Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #1 Skrevet 18. januar 2018 Jeg har innsett at jeg er en plagsom person i min omgang med andre, for eksempel at jeg snakker for mye eller er for intens. Jeg prøver så godt jeg kan å begrense og dempe meg, og begrenser omgang med andre. Jeg er på ingen måte utagerende Noen situasjoner er jeg nødt til å delta, som for eksempel situasjoner og arrangementer i barnehage og skole. Både dugnader og rene sosiale arrangementer. Så derfor, hvordan bør jeg oppføre meg for å være mindre plagsom? Anonymkode: 27577...50c
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #2 Skrevet 18. januar 2018 Åh, dette er vanskelig å svare på. Det er kanskje lettere hvis du spør folk o. Konkrete tilbakemeldinger på din oppførsel. Her ville snakket med folk du kjenner og har tillit til. Lykke til. 😊 Anonymkode: f1d6f...fb4
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #3 Skrevet 18. januar 2018 Smile og lytte, kanskje? Anonymkode: c3530...553
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #4 Skrevet 18. januar 2018 Hvorfor tror du at du er plagsom? Har du fått tilbakemeldinger på det? Anonymkode: 5fec3...848
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #5 Skrevet 18. januar 2018 Vanskelig å forklare, men jeg er liksom litt autistisk i min oppførsel men jeg er ikke autist? Jeg har ikke fått noen direkte tilbakemeldinger, men er klar over egen oppførsel Anonymkode: 27577...50c
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #6 Skrevet 18. januar 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vanskelig å forklare, men jeg er liksom litt autistisk i min oppførsel men jeg er ikke autist? Jeg har ikke fått noen direkte tilbakemeldinger, men er klar over egen oppførsel Anonymkode: 27577...50c Litt vanskelig å svare på generelt grunnlag. Men jeg har vært borti noen få som har vært veldig intense. Noen av dem har egentlig forsøkt å dekke over at de var veldig usikre på seg selv. Ei jeg vet om er litt slik i maniske perioder, hun er bipolar, men hadde du vært det så ville du nok ha merket det på andre ting også. Hvorfor tror du selv at du er slik? Anonymkode: 5fec3...848
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #7 Skrevet 18. januar 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vanskelig å forklare, men jeg er liksom litt autistisk i min oppførsel men jeg er ikke autist? Jeg har ikke fått noen direkte tilbakemeldinger, men er klar over egen oppførsel Anonymkode: 27577...50c Det hang ikke helt på greip. På hvilken måte, mener du? Og hvorfor i alle dager tror du at du er plagsom? Anonymkode: 5c530...0d1
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #8 Skrevet 18. januar 2018 Det du beskriver i øverste innlegg høres mest ut som liten selvfølelse og sosial angst, muligens kombinert med svak til moderat ADHD. Anonymkode: 5c530...0d1
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #9 Skrevet 18. januar 2018 Jeg kan å være slik. Sliter med å ikke avbryte blandt annet og kan ha en tendens til å ikke være så flink til å lytte om jeg har noe å si. På en annen side er jeg egentlig litt usikker og føler meg nok mer sjenert enn jeg virker. Er redd for å virke kjedelig, for ja, jeg føler meg egenlig veldig kjedelig. Har kommet frem til at jeg kanskje har add... sliter også med å fullføre oppgaver eller utsetter det til jeg bare må, kan være litt ustrukturert, rotete, gjør meg sjelden feridg med ting jeg begynner på om jeg ikke virkelig å (eks rydding, sliter med å rydde feridg et rom før jeg begynner på et annet, blir aldri egentlig ferdig) Anonymkode: a4d01...86e
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2018 #10 Skrevet 19. januar 2018 Noen ganger overanalyserer vi oss selv veldig og leter etter tegn. Aldri rydde ferdig ett helt rom... Nei, hvorfor ikke det? Er det så farlig? Er det praktisk mulig? Her er det tre barn i hus som stadig setter kjepper i mine store planer om ryddige rom, men samma det! Kjedelig å rydde, mer moro å finne på gøy med barna, så det prioriteres bort. Så enkelt! Tror ikke jeg feiler stort for det utover mulig latskap. Anonymkode: 3727e...35b
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2018 #11 Skrevet 19. januar 2018 Du er god nok akkurat som du er! Om du innser dette så vil du nok også klare å slappe av i slike situasjoner da mye av det du selv opplever mest sannsynligvis kommer av usikkerhet. Måten du snakker til deg selv og oppfatter deg selv har store konsekvenser for det sosiale. Det å bryte et tankemønster er ikke lett og det kan ta fra 10-21 dager, så begynn med å gi deg selv positive tilbakemeldinger. Bare husk at de som kritiserer andre oftest har mest kritikk reservert til seg selv. For du er god nok akkurat som du er og hvis du selv vet det så vil alle andre også merke det. Du trenger ikke være alt for alle det holder at du er deg selv. Anonymkode: cfdc2...f23
Optatium Skrevet 19. januar 2018 #12 Skrevet 19. januar 2018 Jeg er en som lett tar mye plass. Jeg syns stillhet er ubehagelig og ser på det som min oppgave å fulle tomrommet dersom ikke alle prater. Dette har jeg forsøkt å gi meg med, for da tar de andre mer plass og jeg blir ikke så dominerende. Så mitt råd er å tåle at det blir stille.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2018 #13 Skrevet 19. januar 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Det du beskriver i øverste innlegg høres mest ut som liten selvfølelse og sosial angst, muligens kombinert med svak til moderat ADHD. Anonymkode: 5c530...0d1 Alt må så klart ha en diagnose i dagens samfun...🤦🏻♀️ Eller kanskje hun bare er en normal, men intens person? Bare fordi man ikke er A4 så betyr det ikke at man har en diagnose. Hi, hvis du ikke har fått nesgative tilbakemeldinger, og har et par venner, så er du bare "fargerik" -og det trengs i en grå hverdag Hvis du føler at folk unngår deg, så spør heller om konkret tilbakemelding. Noen ganger kan jeg selv bli skravlete, det er mest fordi jeg er litt usikker og vil at folk skal like meg. Da prøver jeg å tenke at vi har to ører og en munn, "lytte dobbelt så mye som snakke", for å dempe meg selv. -Du er godt nok! Det er bra å være anderledes. Anonymkode: 3cdd8...6c3
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2018 #14 Skrevet 19. januar 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Det du beskriver i øverste innlegg høres mest ut som liten selvfølelse og sosial angst, muligens kombinert med svak til moderat ADHD. Anonymkode: 5c530...0d1 Et godt eksempel på hvorfor de som har lov å stille en ADHD diagnose, eller hvilken som helst diagnose har krav om utdanning, heldigvis! Anonymkode: 07321...4fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå