet som biter. Ingen barn skal bli bitt. Hadde selv et barn i bhg som ble bitt, og det er ikke noe å kimse av. Dritvondt, store blåmerker, og et par arr. Ingenting av "tiltak" hjalp på denne gutten. Bitingen fortsatte. Til slutt tok jeg tak i ungen, sa veldig strengt til ham at om han bet en eneste gang til, skulle jeg dra han til tannlegen å få trukket ut alle tennene hans. Han bet aldri igjen. Anonymkode: 86eda...489 Den syns jeg faktisk var bra Anonymkode: c4e04...b80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå