Gå til innhold

Dere med barn som har blitt dårlig i magen ved tannfrembrudd...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor lenge har de vært dårlig i magen? 

Jeg har har ei jente på 1 1/2 år, hun har det siste halvåret fått 13 nye tenner. Hun hadde 3 tenner når hun ble året. Siden i høst, oktober ca. har hun vært løs i magen, noen ganger litt fastere enn andre. Men det er veldig uvanlig at det kommer «normal» avføring. Stort sett har avføringen en gjørmete konsistens. 

Forrige helg ble hun veldig dårlig i magen, diaré fra fredag-mandag. Gikk et virus i barnehagen. Etter det har avføringen hennes blitt gjørmete i konsistensen, men den er gul farget og hun fordøyer ikke maten ordentlig.. Lukter veldig surt! Ikke diaré surt, men lukter ufordøyd mat.

Noen som vet om det har en sammenheng med tennene, som har kommet gjevnt hele det siste halvåret, eller om det er noe annet? Hun spiser normalt, frisk og rask, gir ikke tegn til smerter i mage.

Vi var hos legen før jul, da fikk vi høre at den løse avføringa kunne vare opp til seks måneder i den alderen. Har i ettertid lurt på om det kan ha en sammenheng med tenner..?

Anonymkode: bcea6...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok i sammenheng med tenner ja. Min datter var sånn da hun fikk tenner. Det varte lenge. 

Jeg jobber på småbarnsbase, og det er helt normalt å få slik avføring når de får tenner. 

Anonymkode: 43343...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...