Gå til innhold

38.4 holde han hjemme eller gå på skole?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

38.4 er det feber eller? Itellegg har han vondt i halsen,hoster og er litt hes i stemmen. Han går i 1.klasse. Holde han hjemme eller gå på skole?

Anonymkode: 294d3...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk :) Endelig fikk jeg en skikkelig grunn til å holde han hjemme. Føler jeg ikke kan ha han flere dager borte fra skolen når han "bare" er kraftig forkjølet. Men når han har feber så holder jeg han selvsagt hjemme.

Anonymkode: 294d3...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, amandine skrev:

Selvfølgelig skal han være hjemme.  

Spørsmålet var om 38.4 er feber,står litt forskjellig på nettet hvor grensen til feber går.

Anonymkode: 294d3...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Spørsmålet var om 38.4 er feber,står litt forskjellig på nettet hvor grensen til feber går.

Anonymkode: 294d3...3b1

38.4 på morningen er en klar indikasjon på feber. Har du målt hva normaltemperatur er? Mine ligger på rundt 36, har de over 38 på morningen og i tillegg hoster, har vondt i halsen etc, er det grunn til å holde de hjemme. 

Anonymkode: b49e5...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

38.4 på morningen er en klar indikasjon på feber. Har du målt hva normaltemperatur er? Mine ligger på rundt 36, har de over 38 på morningen og i tillegg hoster, har vondt i halsen etc, er det grunn til å holde de hjemme. 

Anonymkode: b49e5...07a

Han hadde 37 ett eller annet igår kveld når jeg målte temperaturen. Jeg er bare glad jeg kan holde han hjemme en dag til ettersom han er skikkelig forkjølet,men føler at kun forkjølese er god nok grunn til at jeg er borte fra jobb og han borte fra skole. Men når han har feber så er det jo god nok grunn til å være hjemme.

Anonymkode: 294d3...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme med jenta her. Hun er hjemme idag. 

Anonymkode: 068dd...b0e

Ja sønnen min ble hjemme også men han virker ikke dårlig å leker aktivt. Men så er jo feberen ganske lav enda også da.

Anonymkode: 294d3...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig forskjellig når det er folk oppleve at de har feber. For noen er starter følelsen ved 37,5 og for andre 38,5. Har jeg en temperatur på 38,5 så føler jeg meg dårlig. Men min normaltemperatur ligger på 36 grader. Hos oss gjør vi en helhetlig vurdering hos den enkelte voksne og barn. Føler ungen seg dårlig, slapp og har 38 eller 38,5 i feber så er den selvsagt hjemme. Har ungen 37,5 grader og er ellers i fin form går han/hun i barnehagen eller på skolen.

Mener man må se på helhetsbildet, men ved 38,5 hadde det ikke vært noen tvil om at ungen skulle ha vært hjemme nei.

God bedring!

Anonymkode: 48f6c...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er barna hjemme når de bikker 38. Men almenntilstand er nesten alltid dårligere enn tempen sier. Hoster, har vondt i halsen og forhøyet temp ville jeg absolutt holdt hjemme i dag. 

Anonymkode: 04831...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er barna hjemme når de bikker 38. Men almenntilstand er nesten alltid dårligere enn tempen sier. Hoster, har vondt i halsen og forhøyet temp ville jeg absolutt holdt hjemme i dag. 

Anonymkode: 04831...ea8

Han er veldig aktiv og leker som normalt så sånn sett er han i god form. Men ja han hoster,er tett i nesen og har vondt i halsen.

Anonymkode: 294d3...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

over 38 grader er feber, og et barn med feber med hoste og sår hals skal selvsagt slippe å gå på skolen.

Anonymkode: 29d6e...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per definisjon er 38,0 feber. Du kan selv føle at du har feber med 37,4 grader, men per definisjon er det ikke det. Du kan være dårlig, ja, men ikke feber.

 

såklart holdes en febersyk gutt seg hjemme fra skolen.

Anonymkode: ddec1...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, er det mulig å være så uvitende

Anonymkode: c0b12...c92

Hva feiler deg da??

Noen steder står det at feber er over 38.5 mens andre steder står det at feber er over 38. Så for å vite om jeg skulle ha han hjemme eller ikke så måtte jeg jo vite om han faktisk har feber.

Anonymkode: 294d3...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva feiler deg da??

Noen steder står det at feber er over 38.5 mens andre steder står det at feber er over 38. Så for å vite om jeg skulle ha han hjemme eller ikke så måtte jeg jo vite om han faktisk har feber.

Anonymkode: 294d3...3b1

Jeg tror ikke noen seriøse nettsteder skriver at feber er temperatur fra 38,5 .

Men det er selvsagt ingen grunn til å skrive her inne at noen som stiller et spørsmål er kunnskapsløse.

Anonymkode: 29d6e...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva feiler deg da??

Noen steder står det at feber er over 38.5 mens andre steder står det at feber er over 38. Så for å vite om jeg skulle ha han hjemme eller ikke så måtte jeg jo vite om han faktisk har feber.

Anonymkode: 294d3...3b1

Hvor står det at feber er over 38,5?

Anonymkode: c0b12...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva feiler deg da??

Noen steder står det at feber er over 38.5 mens andre steder står det at feber er over 38. Så for å vite om jeg skulle ha han hjemme eller ikke så måtte jeg jo vite om han faktisk har feber.

Anonymkode: 294d3...3b1

Da må du lære deg kildekritikk. Sider som wikepedia og diverse kvinneforum er ikke pålitelige kilder.

38,0 regnes som feber, punktum. Er ikke dette ren allmennkunnskap???

Anonymkode: ddec1...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da må du lære deg kildekritikk. Sider som wikepedia og diverse kvinneforum er ikke pålitelige kilder.

38,0 regnes som feber, punktum. Er ikke dette ren allmennkunnskap???

Anonymkode: ddec1...70a

Det var det jeg og trodde

Anonymkode: c0b12...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da må du lære deg kildekritikk. Sider som wikepedia og diverse kvinneforum er ikke pålitelige kilder.

38,0 regnes som feber, punktum. Er ikke dette ren allmennkunnskap???

Anonymkode: ddec1...70a

Så la feber har han aldri,her pleier feberen å ligge på 40 når han først har feber. Så har ikke brydd meg om grensen til feber er 38 eller litt høyere.

Anonymkode: 294d3...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så la feber har han aldri,her pleier feberen å ligge på 40 når han først har feber. Så har ikke brydd meg om grensen til feber er 38 eller litt høyere.

Anonymkode: 294d3...3b1

Men hvor har du lest at 38,5 er feber da?

Anonymkode: c0b12...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er almennkunnskap og noe man bør vite når man har barn. Man sender ikke syke barn på skolen

Anonymkode: 5c902...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...