Anonym bruker Skrevet 19. januar 2018 #1 Skrevet 19. januar 2018 Til ett barn til, selvom han først sa nei... Hvorfor endret han mening? Anonymkode: cbe5d...bc1
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2018 #2 Skrevet 19. januar 2018 Ja. Men det tok tid, og det hjalp nok at jeg ikke maste hull i hodet på han men forklarte mitt syn på det. Til slutt sa jeg at dersom det skal bli et barn til må det bli nå eller aldri, for jeg ønsket ikke å være eldre enn dette når jeg får siste. Da ombestemte han seg. Men han ville gjerne ha søskenflokken på 3, men var så redd for at ny baby betydde 2-3 nye år med oppvåkning hver time (nr.2 var sånn). Selvfølgelig har vi ingen garanti for at denne babyen blir mer glad i å sove, men vi fant ut at det var verdt å ta sjansen. Anonymkode: 2b0c8...a79
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2018 #3 Skrevet 19. januar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja. Men det tok tid, og det hjalp nok at jeg ikke maste hull i hodet på han men forklarte mitt syn på det. Til slutt sa jeg at dersom det skal bli et barn til må det bli nå eller aldri, for jeg ønsket ikke å være eldre enn dette når jeg får siste. Da ombestemte han seg. Men han ville gjerne ha søskenflokken på 3, men var så redd for at ny baby betydde 2-3 nye år med oppvåkning hver time (nr.2 var sånn). Selvfølgelig har vi ingen garanti for at denne babyen blir mer glad i å sove, men vi fant ut at det var verdt å ta sjansen. Anonymkode: 2b0c8...a79 Uff ja... her våkner nr én enda.. og er 7 år. Har aldri klart å sove natta gjennom. Men nr 2 har heldigvis godt sovehjerte. Det er d å begynne m babytiden igjen da. Men her tenker han bare på d praktiske.. som at vi mangler et soverom, at d blir dyrere, må ha større bil osv osv :-( Anonymkode: cbe5d...bc1
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #4 Skrevet 20. januar 2018 Ja Han var mest bekymret for min helse, da. Jeg har vært en del på sykehus i tidligere svangerskap og er i skrivende stund innlagt. Men vi synes jo ni litt kjipe måneder for mitt vedkommende er verdt det med det man får til slutt! Også tror jeg han var litt bekymret for hva folk kom til å si. Tre barn er liksom et mer enn normen. Tror det blir fint, jeg. Familien er veldig glade for det ihvertfall. Spesielt mine foreldre kanskje, da jeg er enebarn og de elsker å være besteforeldre. Anonymkode: ec16a...863
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #5 Skrevet 20. januar 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Uff ja... her våkner nr én enda.. og er 7 år. Har aldri klart å sove natta gjennom. Men nr 2 har heldigvis godt sovehjerte. Det er d å begynne m babytiden igjen da. Men her tenker han bare på d praktiske.. som at vi mangler et soverom, at d blir dyrere, må ha større bil osv osv :-( Anonymkode: cbe5d...bc1 Mannen din har jo veldig mange gode poeng da... Anonymkode: 1443f...903
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #6 Skrevet 20. januar 2018 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Uff ja... her våkner nr én enda.. og er 7 år. Har aldri klart å sove natta gjennom. Men nr 2 har heldigvis godt sovehjerte. Det er d å begynne m babytiden igjen da. Men her tenker han bare på d praktiske.. som at vi mangler et soverom, at d blir dyrere, må ha større bil osv osv :-( Anonymkode: cbe5d...bc1 Dette er jo gode argument for å la være. Du virker uansvarlig for meg, hvis de tingene ikke stresser deg også. Man kan ikke leve på luft og kjærlighet. Her ble argumentet mitt fra en til to at når vi går bort så kan det være godt å ha et søsken til gutten vår. -Men vi hadde økonomi, plass og kapasitet. Det praktiske var på plass. Men vi var slitne, for elste sov ikke på natten før han var 4 og mye syk. Vi hadde hatt et år å hente oss inn, så det var nå eller aldri. Men jeg ville ikke mase og "overtale". Da blir det på feil primisser. Så jeg la frem mine argument , ba han snakke med kompiser med flere barn, og tenke seg om. Så, en barnefri helg og to glass vin senere var nr2 på vei. Nå higer jeg etter nr tre, i barselhormonenes eufori, men har heldigvis en fornuftig mann som drar meg ned på jorda igjen -med samme argumenter som din mann. Anonymkode: fc233...567
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #7 Skrevet 20. januar 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette er jo gode argument for å la være. Du virker uansvarlig for meg, hvis de tingene ikke stresser deg også. Man kan ikke leve på luft og kjærlighet. Her ble argumentet mitt fra en til to at når vi går bort så kan det være godt å ha et søsken til gutten vår. -Men vi hadde økonomi, plass og kapasitet. Det praktiske var på plass. Men vi var slitne, for elste sov ikke på natten før han var 4 og mye syk. Vi hadde hatt et år å hente oss inn, så det var nå eller aldri. Men jeg ville ikke mase og "overtale". Da blir det på feil primisser. Så jeg la frem mine argument , ba han snakke med kompiser med flere barn, og tenke seg om. Så, en barnefri helg og to glass vin senere var nr2 på vei. Nå higer jeg etter nr tre, i barselhormonenes eufori, men har heldigvis en fornuftig mann som drar meg ned på jorda igjen -med samme argumenter som din mann. Anonymkode: fc233...567 Uansvarlig? Fordi jeg har lyst på ett barn mer enn den perfekte normen? Det går ann å fikse et soverom til, det er vel ikke det største problemet, og bilen funker også fint, nå som de to andre bruker bilpute. Jeg får helt fnatt av karrieredamer som kun er opptatt av fasade og at alt skal være på stell! Småbarnstiden er en herlig, kaotisk og slitsom tid.. for alle... men den er full av kjærlighet! Og d er det viktigste Anonymkode: cbe5d...bc1
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #8 Skrevet 20. januar 2018 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Uansvarlig? Fordi jeg har lyst på ett barn mer enn den perfekte normen? Det går ann å fikse et soverom til, det er vel ikke det største problemet, og bilen funker også fint, nå som de to andre bruker bilpute. Jeg får helt fnatt av karrieredamer som kun er opptatt av fasade og at alt skal være på stell! Småbarnstiden er en herlig, kaotisk og slitsom tid.. for alle... men den er full av kjærlighet! Og d er det viktigste Anonymkode: cbe5d...bc1 Helt enig med deg! Vi har nr 3 og to eldste bruker bilpute,på vei til å slutte det også. Det går helt greit og vi har ikke alt på stell. Hbis jeg ventet på å ha ditt og datt,ville jeg aldri ha fått barn. Nå har jeg tre herlige gutter og nyter å være deres ene og eneste mor. Ja,det blir litt dyrere,mindre plass osv men jeg får så mye mer tilbake. Anonymkode: 256e8...2c7
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #9 Skrevet 20. januar 2018 Nei. han sa enten fikk jeg gå fra han ellers være fornøyd med 2, ente med at vi har 2 barn, var vondt i 2-3 år men du kommer over det Anonymkode: 14ecd...873
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #10 Skrevet 20. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Uansvarlig? Fordi jeg har lyst på ett barn mer enn den perfekte normen? Det går ann å fikse et soverom til, det er vel ikke det største problemet, og bilen funker også fint, nå som de to andre bruker bilpute. Jeg får helt fnatt av karrieredamer som kun er opptatt av fasade og at alt skal være på stell! Småbarnstiden er en herlig, kaotisk og slitsom tid.. for alle... men den er full av kjærlighet! Og d er det viktigste Anonymkode: cbe5d...bc1 Ja, det gjør jeg også. Men jeg får mer fnatt av damer som lever i en fantasiverden, fordi nav stiller jo alltid opp hvis alt skulle gå i dass. 💜 Selv er jeg "bare" fagarbeider jeg...men jeg planlegger. Så når jeg skulle bli gravid nå sparte jeg 120 000kr først (tok ca 8mnd), det jeg ville tape på å gå i permisjon et år, og så ble jeg gravid. Da kan vi ha vårt kaos og kjærlighet (og enhjørninger som promper glitterstøv og regnbuer), men vi slipper økonomiske bekymringer (som det hos dere tydeligvis kun er din mann som har vett nok til å ha). Og nei, uansvarlig fordi du avfeier din manns meget valide argument. -Og prøver å finne knep for å få han til å snu. Han virker realist og du romantiker. Isteden for å lytte til han, og finne en middelvei sammen. Barn burde ikke lages fordi noen ble "overtalt til det", men fordi de vil ha det og man har kapasitet. Anonymkode: fc233...567
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #11 Skrevet 20. januar 2018 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helt enig med deg! Vi har nr 3 og to eldste bruker bilpute,på vei til å slutte det også. Det går helt greit og vi har ikke alt på stell. Hbis jeg ventet på å ha ditt og datt,ville jeg aldri ha fått barn. Nå har jeg tre herlige gutter og nyter å være deres ene og eneste mor. Ja,det blir litt dyrere,mindre plass osv men jeg får så mye mer tilbake. Anonymkode: 256e8...2c7 Nei skulle vi hatt alt på stell så hadde vi aldri fått barn heller! Vi har kjøpt et gammelt spill og renovert alt inne. Nå holder vi på inne. Kunne ikke gjort ferdig dette huset helt før vi fikk barn. Å bo i gammelt hus er en livsstil. Vi bor ikke i kaos, alt er på stell inne. Men nå tar vi en og en vegg ute. Gjør alt selv derfor tar d tid. Må være slitsomt å stresse m fasadebygging hele tiden. For meg er veien vi går livet da...ting blir til underveis. Kjenner jo mange som må plukke bort hvert eneste blad på plenen og står opp kl fem på morgenen lørdag for å vaske badet før resten av huset våkner. For å si d sånn, d gjør aldri jeg. Jeg nyter å være sammen m barna når de er små. Hi Anonymkode: cbe5d...bc1
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #12 Skrevet 20. januar 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det gjør jeg også. Men jeg får mer fnatt av damer som lever i en fantasiverden, fordi nav stiller jo alltid opp hvis alt skulle gå i dass. 💜 Selv er jeg "bare" fagarbeider jeg...men jeg planlegger. Så når jeg skulle bli gravid nå sparte jeg 120 000kr først (tok ca 8mnd), det jeg ville tape på å gå i permisjon et år, og så ble jeg gravid. Da kan vi ha vårt kaos og kjærlighet (og enhjørninger som promper glitterstøv og regnbuer), men vi slipper økonomiske bekymringer (som det hos dere tydeligvis kun er din mann som har vett nok til å ha). Og nei, uansvarlig fordi du avfeier din manns meget valide argument. -Og prøver å finne knep for å få han til å snu. Han virker realist og du romantiker. Isteden for å lytte til han, og finne en middelvei sammen. Barn burde ikke lages fordi noen ble "overtalt til det", men fordi de vil ha det og man har kapasitet. Anonymkode: fc233...567 Så flott at du klarte å spare 😊 d gjør jeg også. Og jeg jobber masse, da jeg er frilans og tjener mye mer enn mannen som er statlig ansatt. Ikke noe fantasti og glitterstøv. Elsker gamle hus, sjel, tradisjoner og mat laget fra bunnen av. Ekte verdier som ikke kan kjøpes for penger. Og greia er at vi må bli enige. Ikke at den ene skal bestemme hverken d ene eller andre. Jeg vil ikke ha barn m han om han ikke vil så klart! Hi Anonymkode: cbe5d...bc1
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2018 #13 Skrevet 20. januar 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja Han var mest bekymret for min helse, da. Jeg har vært en del på sykehus i tidligere svangerskap og er i skrivende stund innlagt. Men vi synes jo ni litt kjipe måneder for mitt vedkommende er verdt det med det man får til slutt! Også tror jeg han var litt bekymret for hva folk kom til å si. Tre barn er liksom et mer enn normen. Tror det blir fint, jeg. Familien er veldig glade for det ihvertfall. Spesielt mine foreldre kanskje, da jeg er enebarn og de elsker å være besteforeldre. Anonymkode: ec16a...863 Åh ja, kjenner på den. Vi bor på et byggefelt hvor alle er opptatt av status .. så kjedelig! Og da er 2 barn den perfekte normen som ikke vipper de av pinnen. Så trist å høre at du er så mye syk. Må.være veldig tøft! Masse lykke til Hi Anonymkode: cbe5d...bc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå