Anonym bruker Skrevet 19. januar 2018 #1 Skrevet 19. januar 2018 Jeg og min mann skilte oss i desember , vi har 2 gutter på 9 og som fyller 1 i mars, vi har hatt 50/50 på elsdemann og minsten har sovet hos far lørdag til søndag anhver uke. Nå mener far at han skal ha 50/50 på begge, da jeg har sluttet og amme, sier at familievernkontoret ikke abefaller dette,men han mener det pga han stiller sterkere økonomisk ,har fast jobb, har familie og venner rundt seg,mens jeg er trygdet, jobber ikke , har ikke kontakt med familie pga barndommen min, lite venner. Så han sier enten 50/50 med begge,ellers går han rettens vei, kommer han til og vinne da ? siden jeg ikke kan jobbe og har kontakt med familien? begge er enig om at vi er gode forsørgere begge 2, han er en fantastisk far og han har sagt at jeg virkelig en en fantastisk mor,men han kan gi dem et bedre liv. Skal jeg bare gå med på 50/50 eller skal jeg forslå 50/50 med elsde og full omsorgrett for han minste for far, og jeg har han bare lørdag og søndag den uka broren er her også? og selvsagt noen ukedager når han er så liten og glemmer fort, vil gjøre det som er best for barna mine, hva tenker dere her ? Anonymkode: c7755...c15
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2018 #2 Skrevet 19. januar 2018 Han er så liten at han trenger moren sin mest selv om du har sluttet å amme. 50/50 er ingen løsning for en så liten tass. Han kan kjøre rettsak men vil neppe vinne bare fordi han selv synes han er best som forsørger. Det viktigste for en så liten unge er å få være med sin primære omsorgsperson og det er altså deg da så små naturlig nok er mest knyttet til mor. Anonymkode: 69aca...028
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2018 #3 Skrevet 19. januar 2018 Enig med første som svarer. Hovedfokuset er på hvem som har vært minste barnets primære omsorgsperson til nå, og da vil de ikke gi ham til faren. La ham ta det til retten om han insisterer. Han forsøker å psyke deg ned. Fortsett å være en god mor videre og lytt til det fagpersonene sier. Det er ikke bra for et så lite barn å plutselig gå til en 50/50-ordning. At mannen din ikke forstår det, det viser at han har lite forståelse for så små barn, tilknytning og hva som er best for dem. Vis på familievernkontoret at du kommer mannen din i møte, si at du også vil at hans samvær med minstemann skal økes gradvis, men da i et tempo som er det beste for barnet, og at 50/50-ordning ikke kan skje før noen år fremover. Ikke la ham få deg til å miste troen på deg selv med de argumentene han bruker. Selv om du ikke har din familie så kan du likevel gi barna flere ved venner av deg og et sosialt nettverk ellers. Barna vil jo uansett ha hans familie de vil ha kontakt med. Økonomien skal ikke være et argument, så det ville jeg rett og slett latt være å diskutere med ham. Du sier du har få venner, det kan du gjøre noe med - sjekk ut muligheter som finnes, finn deg en hobby, sjekk ut "aktiv på dagtid" eller lignende aktiviteter i din kommune, mange kommuner har også fine turgrupper på dagtid eller andre tilbud til de som ikke kan jobbe. Utvid nettverket ditt, det vil være bra for deg og det vil være bra for barna dine - og da punkterer du også det argumentet fra hans side. Stol på deg selv! Anonymkode: dc864...e50
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2018 #4 Skrevet 19. januar 2018 Bare la han gå rettens vei. Så lenge du har vært hovedomsorgsgiver til nå vil han aldri vinne frem Si at du selvfølgelig vil øke samværet med yngste også, men ikke til 50/50 over natta for en 1-åring for da risikerer man å skade barnet på sikt (tilknytningsskader) Du kan jo foreslå å gradvis øke samvær og sikte mot 50/50 til barnet begynner på skolen, også vurderer dere da om det er et barn som tåler 50/50 eller ikke (det er slett ikke alle barn som trives med 50/50). Anonymkode: c470f...c03
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #5 Skrevet 20. januar 2018 tusen takk for alle svar han har sagt det er greit at jeg har minsten hvis han får full omsorg for elsdemann da trekker han det ikke for retten og vi er enig om at minsten kan han ha 50/50 fra han er 6 år ,så da har jeg elsdemann anhver helg fremover, dette er den beste løsningen da elsdemann er veldig knyttet til sin far Anonymkode: c7755...c15
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #6 Skrevet 20. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: tusen takk for alle svar han har sagt det er greit at jeg har minsten hvis han får full omsorg for elsdemann da trekker han det ikke for retten og vi er enig om at minsten kan han ha 50/50 fra han er 6 år ,så da har jeg elsdemann anhver helg fremover, dette er den beste løsningen da elsdemann er veldig knyttet til sin far Anonymkode: c7755...c15 Det beste er å skille søsken fordi foreldre er så egositiske at de ikke kan se lenger enn sin egen nese? Anonymkode: c4180...61e
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #7 Skrevet 20. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: tusen takk for alle svar han har sagt det er greit at jeg har minsten hvis han får full omsorg for elsdemann da trekker han det ikke for retten og vi er enig om at minsten kan han ha 50/50 fra han er 6 år ,så da har jeg elsdemann anhver helg fremover, dette er den beste løsningen da elsdemann er veldig knyttet til sin far Anonymkode: c7755...c15 Dette er en forferdelig løsning basert på fars ønsker, ikke barnas beste. Anonymkode: 69aca...028
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #8 Skrevet 20. januar 2018 Hadde latt han ta det til retten og gnidd meg i hendene når fagpersonene satt han på plass. Anonymkode: a3629...92c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå