Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #1 Skrevet 18. januar 2018 Kjørte til jobb Idag og der gikk en mamma sammen med sine 3 barn sikkert på vei til barnehagen. Det er minus 6 grader ute lett snø og blåser mye. De har på seg dresser men ikke lue eller votter. Skjønner noen virkelige ikke at de må ha på seg dette? Det vAr iskaldt ute. Bor ved kysten og så de minus 6 føltes mye kaldere enn det. Anonymkode: 4f4cc...2be
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #3 Skrevet 18. januar 2018 Noen ganger må barn bare erfare selv. 5-åringen: Jeg VIL IKKE ha på votter! Mamma: Det er vinter og kaldt ute, da må man ha votter 5-åringen: Nei, jeg hater votter, jeg vil ikke ha votter! Mamma: Vel, i dag trenger du votter for ellers kommer du til å fryse. Jeg legger de her i sekken din også går vi, så kan du ta de på når du blir kald. 150 meter fra huset kjører du forbi og tenker "Stakkars unge som går uten votter" 250 meter fra huset fryser 5-åringer og ber om vottene sine. Anonymkode: 86b92...9ec
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #4 Skrevet 18. januar 2018 I barnehagen tvinger vi heller ikke barna til å gå med votter.Vi forteller at det er kaldt ute å at det er lurt å ha votter på,men nesten ingen av ungene ønsker å ha de på.Da får de gå uten votter til de selv finner ut at det var kaldt å gå uten. Lue derimot må selvsagt alle barn ha på seg uansett på vinteren. Anonymkode: 3df14...3e3
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #5 Skrevet 18. januar 2018 Fritidsproblemer, hi? Tror du ikke disse ungene klarer å si fra hvis de fryser? Anonymkode: 7816c...faf
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #6 Skrevet 18. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: I barnehagen tvinger vi heller ikke barna til å gå med votter.Vi forteller at det er kaldt ute å at det er lurt å ha votter på,men nesten ingen av ungene ønsker å ha de på.Da får de gå uten votter til de selv finner ut at det var kaldt å gå uten. Lue derimot må selvsagt alle barn ha på seg uansett på vinteren. Anonymkode: 3df14...3e3 Jaha. Og hvorfor det? Myten om varmetap fra hodet? Faren for forfrysning og kontakt med snø er langt større for hendene. Anonymkode: 2d7eb...8a4
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #7 Skrevet 18. januar 2018 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fritidsproblemer, hi? Tror du ikke disse ungene klarer å si fra hvis de fryser? Anonymkode: 7816c...faf Hvis de er litt større tenker jeg det samme. Jeg har selv et barn som er svært varm av seg og fort går et lengre strekk på ski eller tur vinterstid med lua og vottene hengende ut av lomma. Anonymkode: 2d7eb...8a4
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #8 Skrevet 18. januar 2018 Jeg reagerte for disse ungene var fra 2-5 år gamle. Greit nok med votter altså men lue må på. Det er ikke et valg engang med sur kraftig vind og minus 6 grader. Anonymkode: 4f4cc...2be
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #9 Skrevet 18. januar 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg reagerte for disse ungene var fra 2-5 år gamle. Greit nok med votter altså men lue må på. Det er ikke et valg engang med sur kraftig vind og minus 6 grader. Anonymkode: 4f4cc...2be Og i stedet for å ta det med en gang, da du faktisk kunne ha gjort en forskjell, venter du til du kommer hjem og kan dibbe om det. Sladrekjerring! Anonymkode: d6903...28f
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #10 Skrevet 18. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg reagerte for disse ungene var fra 2-5 år gamle. Greit nok med votter altså men lue må på. Det er ikke et valg engang med sur kraftig vind og minus 6 grader. Anonymkode: 4f4cc...2be Hvorfor må lue mer på? Anonymkode: 2d7eb...8a4
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2018 #11 Skrevet 19. januar 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg reagerte for disse ungene var fra 2-5 år gamle. Greit nok med votter altså men lue må på. Det er ikke et valg engang med sur kraftig vind og minus 6 grader. Anonymkode: 4f4cc...2be Selvfølgelig helt enig. Men ikke alle foreldre er like kompetente. Du kunne jo stoppet og sagt ifra, men det føles jo litt vanskelig. Anonymkode: a0d0c...861
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2018 #12 Skrevet 19. januar 2018 Femåringen min går så godt som aldri med lue til og fra bhg. Vi kjører riktignok, men jeg ser at 'alle' andre er fullt påkledd da også. Vel, vi har minst mulig klær på i bilen, for at bibeltet skal få best forutsetninger. I tillegg har jeg ikke ett ønske om å ta den krangelen om påkledning hver eneste dag. Er det bikkjekaldt drar hun på seg hette. Hun har helst på seg så lite som mulig, og dropper også ofte lua når hun er ute ellers, både hjemme og i bhg. Du vet at lue kan gi økt sjanse for ørebetennelse? Varm svett luft er god grobunn for bakterier. Når jeg ser hvordan andres barn blir pakket inn i lag på lag så er jeg ikke i tvil om at mange sikkert tenker at jeg er skjødesløs i påkledningen. Men så er også vi de eneste jeg vet om som ikke har hatt ett snev av sykdom siden, ja, jeg kan ikke huske det faktisk 🤔 heller ikke babyen på 3mnd har hatt en eneste dag med tett nese feks. Bank i bordet! Så så fryktelig dårlig stelt er det nok ikke 😆 Anonymkode: 3abf6...f7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå