Gå til innhold

Feber. Har dere noen (tommelfinger)regel for når dere tar barna til lege?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten på 4 år har 40,3 i feber. Er usikker på om det er Ok, eller om man bør dra til lege.

Jeg vet at allmenntilstanden er avgjørende for om det trengs legebesøk, men jeg syns det kan være litt vanskelig å avgjøre hvordan det er med allmenntilstanden. Han er jo ganske slapp, men det sier seg vel selv med så høy feber. Heldigvis har han klart å få i seg godt med drikke.

Anonymkode: 7f554...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du avgjør det best selv.  Jeg har aldri angret på et legebesøk for å si det slik.  Stol på magefølelsen din, og blås i hva andre gjør. 

God bedring

Anonymkode: cc128...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangel på væskeinntak, redusert almenntilstand utover det jeg tenker er normalt for sykdommen og hvertfall om feberen ikke går ned med febernedsettende. Jeg har høy terskel for å ringe, en gang litt for høy. Det kunne gått dårlig... Men sånn er det å være helsepersonell. Skomakerens barn og sånn...

Anonymkode: 08f42...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går feberen ned med paracet? Jeg ville ringt legevakta ved så høy feber, bare for å rådføre meg om hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 9c29d...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke febernedsettende hjelper iløpet 2 dagen og bedre form av, så synes jeg det alltid er på sin plass å sjekke ut med lege.For sikkerhets skyld at feberen skyldes andre ting eks.innfeksjon enn småbarnsfeberen...sjekk heller enn å vente for lenge...lette på klær,sengetøy for avkjøle litt en kald klut som lindrer...og søvn hjelper men sjekk innemellom at får kontakt...ved feberkramper kontakt legeOgså om blir værre...husk det er du som kjenner ditt barn best!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er urolig så ring legevakten å hør hva de anbefaler. Sønnen min har nesten alltid 40 i feber å går til legen etter 4 dager med feber,da vet jeg at det er ny halsbetennelse å trenger medisin til sønnen min før helgen.

Anonymkode: 99739...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min hadde foresten 40.5 i feber å snakket lenge med legevakten. Hun sa at så lenge stikkpiller virker så var det ikke noe vits å komme ned på legevakten. Hvis paracet ikke virker derimot så burde vi komme ned med en gang. Her virket heldigvis paracet. Sykepleieren anbefalte meg å vekke han noen ganger iløpet av natten å passe på å få skikkelig kontakt med han. Dagen etterpå var feberen heldigvis borte.

Anonymkode: a26b4...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri dratt til legen bare fordi ungen har feber i 40,5. Almentilstand, hvor lenge feberen har vært høy etc, har mer å si enn feberen i seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Har aldri dratt til legen bare fordi ungen har feber i 40,5. Almentilstand, hvor lenge feberen har vært høy etc, har mer å si enn feberen i seg selv. 

Vi gikk ikke til legen men RINGTE legevakten. Å sønnen min hadde hatt 40 i feber i 4 dager.Fikk heldigvis legetime dagen etterpå å fikk medisinen mot halsbetennelse. 

Anonymkode: a26b4...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som regel at ved høy feber over flere dager ( uten at jeg vet hvorfor)  og eller hvis den ikke går ned med paracet,  så kontakter jeg lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter over to døgn med 40.5ci feber gikk vi til lege m 2åringen vår. Jeg følte sterkt at noe ikke stemte. Hun kastet opp når feberen raste opp når stikkpillen sluttet å virke. Samtidig ristet hun men legen mente d bare var virus. Øre og hals så fint ut, reagerte bra på stikkpille osv. Ville de skulle ta Crp men neida. Dette var bare virus. 

Feber og alt fortsatte og jeg ringte lege onsdags morgen. Så vidt jeg fikk komme til på akutt time. 

Joda, allmenntilstanden var helt Okei når stikkpille virket men noe var annerledes og jeg krevde Crp. 190 viste den, innlagt med en gang og den steg til over 300. Nyrebekkenbetennelse var det her. 

 

Anonymkode: 6eaf7...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...