Gå til innhold

Er dette negativt for barnet mitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 1 år har ikke noen å være med. Han går ikke i barnehagen ennå. Det er noen her som har barn, og vi treffes av og til. Babytreff. Men skjeldent jeg får være med utenom disse treffene. Det er en gjeng som aldri spør om jeg vil være med på noe med ungene. Har spurt dem mange ganger men det passer aldri osv. Så plutselig ser jeg på Facebook at de samles for å leke, men ingen har spurt oss om vi vil være med. Synes dette er på grensen til mobbing. Hvis barnet mitt treffer andre unger så sjeldent, kan det ha negative innvirkninger? Hva skal vi gjøre? Vet han har godt av å være med andre barn, men det er ikke så lett når vi aldri får være med på noe!

Anonymkode: aefef...687

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. 

En ettåring har ikke vondt av å ikke være med andre barn. Når han blir større trenger han andre barn, men ikke enda.  

Anonymkode: 4f82e...ab2

Skrevet

Ingen fare, en ettåring lever godt med mamma en stund til. 

Skrevet

Hva med å invitere andre hjem til dere? Eller finne aktiviteter som babysvømming, barnesang, åpen barnehage osv. 

En ettåring tar ikke skade av å ikke treffe andre barn. Men det er koselig for både barn og voksne å treffe andre innimellom. 

Anonymkode: d11c8...b07

Skrevet

Mobbing faktisk. 

De er ikke forpliktet til å invitere dere selvom dere har jevnaldrende barn. 

Hadde det vært litt tak i deg hadde du blitt med på babysang, babysvømming, gått i åpen barnehage osv. 

Tenker du skal bli sånn passe deilig å ha med å gjøre når ungen din blir større. Du er korttenkt og inntar en martyrholdning. Løft på ræva og gjør noe aktivt selv da. 

Anonymkode: bc998...13d

Skrevet

Kommer an på hvor gammel ettåringen er. Er han 12-13 mnd gjør det ikke noe at han ikke leker med andre barn, siden så små barn ikke leker sammen uansett. Han burde imidlertid få regelmessige turer ut av huset og oppleve at du møter og prater med andre folk. Det er slik de begynner å lære språk og sosiale ferdigheter.

Hvis han er 18 mnd eller eldre synes jeg han absolutt burde ut og være sammen med andre barn hvertfall én dag i uka.

Jeg har en på 18 mnd som ikke er i barnehage, men vi går på lekegruppe en dag i uka, og vi har et vennepar med barn som han leker med innimellom.

Som nevnt over kan du finne styrte aktiviteter for barn der dere kan treffe andre barn og voksne.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mobbing faktisk. 

De er ikke forpliktet til å invitere dere selvom dere har jevnaldrende barn. 

Hadde det vært litt tak i deg hadde du blitt med på babysang, babysvømming, gått i åpen barnehage osv. 

Tenker du skal bli sånn passe deilig å ha med å gjøre når ungen din blir større. Du er korttenkt og inntar en martyrholdning. Løft på ræva og gjør noe aktivt selv da. 

Herregud kom deg ned av pidestallen surtrusa!

Anonymkode: 1a76a...6be

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud kom deg ned av pidestallen surtrusa!

Pidestallen?? Aner du hva du prater om? Tror du surrer litt nå. Skal du komme med et adekvat svar må du tenke deg litt bedre om. 

Skrevet

Vi går allerede på babysvømming og babysang. Så ja, vi løfter på «ræva».

takk for alle svar!

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi går allerede på babysvømming og babysang. Så ja, vi løfter på «ræva».

takk for alle svar!

Hva med åpen barnehage hvis det er det i nærheten? Uansett så går det nok helt fint :) Men det er og endel forskjell på om barnet er 12 mnd eller 18 mnd synes jeg.

Anonymkode: 28df0...157

Skrevet

Barnet er 12 mnd. Vi har ikke åpen barnehage der vi bor dessverre.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Barnet er 12 mnd. Vi har ikke åpen barnehage der vi bor dessverre.

Da går det helt fint :)  Skal barnet begynne i bhg til høsten?

Anonymkode: 28df0...157

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Pidestallen?? Aner du hva du prater om? Tror du surrer litt nå. Skal du komme med et adekvat svar må du tenke deg litt bedre om. 

Fremmedord bør unngås med mindre fundamentet i motivasjonens referanseramme integreres på en relativt differensiert måte 😘

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fremmedord bør unngås med mindre fundamentet i motivasjonens referanseramme integreres på en relativt differensiert måte 😘

Sååå flaut!!!

Anonymkode: 32b6d...1c5

Skrevet

Litt urettferdig her, HI, for det er sikkert sårt når du føler deg utestengt.  Men å kalle det mobbing er ganske drøyt. Du er voksen og må ta ansvar for deg selv. Du må lære deg at ikke alle liker deg eller gidder, og du må lære deg at det er helt ok. Finn andre å spille på!

Anonymkode: 5aba0...b11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...